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BGG랭킹
BGG전체 : 19141
FAMILYGAMES : 2817
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.70 / 5
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디자이너
Nik Sewell
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아티스트
-
인원
게임 소개
플레이어들은 버려진 광산에서 금을 찾는 모험가들입니다. 각각의 모험은 랜턴을 갖추고 광산으로 들어간다. 육각형의 바깥쪽 고리는 추가적인 장비(토치, 램프에 연료를 공급하는 기름, 버섯 등)를 검색할 수 있으며, 안쪽 육각형의 경우 금을 찾을 수 있다. 골드너겟 6개를 가장 먼저 가져온 플레이어가 승리합니다. 아니면, 모든 모험가가 죽는다면, 거미가 가장 많은 킬을 기록한 플레이어가 승리한다.
금을 찾는 것은 보이는 것만큼 쉽지 않다; 가장 부유한 육각형은 4+ (물론 광산의 중앙에 있는 스맥)에서만 금을 산출한다; 랜턴을 사용하면 +1을 얻는다.
광산의 다른 주민들과 함께 하는 것이 정말 재미있습니다: 각 플레이어들은 그의 모험가뿐만 아니라, 바위 기둥에서 바위 기둥으로 깡충깡충 뛰는 거미줄을 조종합니다. 바위 기둥 사이로 미끄러져 들어가는 작은 판지 장벽입니다. 모험가 "attack"를 인용합니다. 그들이 앞으로 나아가려고 할 때 거미줄은 엉켜있을 수 있습니다. (모험가 조각들은 그들이 갇힌 거미줄 위에 놓일 수 있도록 끼워져 있습니다.) 이렇게 잡히는 동안, 거미들은 그것들을 물려고 시도할 수 있습니다 – 네 입만 물면 여러분은 탈락입니다! 랜턴은 빛이 거미를 겁주어 쫓아버릴 때 매우 유용합니다.
이 거미들은 더 강한 거미줄을 만들기 위해 협력할 수 있고, 모험가가 걸린 거미줄을 강화해서 다른 거미가 그를 물 가능성이 더 높아지게 하는 것은 드문 일이 아니다.
대체로 매우 즐거운 게임입니다. 전체 6명의 플레이어 집합에서 가장 잘 작동합니다.
금을 찾는 것은 보이는 것만큼 쉽지 않다; 가장 부유한 육각형은 4+ (물론 광산의 중앙에 있는 스맥)에서만 금을 산출한다; 랜턴을 사용하면 +1을 얻는다.
광산의 다른 주민들과 함께 하는 것이 정말 재미있습니다: 각 플레이어들은 그의 모험가뿐만 아니라, 바위 기둥에서 바위 기둥으로 깡충깡충 뛰는 거미줄을 조종합니다. 바위 기둥 사이로 미끄러져 들어가는 작은 판지 장벽입니다. 모험가 "attack"를 인용합니다. 그들이 앞으로 나아가려고 할 때 거미줄은 엉켜있을 수 있습니다. (모험가 조각들은 그들이 갇힌 거미줄 위에 놓일 수 있도록 끼워져 있습니다.) 이렇게 잡히는 동안, 거미들은 그것들을 물려고 시도할 수 있습니다 – 네 입만 물면 여러분은 탈락입니다! 랜턴은 빛이 거미를 겁주어 쫓아버릴 때 매우 유용합니다.
이 거미들은 더 강한 거미줄을 만들기 위해 협력할 수 있고, 모험가가 걸린 거미줄을 강화해서 다른 거미가 그를 물 가능성이 더 높아지게 하는 것은 드문 일이 아니다.
대체로 매우 즐거운 게임입니다. 전체 6명의 플레이어 집합에서 가장 잘 작동합니다.
The players are adventurers seeking gold in an abandoned mine. Each ventures into the mine equipped with a lantern (with a limited amount of oil). The outer ring of hexes can be searched for additional equipment (torches, oil to refuel the lamp, mushrooms...) whilst the inner hexes are where the gold is to be found. First player to bring back six gold nuggets wins. Or,if all adventurers are killed, the player whose spider has scored the most kills wins...
Finding gold isn't as easy as it seems; the richest hexes (smack in the mine's center, of course) only yield gold on a 4+ (on a d6); using the lantern gives a +1.
Where it gets really fun is with the mine's other denizens: each player controls, in addition to his adventurer, a spider that hops from rock column to rock column (the pivot points where hexes meet; the board is 3D so this works really well) spinning webs --little cardboard barriers that slide into place between rock pillars. Adventurers "attack" the webs when they try to step through and could stay tangled (the adventurer pieces are slotted so they can be put on top of the web they're stuck in). Whilst thus caught, spiders can try to bite them --four bites and you're eliminated! The lantern is very useful in such a case as its light scares the spiders away.
The spiders can co-operate to build stronger webs, and it isn't unusual for one spider to strengthen the web an adventurer is caught in so another spider has a better chance of biting him.
All in all, a very enjoyable game. Works best with the full set of six players.
Finding gold isn't as easy as it seems; the richest hexes (smack in the mine's center, of course) only yield gold on a 4+ (on a d6); using the lantern gives a +1.
Where it gets really fun is with the mine's other denizens: each player controls, in addition to his adventurer, a spider that hops from rock column to rock column (the pivot points where hexes meet; the board is 3D so this works really well) spinning webs --little cardboard barriers that slide into place between rock pillars. Adventurers "attack" the webs when they try to step through and could stay tangled (the adventurer pieces are slotted so they can be put on top of the web they're stuck in). Whilst thus caught, spiders can try to bite them --four bites and you're eliminated! The lantern is very useful in such a case as its light scares the spiders away.
The spiders can co-operate to build stronger webs, and it isn't unusual for one spider to strengthen the web an adventurer is caught in so another spider has a better chance of biting him.
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