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BGG랭킹
BGG전체 : 19983
WARGAMES : 3666
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.29 / 5
-
디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Beth Queman
-
인원
게임 소개
(서론부터):
모스크바 옵션: 구데리안의 갬빗은 1941년 8월 초 히틀러가 동부군의 보급을 집중하여 소련 수도까지 150마일을 진격할 경우 스몰렌스크와 모스크바 사이에 벌어질 수 있는 전투를 모의한 것이다. 물론 역사적으로 독일 독재자는 AGC를 중단하기로 선택했고, 일시적으로 러시아를 표적으로 강조하지 않고 전선의 북쪽과 남쪽 지역에 병력을 분산시켰다. 대신 2군단과 3군단의 기동사단을 재편성하고 구데리안 기갑군을 모스크바를 점령하기 위한 대담한 작전을 지휘하여 소련 전체를 전략적 마비상태로 몰아넣었다.
이것은 2인용 운영 수준의 대안 역사 게임으로 복잡성이 낮다. 이 책에서 독일 플레이어는 모든 기갑군 구데리안 부대를 통제하고 모든 붉은 군대 부대를 통제하는 소련 플레이어와 대립한다.
독일 선수가 전략적 주도권을 쥐고 전체 경기 템포를 맞출 수밖에 없는 상황이다. 그러므로 우리는 특별히 경쟁적인 관계를 공유하는 상대방이 경기에 대한 자랑스러운 권리를 누가 가지고 있는지를 결정하기 전에 매번 편을 바꾸면서 일련의 경기를 할 것을 권고한다.
1 헥스 : 9 마일
GT : 1일
부대 : 사단 및 여단(3000-12000명 및/또는 약 50-180대의 장갑차)
모스크바 옵션: 구데리안의 갬빗은 1941년 8월 초 히틀러가 동부군의 보급을 집중하여 소련 수도까지 150마일을 진격할 경우 스몰렌스크와 모스크바 사이에 벌어질 수 있는 전투를 모의한 것이다. 물론 역사적으로 독일 독재자는 AGC를 중단하기로 선택했고, 일시적으로 러시아를 표적으로 강조하지 않고 전선의 북쪽과 남쪽 지역에 병력을 분산시켰다. 대신 2군단과 3군단의 기동사단을 재편성하고 구데리안 기갑군을 모스크바를 점령하기 위한 대담한 작전을 지휘하여 소련 전체를 전략적 마비상태로 몰아넣었다.
이것은 2인용 운영 수준의 대안 역사 게임으로 복잡성이 낮다. 이 책에서 독일 플레이어는 모든 기갑군 구데리안 부대를 통제하고 모든 붉은 군대 부대를 통제하는 소련 플레이어와 대립한다.
독일 선수가 전략적 주도권을 쥐고 전체 경기 템포를 맞출 수밖에 없는 상황이다. 그러므로 우리는 특별히 경쟁적인 관계를 공유하는 상대방이 경기에 대한 자랑스러운 권리를 누가 가지고 있는지를 결정하기 전에 매번 편을 바꾸면서 일련의 경기를 할 것을 권고한다.
1 헥스 : 9 마일
GT : 1일
부대 : 사단 및 여단(3000-12000명 및/또는 약 50-180대의 장갑차)
(from the introduction:)
The Moscow Option: Guderian's Gambit is a simulation of the fighting that could have taken place between Smolensk and Moscow during the first half of August 1941 if Hitler had decided to concentrate his eastern armies' supply in order to allow the mechanized forces of Army Group Center to make the 150 miles to the Soviet capital city. Historically, of course, the German dictator chose instead to halt the AGC, temporarily de-emphasizing Moscow as a target while diverting his forces' strength on the front's northern and southern sectors. Here we assume he chose instead to reorganize the mobile divisions of Panzer Groups 2 and 3 and ad hoc Panzer Army Guderian, putting that general in charge of a daring effort to take Moscow, thereby winning the war by plunging the entire Soviet Union into strategic paralysis.
This is a two-player, operational-level, alternative history wargame of low complexity. In it, the German player controls all Panzer Army Guderian units and is opposed by the Soviet player who controls all the Red Army units.
The situation is inescapably such that the German player controls the strategic initiative and sets the overall tempo of play. We therefore recommend opponents who share a particularly competitive relationship should play a series of matches, switching sides each time, before deciding who between them owns bragging rights to the game.
1 hex : 9 miles
GT : 1 day
Units : divisions and brigades (3000-12000 men and/or about 50 to 180 armored vehicles)
The Moscow Option: Guderian's Gambit is a simulation of the fighting that could have taken place between Smolensk and Moscow during the first half of August 1941 if Hitler had decided to concentrate his eastern armies' supply in order to allow the mechanized forces of Army Group Center to make the 150 miles to the Soviet capital city. Historically, of course, the German dictator chose instead to halt the AGC, temporarily de-emphasizing Moscow as a target while diverting his forces' strength on the front's northern and southern sectors. Here we assume he chose instead to reorganize the mobile divisions of Panzer Groups 2 and 3 and ad hoc Panzer Army Guderian, putting that general in charge of a daring effort to take Moscow, thereby winning the war by plunging the entire Soviet Union into strategic paralysis.
This is a two-player, operational-level, alternative history wargame of low complexity. In it, the German player controls all Panzer Army Guderian units and is opposed by the Soviet player who controls all the Red Army units.
The situation is inescapably such that the German player controls the strategic initiative and sets the overall tempo of play. We therefore recommend opponents who share a particularly competitive relationship should play a series of matches, switching sides each time, before deciding who between them owns bragging rights to the game.
1 hex : 9 miles
GT : 1 day
Units : divisions and brigades (3000-12000 men and/or about 50 to 180 armored vehicles)
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