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유포리아: 더 나은 디스토피아를 위하여
Euphoria: Build a Better Dystopia (2013)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 2-6 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.12 / 5

게임 소개

당신은 디스토피아 도시 경관에 있고, 당신 마음대로 할 수 있는 몇 명의 노동자들과 함께 세계에 당신의 이름을 남길 수 있습니다. 디스토피아 소설에 나오는 대부분의 사람들처럼, 당신의 노동자들은 그들의 상황을 망각하고 있다. 이 세상은 그들이 알고 있는 전부야. 그리고 너는 그것들을 너의 기분에 따라 사용할 수 있어.

우리가 알고 있는 세상은 끝났고, 그 자리에 유포리아가 일어났습니다. 또 다른 종말을 막기 위해서는 새로운 세계질서가 필요하다고 믿은 에우포리아 엘리트들은 황금도시 주변에 높은 벽을 세우고 무엇보다 지적 평등을 도모한다. 개인의 자유는 사라졌고, 과거에 대한 지식은 사라졌다. 중요한 것은 미래입니다.

Euphorians는 혼자야. 도시 밖에는 이 종말을 직접 경험한 사람들이 있다. 그들은 그것을 증명할 기억과 상처를 가지고 있다. 이 황무지꾼들은 과거의 잊혀진 폐허 속에서 역사학자들과 농부들의 사회를 함께 꾸몄다.

세상에는 지구 표면보다 더 많은 것이 있습니다. 지하 깊은 곳에는 광부, 기계공, 혁명가들이 점령한 숨겨진 도시 수베라가 있다. 노동자들을 어둠 속에 가둠으로써, 그들은 파이프와 하수구, 증기와 장비, 숨겨진 통로와 비밀 계단의 망을 함께 고정시켰다.

행복의 도시: 더 나은 디스토피아를 건설하면, 당신은 일개(다이스)와 신병(카드)으로 이루어진 팀을 이끌고 디스토피아 세계의 소유권을 주장합니다. 상품을 생성하고, 터널을 파서 반대 지역에 침투하고, 시장을 건설하고, 유물을 수집하고, 충성도를 강화하고, 비밀 의제를 이행합니다.

행복은 주사위가 당신의 노동자인 노동자-배치 게임이다. 각 주사위의 숫자는 노동자의 지식— 즉, 그가 디스토피아에 빠져 있다는 그의 인식 수준을 나타냅니다. 근로자 지식은 다양한 보너스를 가능하게 하고 참가자의 상호작용에 영향을 미칩니다. 만약 당신의 가능한 모든 노동자들에 대한 집단 지식이 너무 높아지면 그들 중 하나가 당신을 버릴 수도 있습니다. 또한 두 개의 엘리트 채용 카드를 사용할 수 있습니다. 하나는 충성을 맹세했지만 다른 하나는 설득력이 필요합니다. 게임에서 특정 마일스톤에 도달하여 말수가 적은 신입을 공개하고 사용할 수 있습니다. 다른 플레이어들이 자신도 모르게 마일스톤에 도달하도록 하는 것입니다.

승리를 향한 길은 노동자들의 땀과 충성심, 그리고 세계 다른 지역으로 침투하기 위해 파는 터널로 포장되어 있지만, 그 목적지는 지역 통제 형태의 토지 장악이다. 다른 플레이어에게 개인의 자유를 엄격하게 제한하는 시장을 구축하고 게임의 판도를 바꾸고 승리의 새로운 길을 열어줌으로써 이를 달성할 수 있습니다. 당신은 또한 공리주의 사회에서 극히 드문 여가의 대상인 구세계의 유물들을 모으는 데 집중할 수 있다. 디스토피아 엘리트들은 이 유물들을 탐내서, 특히 짝짓기하는 쌍들을 탐내서, 그 대가로 기꺼이 땅을 당신에게 주려 한다.

네 개의 다른 사회, 각각이 당신이 역사를 다시 쓰기를 기다리고 있습니다. 더 나은 디스토피아를 만들기 위해 무엇을 희생할 것인가?
You find yourself in a dystopian cityscape with a few workers at your disposal to make your mark on the world. Like most people in dystopian fiction, your workers are oblivious to their situation. This world is all they've ever known, and you may use them at your whim.

The world as we know it has ended, and in its place the city of Euphoria has risen. Believing that a new world order is needed to prevent another apocalypse, the Euphorian elite erect high walls around their golden city and promote intellectual equality above all else. Gone are personal freedoms; gone is knowledge of the past. All that matters is the future.

The Euphorians aren’t alone. Outside the city are those who experienced the apocalypse firsthand—they have the memories and scars to prove it. These Wastelanders have cobbled together a society of historians and farmers among the forgotten scrap yards of the past.

There is more to the world than the surface of the earth. Deep underground lies the hidden city of Subterra, occupied by miners, mechanics, and revolutionaries. By keeping their workers in the dark, they’ve patched together a network of pipes and sewers, of steam and gears, of hidden passages and secret stairways.

In Euphoria: Build a Better Dystopia, you lead a team of workers (dice) and recruits (cards) to claim ownership of the dystopian world. You will generate commodities, dig tunnels to infiltrate opposing areas, construct markets, collect artifacts, strengthen allegiances, and fulfill secret agendas.

Euphoria is a worker-placement game in which dice are your workers. The number on each die represents a worker's knowledge—that is, his level of awareness that he's in a dystopia. Worker knowledge enables various bonuses and impacts player interaction. If the collective knowledge of all of your available workers gets too high, one of them might desert you. You also have two elite recruit cards at your disposal; one has pledged allegiance to you, but the other needs some convincing. You can reveal and use the reticent recruit by reaching certain milestones in the game... or by letting other players unwittingly reach those milestones for you.

Your path to victory is paved with the sweat of your workers, the strength of your allegiances, and the tunnels you dig to infiltrate other areas of the world, but the destination is a land grab in the form of area control. You accomplish this by constructing markets that impose harsh restrictions of personal freedoms upon other players, changing the face of the game and opening new paths to victory. You can also focus on gathering artifacts from the old world, objects of leisure that are extremely rare in this utilitarian society. The dystopian elite covet these artifacts—especially matching pairs—and are willing to give you tracts of land in exchange for them.

Four distinct societies, each of them waiting for you to rewrite history. What are you willing to sacrifice to build a better dystopia?

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