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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-180 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Joshua Chalifour
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아티스트
Mike Keigher
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인원
게임 소개
Adomoc은 두 명의 플레이어를 위한 추상적인 전략 보드 게임입니다. 각 플레이어는 15개의 게임 조각으로 이루어진 "bread"를 가지고 있으며, 그 중 3가지 유형이 있다: 발, 달, 태양. 경기는 81개의 공간이 9개의 동심원 주기로 배열된 원형 판 위에서 진행된다. 목표는 황금 태양을 보드의 바깥쪽 가장자리에서 중앙으로 옮기는 것입니다.
애드모크 게임은 상당한 양의 움직임을 수반하는 경향이 있다. 플레이어는 상대의 움직임을 차단하는 대신 움직임을 조직하는 전략을 개념화할 수 있다. 두 선수 모두 같은 목표를 목표로 하고 있고 어떤 상황에서는 승리를 돕기 위해 상대편 피스를 사용할 수 있기 때문에, 그 게임은 협력적인 썰물과 흐름을 통합한다.
선수들은 교대한다. 세 가지 종류의 놀이 피스는 각각 움직일 수 있는 특정한 패턴을 가지고 있다. 발은 사이클을 따라 움직이거나 사이클에서 사이클로 기둥을 따라 앞뒤로 움직일 수 있다. 위성은 주기 사이에 나선형 패턴으로 움직일 수 있으며, 태양은 어느 방향으로든 움직일 수 있다. 그 조각들은 세 가지 다른 방식으로 동작할 수 있습니다. 이러한 행동에는 기원(상대의 말이나 자신의 말을 원점 공간으로 돌려보냄), 소비(상대의 말을 놀이에서 빼냄), 유인(제자리 걸기) 등이 있다.
아도목(Adomoc)은 2001년에 처음 발명되었고 공식적인 규칙에는 두 가지 변형이 있을 정도로 진화했습니다. Adomoc 규칙은 이중적 양극성을 넘어서는 사고를 촉진한다. 그것의 디자인은 일반적인 인간 경험의 구체적인 즉시성을 넘어서는 접지되고 확장되는 보편적인 상징을 반영한다. 게임의 규칙과 디자인은 크리에이티브 커먼즈 라이센스와 다른 사람들이 자신만의 아도모크 세트를 만들 수 있는 고유한 아도모크 아티산 라이선스(AAL)로 제공된다. Adomoc은 또한 표준 표기법을 가지고 있어 대응에 의해 연주될 수 있다.
애드모크 게임은 상당한 양의 움직임을 수반하는 경향이 있다. 플레이어는 상대의 움직임을 차단하는 대신 움직임을 조직하는 전략을 개념화할 수 있다. 두 선수 모두 같은 목표를 목표로 하고 있고 어떤 상황에서는 승리를 돕기 위해 상대편 피스를 사용할 수 있기 때문에, 그 게임은 협력적인 썰물과 흐름을 통합한다.
선수들은 교대한다. 세 가지 종류의 놀이 피스는 각각 움직일 수 있는 특정한 패턴을 가지고 있다. 발은 사이클을 따라 움직이거나 사이클에서 사이클로 기둥을 따라 앞뒤로 움직일 수 있다. 위성은 주기 사이에 나선형 패턴으로 움직일 수 있으며, 태양은 어느 방향으로든 움직일 수 있다. 그 조각들은 세 가지 다른 방식으로 동작할 수 있습니다. 이러한 행동에는 기원(상대의 말이나 자신의 말을 원점 공간으로 돌려보냄), 소비(상대의 말을 놀이에서 빼냄), 유인(제자리 걸기) 등이 있다.
아도목(Adomoc)은 2001년에 처음 발명되었고 공식적인 규칙에는 두 가지 변형이 있을 정도로 진화했습니다. Adomoc 규칙은 이중적 양극성을 넘어서는 사고를 촉진한다. 그것의 디자인은 일반적인 인간 경험의 구체적인 즉시성을 넘어서는 접지되고 확장되는 보편적인 상징을 반영한다. 게임의 규칙과 디자인은 크리에이티브 커먼즈 라이센스와 다른 사람들이 자신만의 아도모크 세트를 만들 수 있는 고유한 아도모크 아티산 라이선스(AAL)로 제공된다. Adomoc은 또한 표준 표기법을 가지고 있어 대응에 의해 연주될 수 있다.
Adomoc is an abstract strategy board game for two players. Each player has a "breed" of fifteen playing pieces of which there are three types: a foot, a moon, and a sun. The game is played on a circular board with eighty-one spaces arranged in nine concentric cycles. The goal is to move one's prime sun from the outer edge of the board, to the centre.
Adomoc games tend to involve a fair amount of motion. Players may conceptualize strategies that focus on organizing movement as opposed to blocking the opponent's movement. Because both players are aiming for the same goal and can in some situations use an opposing piece to aid a win, the game incorporates a collaborative ebb-and-flow.
Players alternate turns. Each of the three types of playing piece have a particular pattern in which it can move. Feet can move around the cycles or back and forth along columns from cycle-to-cycle. Moons can move in spiral patterns between cycles, and suns can move in any of the directions. The pieces can behave in three different ways. These behaviours are: originating (sending an opponent's or one's own piece back to an origin space), consuming (removing an opponent's piece from play), and attracting (holding a foot in place).
Adomoc was originally invented in 2001 and has evolved such that there are two variants to the official rules. Adomoc rules promote thinking beyond dual polarities. Its design reflects universal symbols that are grounding and expand beyond the concrete immediacy of common human experience. The game's rules and designs are available under both Creative Commons licences and the unique Adomoc Artisan Licence (AAL), which enables other people to produce their own Adomoc sets. Adomoc also has a standard notation, which enables it be played by correspondence.
Adomoc games tend to involve a fair amount of motion. Players may conceptualize strategies that focus on organizing movement as opposed to blocking the opponent's movement. Because both players are aiming for the same goal and can in some situations use an opposing piece to aid a win, the game incorporates a collaborative ebb-and-flow.
Players alternate turns. Each of the three types of playing piece have a particular pattern in which it can move. Feet can move around the cycles or back and forth along columns from cycle-to-cycle. Moons can move in spiral patterns between cycles, and suns can move in any of the directions. The pieces can behave in three different ways. These behaviours are: originating (sending an opponent's or one's own piece back to an origin space), consuming (removing an opponent's piece from play), and attracting (holding a foot in place).
Adomoc was originally invented in 2001 and has evolved such that there are two variants to the official rules. Adomoc rules promote thinking beyond dual polarities. Its design reflects universal symbols that are grounding and expand beyond the concrete immediacy of common human experience. The game's rules and designs are available under both Creative Commons licences and the unique Adomoc Artisan Licence (AAL), which enables other people to produce their own Adomoc sets. Adomoc also has a standard notation, which enables it be played by correspondence.
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