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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.09 / 5

게임 소개

미토토피아(Mythotopia)는 중세 판타지 세계를 배경으로 하는 게임으로, 플레이어들이 카드를 제도하고 지방으로 확장하여 개인 카드 덱을 사용자 지정한다.

게임 보드는 40개의 주로 구성되어 있으며, 각 주는 자체 카드를 가지고 있다. 게임 시작 시 무작위로 여러 개의 지방 카드를 받은 다음 마을 조각으로 초기 위치를 표시합니다. 도도부현 카드를 5장의 초기 카드 세트와 섞어서 시작 데크를 만든 다음 5장의 카드를 그리십시오. 게임에는 27개의 개선 카드가 포함되어 있으며, 이 중 16개는 추첨되어 전시된다.

미토토피아는 9개의 VP 카드가 있으며, 그 중 4개는 무작위로 추첨된다. 고정 VP 카드는 도시, 도로, 성을 건설할 때 포인트를 주며, 가변 VP 카드는 드래곤, 룬스톤, 시티델을 추가하여 보드 상황을 바꿀 수 있다. 또한 특정 해역을 통제하고, 다른 플레이어를 성공적으로 공격하고, 도시/도로를 건설하는 VP에게 권한을 부여할 수도 있다. 이 VP 카드는 게임마다 다르기 때문에 발달과 공격적인 플레이의 균형을 변화시킨다.

당신의 차례에, 두 가지 행동을 수행하고, 당신의 손을 5장의 카드에 다시 채우세요. 군대나 배를 구입하고, 이러한 군대나 배를 배치하고, 개선 카드를 입안하고(금 1냥을 받고), 카드를 예비해두고(나중에 사용하기 위해), 카드를 갑판에서 영구히 제거하고, 특정 행동을 위해 카드를 사용하고, 이웃을 공격하는 것과 같은 9가지 행동이 가능합니다.오링 지방 침략하려면 군사 카드와 식량뿐만 아니라 공격한 지방 카드를 사용해야 합니다. 침략은 두 가지 행동 중 첫 번째 행동이어야 합니다. 따라서 공격을 준비하기 위해 군대를 배치하는 경우 상대방이 방어 준비를 할 수 있습니다.

미토토피아에서는 침략군을 먹여 살리는 식량, 도시, 도로, 성을 짓는 돌, 군대, 배, 개선 카드를 사는 데 사용되는 금의 세 가지 자원이 있다. 대부분의 도에는 하나의 리소스 유형이 포함되어 있으며 해당 도를 가져오면 해당 리소스가 제공됩니다. 당신은 마을을 도시로 바꿀 수 있고, 이것은 당신이 예비로 보관할 수 있는 카드의 수를 증가시킵니다. 지방과 도로를 연결할 수 있으므로 동일한 네트워크에서 각 지방 간에 군대를 자유롭게 이동할 수 있을 뿐만 아니라 하나의 카드를 다른 카드로 대체할 수 있습니다. 성은 지방의 방어 가치를 높인다.

이 모든 건설물(도시, 도로, 성)은 여러분에게 승리의 포인트를 주며, 지방을 장악하는 것이 그렇다. VP 카드를 통해 추가 포인트를 사용할 수 있으며, 카드의 조건이 충족되면 VP 카운터를 사용할 수 있습니다. 예를 들어 도로를 건설하면 두 명의 VP가 주어지지만 "로드사이드 인스" VP 카드를 사용 중이며, 추가 골드를 사용하여 VP를 획득할 수 있습니다. 시/도를 제어할 수 없게 되면 VP를 잃을 수 있지만 VP 카운터는 잃지 않습니다. 게임은 7장의 VP 카드 중 4장의 VP 카드를 비우고 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리한다.
Mythotopia is a deck-building game set in a medieval fantasy world that draws on the mechanisms found in A Few Acres of Snow with players customizing their personal card decks by drafting cards and expanding into provinces.

The game board is composed of forty provinces, each with its own card. At the start of play, you receive a number of Province cards at random, then mark your initial positions with town pieces. Shuffle these Province cards with a set of five Initial cards to form your starting deck, then draw a hand of five cards. The game includes 27 Improvement cards, 16 of which are drawn and placed on display; these cards will be drafted during the game.

Mythotopia has nine variable victory point (VP) cards, four of which are drawn at random for a game; place these cards on display with three fixed VP cards, then place a number of VP counters on each card. The fixed VP cards give points for building cities, roads and castles, while the variable ones may change the board situation by adding dragons, runestones and citadels. Alternatively they may grant VPs for controlling a certain number of sea areas, for successfully attacking other players, and for building cities/roads. As these VP cards vary from game to game, they alter the balance between developmental and aggressive play.

On your turn, perform two actions, then refill your hand to five cards. Nine actions are possible, such as buying armies or ships (after starting with six armies and two ships), placing these armies or ships, drafting Improvement cards (for a cost of one gold), placing cards in reserve (to use them on a future turn), permanently removing cards from your deck, using a card for its specific action, and invading a neighboring province. To invade, you must play the Province card from which you attack as well as military cards and food; invading must be the first of your two actions, so if you're placing armies to prepare for an attack, opponents have the chance to prepare defenses.

Three resources are used in Mythotopia: food to feed invading armies, stone to build cities, roads and castles, and gold to buy armies, ships and Improvement cards. Most provinces contain one resource type, and gaining that province gives you that resource. You can turn towns into cities, which increases the number of cards you can keep in your reserve. You can connect provinces with roads, which allows you to substitute one card for another on the same network in addition to moving armies freely between those provinces. Castles increase the defensive value of a province.

All of these constructions (cities, roads, castles) give you victory points, as does taking control of a province. Additional points are available via the VP cards, with you taking VP counters when you meet the condition on a card. For example, building a road gives you two VPs, but if the "Roadside Inns" VP card is in play, then you can expend an extra gold to gain an additional VP. You can lose VPs if you lose control of a province, but you never lose VP counters. The game ends after four of the seven VP cards have been emptied, and the player with the most VPs wins.

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