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BGG랭킹
BGG전체 : 3041
WARGAMES : 154
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Dan Verssen
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아티스트
Wan Chiu
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인원
게임 소개
팬텀 리더 – 솔리테어
디럭스 에디션의 새로운 기능은 무엇입니까?
팬텀리더 오리지널 게임을 호넷리더 게임이 설정한 하이 스탠더드로 확장 업데이트하였습니다.
카드를 165에서 330으로 늘립니다.
- 모든 조종사는 6가지 경험 수준을 모두 갖습니다.
- 새 항공기 추가: 공군 F-5, 공군 A-7
- 모든 항공기 유형에 대해 파일럿 추가
- 더 많은 대상 카드
- 특별 이벤트 카드 추가
- 새로운 목표 및 항공기를 포함하도록 6개의 원래 캠페인 수정
1962년 쿠바 미사일 위기 대비 공군 및 해군 작전 추가
마운트된 11"x17" 전술 디스플레이로 업그레이드
설명:
팬텀 리더는 1964년에서 1972년 사이에 당신을 베트남에 있는 미 공군 또는 미 해군 전술 전투기 비행대의 지휘관으로 임명했다. 목표물을 파괴할 뿐만 아니라 공격으로 인한 미묘한 정치적 파장의 균형을 맞춰야 합니다. 너무 세게 치면 공세가 중단되고 빛이 비쳐져서 전쟁에서 진 책임을 뒤집어쓰게 될 거야.
베트남 항공전에 온 걸 환영해!
각 캠페인은 공군 또는 해군 중대와 함께 할 수 있다. 각 서비스에 할당된 대상이 다르고 캠페인의 양상을 바꾼다. 각 캠페인은 다음과 같은 세 가지 기간으로 진행할 수 있다. 교전, 분쟁, 전쟁.
각 미션은 설정, 계획 및 해결하는 데 약 30분이 소요됩니다.
자네 조종사들은 각자 기술이 있어 임무에 적합한 조종사와 무기를 선택하는 것은 그것의 성공을 위해 필수적이다. 당신이 임무를 수행함에 따라, 당신의 조종사들은 경험과 피로를 얻을 것입니다. 경험이 쌓이면 실력이 향상되지만 피로도가 높아지면 실력이 떨어져 여러 차례 미션을 비행하지 못할 수도 있다.
현대판 호넷 리더 게임 시리즈에 익숙하신 분들은 팬텀 리더의 어떤 점이 다른지 궁금하실 것입니다.
군사적 목표에 따라 최고의 임무를 선택할 수 있는 자유는 오늘날 군대에서 흔히 볼 수 있는 것이다. 베트남으로 돌아가면 군대는 명령을 수행할 책임이 있었고, 동시에 명령을 완수하기 위해 사용할 수 있는 무기와 전술은 극히 제한적이었다. 백악관에서 특정 무기, 접근 경로, 폭격 고도 등이 표적별로 생성되는 경우가 많았다. 임무 세부사항은 임무를 수행하는 개별 조종사에게 전달되었다. 여러분이 상상할 수 있듯이, 이것은 공중 캠페인을 운영하는 가장 좋은 방법이 아니었습니다.
모든 목표에는 정치적 가치가 있습니다. 삭제하면 정치 카운터를 값과 동일한 수의 공백으로 오른쪽으로 이동합니다. 카운터가 오른쪽으로 이동함에 따라 향후의 목표 선택은 정치적으로 덜 민감한 선택으로 축소됩니다. 어떤 대상을 공격하지 않기로 선택하느냐도 중요하다. Political 카운터를 왼쪽으로 이동할 수 있습니다. Political 가치와 동일한 공간입니다.
즉, 큰 적 표적을 평평하게 하고 승점을 올리고 싶겠지만 무의미한 표적을 선택하고 정치적 카운터를 자신에게 유리하게 움직이는 것이 좋습니다.
또 다른 차이점은 전투력이다. 지난 20년 동안 미 공군과 해군은 훈련과 기술로 공군의 우위를 누려왔다. 베트남 상공에서는 그렇지 않았다. 적군은 다른 장비를 가지고 있었지만, 그만큼 능력이 뛰어났다. 그들은 또한 그것을 최대한 활용하려는 훈련과 의지를 가지고 있었다.
