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BGG랭킹
BGG전체 : 8663
WARGAMES : 1053
8Fall Blau: Army Group South, June to December 1942 (2016) -
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
30-420 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Greg Blanchett
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아티스트
Knut Grünitz
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인원
게임 소개
가을 블라우: 1942년 6월에서 12월 사이 남부 집단군은 고전적인 타이푼/서부에서의 승리 작전을 변형하여 카프카스와 스탈린그라드를 점령하기 위한 1942년 남부 집단군의 작전을 묘사했다. 이것은 전투 시작 시 힘을 결정하는 강한 유닛들을 위한 전리품 끌기를 포함한다. 기본적인 턴 순서는 움직임과 전투로 구성된 고전적인 IGO-UGO이며, 이동 중에 기계화된 유닛에 대한 공격이 가능하다. 비행기는 에어포인트를 사용하여 단순화됩니다. 액시스 플레이어는 한 번에 모든 곳을 공격할 수 있는 힘을 쉽게 제한하는 지원 시스템을 갖춘 공급 제한으로 인해 제한을 받습니다.
각 시나리오는 더 짧은 플레이 시간을 위해 전투를 더 작은 조각으로 나눕니다. 기본 부대는 사단이며, 필요에 따라 소련군, 여단, 전차 대대가 있다. 데이비드 글랜츠의 업적과 같은 다양한 출처의 전투 서열은 상당히 정확한 전역 흐름을 제공하기 위해 미세 조정되었다.
다섯 개의 지도가 북쪽의 쿠르스크에서 남쪽의 바쿠까지 대각선을 가로질러 뻗어 있다. 여섯 번째 맵은 더 큰 육각형의 작은 시나리오 중 세 개를 플레이하기 위해 포함되어 있다. 옵션으로 사용할 수 있는 독일군 사단이 몇 개 있다. 제11군은 레닌그라드로 가는 것을 막을 수 있고, 선택사항으로 유전 점령을 돕기 위해 보내질 수 있다. 히틀러의 기분에 따라 자유로운 설정 옵션과 자동 승리 골이 가능하다.
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 10km/6.5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
3개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
2개의 21 x 24" 전체 색상 맵시트
10 x 21" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 4개(980-1/2&인용 카운터)
32페이지 분량의 Fall Blau 규칙집 1권
6개의 싱글 사이드(9"x11") 플레이어 보조 카드
6개의 듀얼 사이드(9"x11") 플레이어 보조 카드
3개의 듀얼 사이드(11"x17") 플레이어 보조 카드
10면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 1-50시간
각 시나리오는 더 짧은 플레이 시간을 위해 전투를 더 작은 조각으로 나눕니다. 기본 부대는 사단이며, 필요에 따라 소련군, 여단, 전차 대대가 있다. 데이비드 글랜츠의 업적과 같은 다양한 출처의 전투 서열은 상당히 정확한 전역 흐름을 제공하기 위해 미세 조정되었다.
다섯 개의 지도가 북쪽의 쿠르스크에서 남쪽의 바쿠까지 대각선을 가로질러 뻗어 있다. 여섯 번째 맵은 더 큰 육각형의 작은 시나리오 중 세 개를 플레이하기 위해 포함되어 있다. 옵션으로 사용할 수 있는 독일군 사단이 몇 개 있다. 제11군은 레닌그라드로 가는 것을 막을 수 있고, 선택사항으로 유전 점령을 돕기 위해 보내질 수 있다. 히틀러의 기분에 따라 자유로운 설정 옵션과 자동 승리 골이 가능하다.
게임 규모:
게임 턴: 3일
16진수: 10km/6.5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
3개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
2개의 21 x 24" 전체 색상 맵시트
10 x 21" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 4개(980-1/2&인용 카운터)
32페이지 분량의 Fall Blau 규칙집 1권
6개의 싱글 사이드(9"x11") 플레이어 보조 카드
6개의 듀얼 사이드(9"x11") 플레이어 보조 카드
3개의 듀얼 사이드(11"x17") 플레이어 보조 카드
10면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 1-50시간
Fall Blau: Army Group South, June-December 1942, is a simulation depicting the 1942 campaigns of Army Group South to take the Caucasus and Stalingrad using a modified version of the classic Operation Typhoon / Victory in the West system. This involves a chit pull for strong units to determine strength upon entering combat. The basic turn sequence is classic IGO-UGO which consists of movement and combat, with possible attacks for mechanized units during movement. Planes are simplified through the use of Air Points. The Axis player is limited by supply limitations with a support system that easily restricts him from having the strength to attack everywhere at once!
Each scenario breaks battles off into smaller pieces for shorter playtime. Basic units are divisions, with Soviet corps, brigades, and tank battalions, as needed. Order of Battle from various sources, largely from the works of David Glantz, and fine tuned to give a reasonably accurate flow to the campaign.
Five maps run from Kursk in the north to towards Baku in the south across the diagonal. A sixth map is included for playing three of the smaller scenarios with larger hexes. There are a few extra German divisions available as options. The Eleventh Armee can be kept from going to Leningrad and sent to help capture the oilfields as an option. Free setup options are available and automatic victory goals based on Hitler's whim.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 6.5 miles / 10 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 22 x 34" full color mapsheets
Two 21 x 24" full color mapsheets
One 10 x 21" full color mapsheet
Four dual-side printed countersheets (980-1/2" counters)
One 32-page Fall Blau rulebook
Six single-side (9"x11") Player Aid Cards
Six dual-side (9"x11") Player Aid Cards
Three dual-side (11"x17") Player Aid Cards
One 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 1-50 Hours
Each scenario breaks battles off into smaller pieces for shorter playtime. Basic units are divisions, with Soviet corps, brigades, and tank battalions, as needed. Order of Battle from various sources, largely from the works of David Glantz, and fine tuned to give a reasonably accurate flow to the campaign.
Five maps run from Kursk in the north to towards Baku in the south across the diagonal. A sixth map is included for playing three of the smaller scenarios with larger hexes. There are a few extra German divisions available as options. The Eleventh Armee can be kept from going to Leningrad and sent to help capture the oilfields as an option. Free setup options are available and automatic victory goals based on Hitler's whim.
Game Scale:
Game Turn: 3 days
Hex: 6.5 miles / 10 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Three 22 x 34" full color mapsheets
Two 21 x 24" full color mapsheets
One 10 x 21" full color mapsheet
Four dual-side printed countersheets (980-1/2" counters)
One 32-page Fall Blau rulebook
Six single-side (9"x11") Player Aid Cards
Six dual-side (9"x11") Player Aid Cards
Three dual-side (11"x17") Player Aid Cards
One 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
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