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BGG랭킹
BGG전체 : 9297
THEMATIC : 1232
STRATEGY : 2413 -
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Daniel Danzer
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아티스트
Mario Barbati, Felix Mertikat, Federico Musetti
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인원
게임 소개
알스콰우얀 주에서는 플라우트 3세 황제에 대항하여 인구의 5개 파벌이 일어선다: 학생, 거지, 도시 경비대, 연금술사, 그리고 연금술사가 시행한 중세 로봇이다. 이 파벌들은 황제를 이기기 위해 협력해야 하지만, 결국 오직 한 파벌만이 미래의 나라를 지배하게 될 것이다. 그렇지 않으면 플라우트 3세는 혁명을 진압하고 통제권을 유지할 것이다
다크엠파이어: 레볼루션에서 각 파벌은 4-6의 값을 가진 3장의 카드와 7-8의 값을 가진 2장의 카드 등 총 13장의 카드로 구성된다. 이미 사용 중인 파벌 카드의 강도에 더할 수 있는 10개의 카드가 있다. 이 탁자는 리안의 수도인 빈도반을 나타내는데, 한쪽에는 황제가 군대를 배치하고 다른 한쪽에는 반란군이 모인다.
게임은 일련의 턴("weeks")으로 진행된다. 4주가 지나면 중간 득점으로 한 달이 완성되고, 3개월이 지나면 최종 득점으로 경기가 종료된다.
각 플레이어는 7장의 카드, 플레이어가 승리를 이끌기 위한 무작위 “ 비밀 골” 파벌, "임시 지원" 카드 세트를 가지고 시작한다. 이 카드로 당신은 다음 달에 가장 많은 포인트를 축적하여 점수를 획득할 것이라고 믿는 파벌에 비밀리에 &ldqu;bid&rdqu;rdqu;s 점수를 획득합니다.
게임플레이: 플레이어들은 동시에 테이블 중앙에 각각 하나의 카드를 놓고 혁명군을 향하거나 황제 측의 배신자로써 그 자리에 이미 놓여있는 “Emperor 카드에 이 값을 추가한다. 이런 일이 세 번 일어나지만, 당신은 당신의 카드 세 장 중 한 장만 배신자로 넣을 수 있습니다. 그 다음 일주일이 해결되고 가장 강력한 파벌에 가장 큰 지지를 보낸 플레이어는 이 파벌에 점수를 주기 위해 카드 중 하나를 남겨두고, 이 플레이어는 즉시 추가 포인트 2점을 부여받는다. 이 파벌에서 가장 높은 단일 카드를 플레이한 플레이어(동일한 플레이어일 필요는 없음!)에게 1점이 부여됩니다. 하지만 주의하세요. 황제(그의 카드와 모든 반역자)가 각 파벌보다 더 많은 점수를 얻으면 황제 카드가 득점에 성공합니다! 식탁이 치워지고 다음 주가 시작됩니다. 4주가 지나면 한 달이 끝나고 중간 득점이 이뤄진다. 이번 달 당첨자 예측이 맞으면 6점이 더 적립됩니다.
3개월 후, 최종 득점이 이루어지며, 승자를 가린다: 비밀 골과 각 선수의 포인트는 경기 도중 자신의 파벌에 따라 적립된 카드에 추가된다. 가장 높은 점수를 받은 파벌이 혁명과 게임을 이깁니다. 하지만: 황제가 반란을 진압할 수 있다면, 가장 낮은 점수를 받은 파벌들이 게임에서 승리할 것입니다. 아니면 이긴 쪽이 너무 앞서면 곧바로 다른 진영에 의해 전복되고 두 번째로 점수가 높은 쪽이 승리한다.
다크엠파이어: 레볼루션에서 각 파벌은 4-6의 값을 가진 3장의 카드와 7-8의 값을 가진 2장의 카드 등 총 13장의 카드로 구성된다. 이미 사용 중인 파벌 카드의 강도에 더할 수 있는 10개의 카드가 있다. 이 탁자는 리안의 수도인 빈도반을 나타내는데, 한쪽에는 황제가 군대를 배치하고 다른 한쪽에는 반란군이 모인다.