그들은 곧 정치인들이 미군에 가한 한계를 알게 되었고, 그 한계를 자신들에게 유리하게 이용했다.
예를 들어, 때때로, 미국 조종사들은 그들이 육안으로 식별될 때까지 적기에 발포하는 것이 허용되지 않았다. 이것은 레이더 유도 AIM-7 스패로우 미사일에 의해 전달되는 어떠한 사정거리 이점도 무효화시켰다. 적기가 공중에서만 공격받을 수 있다는 점도 공통의 한계였다. 미군 조종사들은 적의 공군기지를 공격하는 것이 허용되지 않았다. 미국 항공기는 또한 정해진 시간에 예측 가능한 비행 경로로 제한되었다. 이것은 적에게 매복을 쉽게 만들어 주었다.
그래서, 당신이 호넷 리더 에이스라면, 베트남은 완전히 다른 야구 게임입니다!
디럭스 에디션의 새로운 기능은 무엇입니까?
팬텀리더 오리지널 게임을 호넷리더 게임이 설정한 하이 스탠더드로 확장 업데이트하였습니다.
카드를 165에서 330으로 늘립니다.
- 모든 조종사는 6가지 경험 수준을 모두 갖습니다.
- 새 항공기 추가: 공군 F-5, 공군 A-7
- 모든 항공기 유형에 대해 파일럿 추가
- 더 많은 대상 카드
- 특별 이벤트 카드 추가
- 새로운 목표 및 항공기를 포함하도록 6개의 원래 캠페인 수정
1962년 쿠바 미사일 위기 대비 공군 및 해군 작전 추가
마운트된 11"x17" 전술 디스플레이로 업그레이드
설명:
팬텀 리더는 1964년에서 1972년 사이에 당신을 베트남에 있는 미 공군 또는 미 해군 전술 전투기 비행대의 지휘관으로 임명했다. 목표물을 파괴할 뿐만 아니라 공격으로 인한 미묘한 정치적 파장의 균형을 맞춰야 합니다. 너무 세게 치면 공세가 중단되고 빛이 비쳐져서 전쟁에서 진 책임을 뒤집어쓰게 될 거야.
베트남 항공전에 온 걸 환영해!
각 캠페인은 공군 또는 해군 중대와 함께 할 수 있다. 각 서비스에 할당된 대상이 다르고 캠페인의 양상을 바꾼다. 각 캠페인은 다음과 같은 세 가지 기간으로 진행할 수 있다. 교전, 분쟁, 전쟁.
각 미션은 설정, 계획 및 해결하는 데 약 30분이 소요됩니다.
자네 조종사들은 각자 기술이 있어 임무에 적합한 조종사와 무기를 선택하는 것은 그것의 성공을 위해 필수적이다. 당신이 임무를 수행함에 따라, 당신의 조종사들은 경험과 피로를 얻을 것입니다. 경험이 쌓이면 실력이 향상되지만 피로도가 높아지면 실력이 떨어져 여러 차례 미션을 비행하지 못할 수도 있다.
현대판 호넷 리더 게임 시리즈에 익숙하신 분들은 팬텀 리더의 어떤 점이 다른지 궁금하실 것입니다.
군사적 목표에 따라 최고의 임무를 선택할 수 있는 자유는 오늘날 군대에서 흔히 볼 수 있는 것이다. 베트남으로 돌아가면 군대는 명령을 수행할 책임이 있었고, 동시에 명령을 완수하기 위해 사용할 수 있는 무기와 전술은 극히 제한적이었다. 백악관에서 특정 무기, 접근 경로, 폭격 고도 등이 표적별로 생성되는 경우가 많았다. 임무 세부사항은 임무를 수행하는 개별 조종사에게 전달되었다. 여러분이 상상할 수 있듯이, 이것은 공중 캠페인을 운영하는 가장 좋은 방법이 아니었습니다.
