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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
라이샤이는 10 x 10 빨간색과 흰색 체크 보드를 사용하는 2인용 게임이다. 그것의 네모난 나무 조각들은 빨간색 또는 검은색이며 (금색 페인트로 칠해진) 빨간색 네모난 위에 놓여있다. 선수들의 보드 반쪽은 홈 코트와 적 코트의 경계를 표시하는 "중국 벽"에 의해 분리되어 있다. 각 플레이어에는 황제 1명, 황후 1명, 왕자 3명, 근위병 5명, 궁수 5명이 있다. 게임을 시작하기 위해, 조각들은 다음과 같이 배열된다: 왼쪽 아래에 있는 빨간 사각형은 탑이 있고 황후가 있고, 오른쪽 아래에 있는 빨간 사각형은 왕관을 쓰고 황제를 모시고, 그 사이에 있는 세 명의 황태자는 (가장 가까운 줄에) 다음 줄의 빨간 사각형은 5 근위병, 세 번째에 배치된다. 행의 빨간색 정사각형은 5 Archer로 배치됩니다.
그런 다음 선수들은 그들이 굴린 숫자의 차이에 따라, 매 턴마다 주사위를 굴려 각각 얼마나 많은 수를 움직일 수 있는지를 결정한다. 예를 들어, 한 피스가 세 번 연속으로 움직이거나, 세 피스가 각각 한 번씩 움직이거나, 한 피스의 어떤 조합으로도 이동이 가능하다. 조각들은 빨간 정사각형 위에서만 이동되며, 각각의 조각은 고유의 이동 권한을 가진다. 동선 하나는 빨간 광장이 다음 비어 있는 빨간 색 사각형에서어야 한다 그러나 다음 광장 적 부분에서는 않았지만 이후, 적 말은 게임판에서 제거되고 포인트 조각의 형식에 대한 지점 값에 따라 점수를 매긴다 점프되어서는 안 채워져 있다.
궁수는 적의 홈 줄에 도달한 후 왕자가 될 때까지 적의 궁정으로 이동할 수 있습니다. 호위병들은 홈코트에 있는 동안 적군 코트로만 이동할 수 있지만, 중국 장벽을 넘으면 어느 방향으로든 이동할 수 있다. 근위병이 적의 홈 열에 도달하면 왕자가 됩니다. 황제, 황후, 그리고 왕자들은 처음부터 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다.
승리한 선수는 점프하여 적의 황제와 황후를 모두 제거한다. 점수 합계는 게임 내내 누적되었고, 게임 박스 커버에 있는 텍스트는 이러한 점수 규칙이 선택적일 수 있다고 나타내지만, 이것이 엔딩 결과와 어떤 관련이 있는지에 대한 지침은 명확하지 않다. 주사위 굴림이 움직임과 점수에 미치는 영향과 관련된 추가 선택사항이 있으며, 일부는 선택 사항이고 일부는 그렇지 않다.
그런 다음 선수들은 그들이 굴린 숫자의 차이에 따라, 매 턴마다 주사위를 굴려 각각 얼마나 많은 수를 움직일 수 있는지를 결정한다. 예를 들어, 한 피스가 세 번 연속으로 움직이거나, 세 피스가 각각 한 번씩 움직이거나, 한 피스의 어떤 조합으로도 이동이 가능하다. 조각들은 빨간 정사각형 위에서만 이동되며, 각각의 조각은 고유의 이동 권한을 가진다. 동선 하나는 빨간 광장이 다음 비어 있는 빨간 색 사각형에서어야 한다 그러나 다음 광장 적 부분에서는 않았지만 이후, 적 말은 게임판에서 제거되고 포인트 조각의 형식에 대한 지점 값에 따라 점수를 매긴다 점프되어서는 안 채워져 있다.
궁수는 적의 홈 줄에 도달한 후 왕자가 될 때까지 적의 궁정으로 이동할 수 있습니다. 호위병들은 홈코트에 있는 동안 적군 코트로만 이동할 수 있지만, 중국 장벽을 넘으면 어느 방향으로든 이동할 수 있다. 근위병이 적의 홈 열에 도달하면 왕자가 됩니다. 황제, 황후, 그리고 왕자들은 처음부터 어느 방향으로든 움직일 수 있습니다.
승리한 선수는 점프하여 적의 황제와 황후를 모두 제거한다. 점수 합계는 게임 내내 누적되었고, 게임 박스 커버에 있는 텍스트는 이러한 점수 규칙이 선택적일 수 있다고 나타내지만, 이것이 엔딩 결과와 어떤 관련이 있는지에 대한 지침은 명확하지 않다. 주사위 굴림이 움직임과 점수에 미치는 영향과 관련된 추가 선택사항이 있으며, 일부는 선택 사항이고 일부는 그렇지 않다.
Lai Shai is a two-player game that uses a 10 x 10 red- and white-checkered board. Its square, wood pieces are either red or black (with their designations painted on in gold paint) and placed on red squares only. Players' halves of the board are separated by a "chinese wall" that marks the boundary of their home court vs. their enemy court. Each player has the following pieces: 1 Emperor, 1 Empress, 3 Princes, 5 Guards, and 5 Archers. To begin a game, the pieces are arranged as follows: the red square in the player's lower left corner has a pagoda and gets the Empress, the red square in the lower right corner has a crown and gets the Emperor, between them (in the row nearest the player) are the 3 Princes, on the next row's red squares are placed the 5 Guards, and on the third row's red squares are placed the 5 Archers.
Players then roll dice every turn to determine how many moves each may make, depending on the difference between the numbers they have rolled. Moves may be made with any combination of the player's pieces, for example: one piece moving three times in a row, or three pieces each moving once. The pieces are moved only on red squares, with each type of piece having its own type of moving privilege. Movements must be from one red square to the next unoccupied red square; if the next square is occupied by an enemy piece but the one after is not, the enemy piece must be jumped and removed from the board, and points are scored depending on the point value for that type of piece.
Archers may only move towards enemy court until they reach the enemy's home row and are then turned over to become Princes. Guards, while in home court, may only move towards enemy court, but having crossed the Chinese Wall can then move in either direction. When a Guard reaches the enemy's home row it becomes a Prince. Emperor, Empress, and Princes may move in either direction from the start.
The winning player removes both his enemy's Emperor and Empress by jumping. Point totals have accrued throughout the game, and the instructions are not clear as to what this has to do with the ending outcome, though the text on the cover of the game box indicates these scoring rules may be optional. There are additional choices to be made to do with the effect the dice rolls have on movements and scores, some optional, some not.
Players then roll dice every turn to determine how many moves each may make, depending on the difference between the numbers they have rolled. Moves may be made with any combination of the player's pieces, for example: one piece moving three times in a row, or three pieces each moving once. The pieces are moved only on red squares, with each type of piece having its own type of moving privilege. Movements must be from one red square to the next unoccupied red square; if the next square is occupied by an enemy piece but the one after is not, the enemy piece must be jumped and removed from the board, and points are scored depending on the point value for that type of piece.
Archers may only move towards enemy court until they reach the enemy's home row and are then turned over to become Princes. Guards, while in home court, may only move towards enemy court, but having crossed the Chinese Wall can then move in either direction. When a Guard reaches the enemy's home row it becomes a Prince. Emperor, Empress, and Princes may move in either direction from the start.
The winning player removes both his enemy's Emperor and Empress by jumping. Point totals have accrued throughout the game, and the instructions are not clear as to what this has to do with the ending outcome, though the text on the cover of the game box indicates these scoring rules may be optional. There are additional choices to be made to do with the effect the dice rolls have on movements and scores, some optional, some not.
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