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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.9Sentinels of the Multiverse: The Scholar Hero Character (2013) -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro
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아티스트
Adam Rebottaro
-
인원
게임 소개
아무도 존이 어디서 왔는지 모른다. 어느 날 에버글레이즈에 집배를 타고 나타났어요 악어들은 그에게 많은 관심을 기울이지 않는 것 같았다. 한 번은, 한 마리가 그의 배를 타고 기어오르고, 존은 그 배가 떠나갈 때까지 조용히 말을 걸어오곤 했다.
사람들은 존이 이상하다고 생각했지만, 그는 문제가 없는 것이 분명했다. 그냥 혼자 있는 친절하고 늙은 꼬맹이일 뿐이야. 이상한 늪지대에 사는 사람들에 대해 온갖 이야기가 지어졌지만 진실에 근접한 이야기는 없었다. 사실, 존 로즈는 세계에서 가장 재능 있는 연금술사이자 철학자의 돌을 휘두르는 사람이었다.
존은 항상 존재의 실마리를 바꾸는 것을 좋아했었다. 그는 그것들이 그의 주위에 펼쳐지는 것을 느낄 수 있었고, 모든 것을 다른 모든 것과 연결했다. 그래서 그 선들이 그를 신비롭고 빛나는 돌로 이끌었을 때, 그는 그것을 가지고 가는 것이 옳고 적절하다는 것을 알았다. 그 돌은 그가 단순히 그것들을 인식하는 것이 아니라 선을 비틀 수 있게 해주었고, 그는 이제 쉽게 물체를 다른 물질로 변형시킬 수 있다.
스콜라 요한은 대부분 혼자 지내지만, 항상 지나가는 누구와도 약간의 지혜와 식사를 기꺼이 나누곤 한다. 그러나, 때때로, 그는 레이 라인이 급격하게 당기고 쿵쿵거리는 것을 느끼는데, 이것은 일어나서는 안 된다. 그는 한 장소에서 다른 곳으로 이동하면서, 이상하고 평면 외적인 실체가 이 차원에 들어가는 것을 막거나, 미친 과학자가 달을 지구로 끌어당기는 것을 막거나, 혼수상태에 빠진 어린 소녀의 악몽 같은 군단을 막음으로써 선의 긴장을 완화시킬 것이다. 때때로, 그는 자신의 목표를 달성하기 위해 다른 온화한 영혼들과 함께 일할 것이다. 그는 때때로 작은 친구도 마다하지 않는다.
주로 그는 단지 부차적인 것을 유지하기를 원한다.
사람들은 존이 이상하다고 생각했지만, 그는 문제가 없는 것이 분명했다. 그냥 혼자 있는 친절하고 늙은 꼬맹이일 뿐이야. 이상한 늪지대에 사는 사람들에 대해 온갖 이야기가 지어졌지만 진실에 근접한 이야기는 없었다. 사실, 존 로즈는 세계에서 가장 재능 있는 연금술사이자 철학자의 돌을 휘두르는 사람이었다.
존은 항상 존재의 실마리를 바꾸는 것을 좋아했었다. 그는 그것들이 그의 주위에 펼쳐지는 것을 느낄 수 있었고, 모든 것을 다른 모든 것과 연결했다. 그래서 그 선들이 그를 신비롭고 빛나는 돌로 이끌었을 때, 그는 그것을 가지고 가는 것이 옳고 적절하다는 것을 알았다. 그 돌은 그가 단순히 그것들을 인식하는 것이 아니라 선을 비틀 수 있게 해주었고, 그는 이제 쉽게 물체를 다른 물질로 변형시킬 수 있다.
스콜라 요한은 대부분 혼자 지내지만, 항상 지나가는 누구와도 약간의 지혜와 식사를 기꺼이 나누곤 한다. 그러나, 때때로, 그는 레이 라인이 급격하게 당기고 쿵쿵거리는 것을 느끼는데, 이것은 일어나서는 안 된다. 그는 한 장소에서 다른 곳으로 이동하면서, 이상하고 평면 외적인 실체가 이 차원에 들어가는 것을 막거나, 미친 과학자가 달을 지구로 끌어당기는 것을 막거나, 혼수상태에 빠진 어린 소녀의 악몽 같은 군단을 막음으로써 선의 긴장을 완화시킬 것이다. 때때로, 그는 자신의 목표를 달성하기 위해 다른 온화한 영혼들과 함께 일할 것이다. 그는 때때로 작은 친구도 마다하지 않는다.
주로 그는 단지 부차적인 것을 유지하기를 원한다.
No one really knows where John came from. He just showed up one day in the Everglades on his houseboat. The gators didn't seem to pay him much attention. Once in awhile, one would crawl up on his boat, and John would come out and talk to it in hushed tones until it wandered off.
Folks found John strange, but it was clear he wasn't trouble. Just a kindly old coot who kept to himself. All sorts of stories were made up about the strange, swamp-dweller, but none came close to the truth. John Rhodes was, in fact, the world’s most talented alchemist, and wielder of the Philosopher’s Stone.
John had always had an affinity for altering the very threads of existence. He could feel them as they stretched around him, connecting everything to everything else. So, when those lines drew him to a mysterious, glowing stone, he knew it was right and proper to take it with him. The stone allows him to twist the lines, rather than just perceive them, and he can now easily transmute objects into other materials.
John, The Scholar, mostly keeps to himself, though he’s always willing to share a bit of wisdom and a bite to eat with anyone who passes by. However, now and again, he feels the ley-lines pull and twang sharply, which shouldn't happen. He’ll travel from one place to another, easing the tension on the lines by stopping the odd, extra-planar entity from entering this dimension, or keeping the crazed scientist from pulling the moon into the earth, or halting the nightmarish legions of a comatose little girl. Sometimes, he’ll work with other gentle souls to accomplish his goal - he doesn't mind a little company now and then.
Mainly he just wants to keep things copacetic.
Folks found John strange, but it was clear he wasn't trouble. Just a kindly old coot who kept to himself. All sorts of stories were made up about the strange, swamp-dweller, but none came close to the truth. John Rhodes was, in fact, the world’s most talented alchemist, and wielder of the Philosopher’s Stone.
John had always had an affinity for altering the very threads of existence. He could feel them as they stretched around him, connecting everything to everything else. So, when those lines drew him to a mysterious, glowing stone, he knew it was right and proper to take it with him. The stone allows him to twist the lines, rather than just perceive them, and he can now easily transmute objects into other materials.
John, The Scholar, mostly keeps to himself, though he’s always willing to share a bit of wisdom and a bite to eat with anyone who passes by. However, now and again, he feels the ley-lines pull and twang sharply, which shouldn't happen. He’ll travel from one place to another, easing the tension on the lines by stopping the odd, extra-planar entity from entering this dimension, or keeping the crazed scientist from pulling the moon into the earth, or halting the nightmarish legions of a comatose little girl. Sometimes, he’ll work with other gentle souls to accomplish his goal - he doesn't mind a little company now and then.
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