모든 목표에는 정치적 가치가 있습니다. 삭제하면 정치 카운터를 값과 동일한 수의 공백으로 오른쪽으로 이동합니다. 카운터가 오른쪽으로 이동함에 따라 향후의 목표 선택은 정치적으로 덜 민감한 선택으로 축소됩니다. 어떤 대상을 공격하지 않기로 선택하느냐도 중요하다. Political 카운터를 왼쪽으로 이동할 수 있습니다. Political 가치와 동일한 공간입니다.
즉, 큰 적 표적을 평평하게 하고 승점을 올리고 싶겠지만 무의미한 표적을 선택하고 정치적 카운터를 자신에게 유리하게 움직이는 것이 좋습니다.
또 다른 차이점은 전투력이다. 지난 20년 동안 미 공군과 해군은 훈련과 기술로 공군의 우위를 누려왔다. 베트남 상공에서는 그렇지 않았다. 적군은 다른 장비를 가지고 있었지만, 그만큼 능력이 뛰어났다. 그들은 또한 그것을 최대한 활용하려는 훈련과 의지를 가지고 있었다.
그들은 곧 정치인들이 미군에 가한 한계를 알게 되었고, 그 한계를 자신들에게 유리하게 이용했다.
예를 들어, 때때로, 미국 조종사들은 그들이 육안으로 식별될 때까지 적기에 발포하는 것이 허용되지 않았다. 이것은 레이더 유도 AIM-7 스패로우 미사일에 의해 전달되는 어떠한 사정거리 이점도 무효화시켰다. 적기가 공중에서만 공격받을 수 있다는 점도 공통의 한계였다. 미군 조종사들은 적의 공군기지를 공격하는 것이 허용되지 않았다. 미국 항공기는 또한 정해진 시간에 예측 가능한 비행 경로로 제한되었다. 이것은 적에게 매복을 쉽게 만들어 주었다.
그래서, 당신이 호넷 리더 에이스라면, 베트남은 완전히 다른 야구 게임입니다!
Phantom Leader – Solitaire
What’s New in the Deluxe Edition?
We have expanded and updated the original Phantom Leader game to the high standard set by our Hornet Leader game.
Increase the cards from 165 to 330
- All pilots get all 6 experience levels
- Add new aircraft: Air Force F-5, Air Force A-7
- Add more pilots for all aircraft types
- Add more Target cards
- Add more Special Event cards
- Revise the 6 original Campaigns to include the new Targets and Aircraft
Add Air Force and Navy Campaigns for the 1962 Cuban Missile Crisis
Upgrade to a mounted 11"x17" Tactical Display
Description:
Phantom Leader places you in command of a US Air Force or US Navy Tactical Fighter squadron in Vietnam between 1964 and 1972. You must not only destroy the targets but you must also balance the delicate political repercussions of your attacks. If you strike too hard, your air offensive might be put on hold, strike to light, and you’ll be blamed for losing the war.
Welcome to the Vietnam Air War!
Each of the campaigns can be played with either an Air Force or Navy squadron. The targets assigned to each service are different and change the complexion of the campaigns. Each campaign can be played with three different durations of: Skirmish, Conflict, or War.
Each mission takes roughly 30 minutes to set-up, plan, and resolve.
Each of your pilots has their own skills. Selecting the right pilots and weapons for a mission is vital to its success. As you fly missions, your pilots will gain experience and fatigue. With experience, their skills improve, but as their fatigue increases, their skills decrease and they might not be able to fly for several missions.
For those of you familiar with our modern era Hornet Leader series of games, you might be wondering what’s different about Phantom Leader…
The freedom of being able to select the best mission based on military objectives is something that is commonplace for today’s military. Back in Vietnam, the military was responsible for carrying out their orders, while at the same time being extremely limited in the weapons and tactics they were allowed to use to complete those orders. In many cases, the specific weapons, approach paths, and bombing altitudes were generated target-by-target at the White House. The mission specifics were then sent down the chain of command to the individual pilots flying the mission. As you can imagine, this was not the best way to run an air campaign.
Every target has a Political value. If you destroy it, you move the Political counter to the right a number of spaces equal to its value. As the counter gets moved to the right, your future target choices are reduced to those that are less politically sensitive. Which target you choose not to attack is also important. You get to move the Political counter to the left a number of spaces equal its Political value.