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3개월 후, 최종 득점이 이루어지며, 승자를 가린다: 비밀 골과 각 선수의 포인트는 경기 도중 자신의 파벌에 따라 적립된 카드에 추가된다. 가장 높은 점수를 받은 파벌이 혁명과 게임을 이깁니다. 하지만: 황제가 반란을 진압할 수 있다면, 가장 낮은 점수를 받은 파벌들이 게임에서 승리할 것입니다. 아니면 이긴 쪽이 너무 앞서면 곧바로 다른 진영에 의해 전복되고 두 번째로 점수가 높은 쪽이 승리한다.
In the state of R’yan, five factions of the population rise against Emperor Flaut III: Students, Beggars, the City Guard, Alchemists, and the Apparats, medieval robots with a living soul, implemented by said Alchemists. These factions must work together to overcome the Emperor, but only one will eventually rule the future country. Otherwise, Flaut III suppresses the revolution and retains control...
In Dark Empire: Revolution, each faction consists of a total of 13 cards: three cards with a value of 4-6 and two cards with values 7-8. There are ten additional cards which can be added to the strength of any faction card already in play. The table represents Vindoban, the capital of R`yan, where the emperor deploys his army on one side and the insurgent people gather on the other.
The game is played over a series of turns ("weeks"). After four weeks, a month is completed with an intermediate scoring, and after three months a final scoring ends the game.
Each player starts with a hand of seven cards, one random “secret goal” faction that the player attempts to guide to victory, and a set of "temporary support" cards. With these cards you secretly “bid” on the faction you believe will win the next month’s scoring by having accumulated the most points.
Gameplay: players simultaneously place one card each in the centre of the table, either towards the revolutionary forces, or as a traitor on the emperor's side adding this value to an “Emperor card” already placed in that location. This happens three times, but you are only allowed to place one of your three cards as a traitor. The week is then resolved and the player who provided the most support for the strongest faction puts aside one of his cards for this faction to be scored; in addition, this player is immediately awarded 2 extra points. The player who played the highest single card for this faction (not necessarily the same player!) is awarded 1 point. But beware - when the emperor (his card plus all traitors) gained more points than each single faction, the Emperor card is placed to the scoring! The table is cleared and the next week begins. After four weeks, a month is over and an intermediate scoring takes place. If you are correct with your prediction of this month’s winner you gain another 6 points.
After three months the final scoring occurs, determining the winner: the “secret goals” are revealed and the collected points of each player are added to the cards scored for their faction during the course of the game. The faction with the highest score wins the revolution - and the game. But: if the emperor can put down the rebellion - then the faction with the lowest score wins the game. Or, if the winning faction is too far ahead, it is immediately overthrown by all the others and the faction with the second highest score wins the game.
In Dark Empire: Revolution, each faction consists of a total of 13 cards: three cards with a value of 4-6 and two cards with values 7-8. There are ten additional cards which can be added to the strength of any faction card already in play. The table represents Vindoban, the capital of R`yan, where the emperor deploys his army on one side and the insurgent people gather on the other.
The game is played over a series of turns ("weeks"). After four weeks, a month is completed with an intermediate scoring, and after three months a final scoring ends the game.
Each player starts with a hand of seven cards, one random “secret goal” faction that the player attempts to guide to victory, and a set of "temporary support" cards. With these cards you secretly “bid” on the faction you believe will win the next month’s scoring by having accumulated the most points.
Gameplay: players simultaneously place one card each in the centre of the table, either towards the revolutionary forces, or as a traitor on the emperor's side adding this value to an “Emperor card” already placed in that location. This happens three times, but you are only allowed to place one of your three cards as a traitor. The week is then resolved and the player who provided the most support for the strongest faction puts aside one of his cards for this faction to be scored; in addition, this player is immediately awarded 2 extra points. The player who played the highest single card for this faction (not necessarily the same player!) is awarded 1 point. But beware - when the emperor (his card plus all traitors) gained more points than each single faction, the Emperor card is placed to the scoring! The table is cleared and the next week begins. After four weeks, a month is over and an intermediate scoring takes place. If you are correct with your prediction of this month’s winner you gain another 6 points.
After three months the final scoring occurs, determining the winner: the “secret goals” are revealed and the collected points of each player are added to the cards scored for their faction during the course of the game. The faction with the highest score wins the revolution - and the game. But: if the emperor can put down the rebellion - then the faction with the lowest score wins the game. Or, if the winning faction is too far ahead, it is immediately overthrown by all the others and the faction with the second highest score wins the game.
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