This means that while you might like to flatten a big enemy target and rack up the victory points, it might be better for you to choose a pointless target and move the Political counter in your favor instead.
Another difference is in combat power. For the last couple decades, the US Air Force and Navy have enjoyed air superiority due to training and technology. Such was not the case in the skies over Vietnam. The enemy had different, but just as capable, equipment. They also had the training and will to use it to its utmost.
They soon became aware of the limitations placed on the US forces by the politicians, and used those limitations to their advantage.
For example, at times, US pilots were not permitted to fire on enemy aircraft until they were visually identified. This negated any range advantage conveyed by the radar-homing AIM-7 Sparrow missiles. It was also a common limitation that enemy aircraft could only be attacked in the air. US pilots were not allowed to attack enemy airbases. US aircraft were also limited to flying predictable flight paths, at set times. This made setting up ambushes much easier for the enemy.
So, while you might be a Hornet Leader ace, Vietnam is a whole different ballgame!
What’s New in the Deluxe Edition?
We have expanded and updated the original Phantom Leader game to the high standard set by our Hornet Leader game.
Increase the cards from 165 to 330
- All pilots get all 6 experience levels
- Add new aircraft: Air Force F-5, Air Force A-7
- Add more pilots for all aircraft types
- Add more Target cards
- Add more Special Event cards
- Revise the 6 original Campaigns to include the new Targets and Aircraft
Add Air Force and Navy Campaigns for the 1962 Cuban Missile Crisis
Upgrade to a mounted 11"x17" Tactical Display
Description:
Phantom Leader places you in command of a US Air Force or US Navy Tactical Fighter squadron in Vietnam between 1964 and 1972. You must not only destroy the targets but you must also balance the delicate political repercussions of your attacks. If you strike too hard, your air offensive might be put on hold, strike to light, and you’ll be blamed for losing the war.
Welcome to the Vietnam Air War!
Each of the campaigns can be played with either an Air Force or Navy squadron. The targets assigned to each service are different and change the complexion of the campaigns. Each campaign can be played with three different durations of: Skirmish, Conflict, or War.
Each mission takes roughly 30 minutes to set-up, plan, and resolve.
Each of your pilots has their own skills. Selecting the right pilots and weapons for a mission is vital to its success. As you fly missions, your pilots will gain experience and fatigue. With experience, their skills improve, but as their fatigue increases, their skills decrease and they might not be able to fly for several missions.
For those of you familiar with our modern era Hornet Leader series of games, you might be wondering what’s different about Phantom Leader…
The freedom of being able to select the best mission based on military objectives is something that is commonplace for today’s military. Back in Vietnam, the military was responsible for carrying out their orders, while at the same time being extremely limited in the weapons and tactics they were allowed to use to complete those orders. In many cases, the specific weapons, approach paths, and bombing altitudes were generated target-by-target at the White House. The mission specifics were then sent down the chain of command to the individual pilots flying the mission. As you can imagine, this was not the best way to run an air campaign.
Every target has a Political value. If you destroy it, you move the Political counter to the right a number of spaces equal to its value. As the counter gets moved to the right, your future target choices are reduced to those that are less politically sensitive. Which target you choose not to attack is also important. You get to move the Political counter to the left a number of spaces equal its Political value.
This means that while you might like to flatten a big enemy target and rack up the victory points, it might be better for you to choose a pointless target and move the Political counter in your favor instead.
Another difference is in combat power. For the last couple decades, the US Air Force and Navy have enjoyed air superiority due to training and technology. Such was not the case in the skies over Vietnam. The enemy had different, but just as capable, equipment. They also had the training and will to use it to its utmost.
They soon became aware of the limitations placed on the US forces by the politicians, and used those limitations to their advantage.
For example, at times, US pilots were not permitted to fire on enemy aircraft until they were visually identified. This negated any range advantage conveyed by the radar-homing AIM-7 Sparrow missiles. It was also a common limitation that enemy aircraft could only be attacked in the air. US pilots were not allowed to attack enemy airbases. US aircraft were also limited to flying predictable flight paths, at set times. This made setting up ambushes much easier for the enemy.
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