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BGG랭킹
BGG전체 : 16129
WARGAMES : 3128
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.95 / 5
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디자이너
Jonathan Iwamasa, Kurt Kuhlmann
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아티스트
Terry Leeds
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인원
게임 소개
기원전 431년에 그리스 세계는 에게 해에서의 패권 때문에 아테네 제국의 지배를 받았다. 오직 스파르타인들만이 타의 추종을 불허하는 호플리테스 군대의 힘으로 감히 그들의 힘에 도전했다. 그 결과 30년간의 분쟁은 고대 그리스의 지배권을 파괴하는 것으로 끝이 났다.
두 명에서 네 명의 선수들이 고대 그리스의 도시 국가들을 통제하기 위한 투쟁에서 군사력과 정치적 영향력을 사용한다. 경기 시간은 짧게는 4~10시간, 길게는 20시간 이상이며 1년에 4번씩 전력을 동원하고 시즌마다 3번씩 배치한다. 아테네 제국의 지도자로서, 스파르타의 공격으로부터 아테네의 영광을 구할 수 있습니까? 펠로폰네소스 동맹의 지도자로서, 당신은 그 과정에서 그리스를 파괴하지 않고 아테네의 폭정으로부터 해방시킬 수 있는가?
플레이어는 공성전, 요새 건설 및 파괴, 적 도시 파괴, 사냥, 급습을 포함한 모든 범위의 전략적 옵션을 가지고 있다. 이벤트 카드는 무작위 이벤트(바다의 폭풍, 나쁜 징조, 아테네의 전염병 등)와 전략적 목표(도시 배신, 아테네 지역의 반란, 페르시아 지원, 시칠리아 원정 등)를 제공한다.
함대 부대는 25척의 삼단노선, 고대 지중해의 경전 갤리선, 그리고 관련 수송선을 대표한다. 호플라이트 부대는 중무장한 그리스 보병 1,000명을 대표한다. 각 기병 부대는 약 400명의 병사와 말을 대표한다. 경보병에는 미사일 부대와 야만인 등 모든 종류의 경장갑 보병들이 포함되며, 각 부대는 1,000~5,000명을 대표한다.
그 규칙들은 양측이 새로운 투쟁을 준비하는 동안 숨을 고르는 역사적으로 정확한 평화 기간을 허용한다. 펠로폰네소스 전쟁 서사시는 이 갈등을 완전히 시뮬레이션한 것이다.
아르고스 리그 도입 시나리오는 지도에서 일부만 플레이하고, 3개의 시나리오는 각각 전쟁의 일부만 다루며, 2-4명의 선수를 위한 전체 캠페인 게임(테바이와 코린토스를 펠로폰네소스 팀에 3, 4번째 선수로 추가)을 포함한다.
두 명에서 네 명의 선수들이 고대 그리스의 도시 국가들을 통제하기 위한 투쟁에서 군사력과 정치적 영향력을 사용한다. 경기 시간은 짧게는 4~10시간, 길게는 20시간 이상이며 1년에 4번씩 전력을 동원하고 시즌마다 3번씩 배치한다. 아테네 제국의 지도자로서, 스파르타의 공격으로부터 아테네의 영광을 구할 수 있습니까? 펠로폰네소스 동맹의 지도자로서, 당신은 그 과정에서 그리스를 파괴하지 않고 아테네의 폭정으로부터 해방시킬 수 있는가?
플레이어는 공성전, 요새 건설 및 파괴, 적 도시 파괴, 사냥, 급습을 포함한 모든 범위의 전략적 옵션을 가지고 있다. 이벤트 카드는 무작위 이벤트(바다의 폭풍, 나쁜 징조, 아테네의 전염병 등)와 전략적 목표(도시 배신, 아테네 지역의 반란, 페르시아 지원, 시칠리아 원정 등)를 제공한다.
함대 부대는 25척의 삼단노선, 고대 지중해의 경전 갤리선, 그리고 관련 수송선을 대표한다. 호플라이트 부대는 중무장한 그리스 보병 1,000명을 대표한다. 각 기병 부대는 약 400명의 병사와 말을 대표한다. 경보병에는 미사일 부대와 야만인 등 모든 종류의 경장갑 보병들이 포함되며, 각 부대는 1,000~5,000명을 대표한다.
그 규칙들은 양측이 새로운 투쟁을 준비하는 동안 숨을 고르는 역사적으로 정확한 평화 기간을 허용한다. 펠로폰네소스 전쟁 서사시는 이 갈등을 완전히 시뮬레이션한 것이다.
아르고스 리그 도입 시나리오는 지도에서 일부만 플레이하고, 3개의 시나리오는 각각 전쟁의 일부만 다루며, 2-4명의 선수를 위한 전체 캠페인 게임(테바이와 코린토스를 펠로폰네소스 팀에 3, 4번째 선수로 추가)을 포함한다.
In the year 431BC, the Greek world was dominated by the Athenian Empire, due to their naval supremacy of the Aegean. Only the Spartans dared to challenge their might through the strength of their unsurpassed Hoplite troops. The result was a 30-year conflict that ended in the destruction of Greek dominance in the ancient world.
Two to four players use military force and political influence in their struggle to control the city-states of ancient Greece. Playing time ranges from 4-10 hours for short scenarios, to 20+ hours for the full campaign game, as players mobilize forces four times a year, and deploy them three times each season. As the leader of the Athenian Empire, can you save Athens' glory from the Spartan onslaught? As the leader of the Peloponnesian League, can you free Greece from Athenian tyranny without destroying it in the process?
Players have a full range of strategic options, including sieges, constructing and destroying fortifications, razing enemy cities, foraging and raiding. Event Cards provide both random events (such as storms at sea, bad omens, the crippling plague at Athens, etc.) and strategic targets (city betrayals, rebellion of Athenian regions, Persian support, the Sicilian Expedition, among others).
Fleet units represent 25 triremes, the light war galleys of the ancient Mediterranean, plus associated transport vessels. Hoplite units represent 1,000 heavily-armored Greek infantrymen. Each cavalry unit represents about 400 men and horses. Light infantry includes all types of lightly armored foot soldiers, including missile troops and barbarians, with each unit representing between 1,000 and 5,000 men.
The rules allow for historically accurate periods of peace, where both sides caught their breath while preparing for a renewed struggle. The Epic of the Peloponnesian War is a complete simulation of this conflict.
Scenarios include the introductory Argive League scenario, played on only a portion of the map; three scenarios each covering only a portion of the war; and the full Campaign Game for 2-4 players (adding Thebes and Corinth to the Peloponnesian side as the third and fourth players).
Two to four players use military force and political influence in their struggle to control the city-states of ancient Greece. Playing time ranges from 4-10 hours for short scenarios, to 20+ hours for the full campaign game, as players mobilize forces four times a year, and deploy them three times each season. As the leader of the Athenian Empire, can you save Athens' glory from the Spartan onslaught? As the leader of the Peloponnesian League, can you free Greece from Athenian tyranny without destroying it in the process?
Players have a full range of strategic options, including sieges, constructing and destroying fortifications, razing enemy cities, foraging and raiding. Event Cards provide both random events (such as storms at sea, bad omens, the crippling plague at Athens, etc.) and strategic targets (city betrayals, rebellion of Athenian regions, Persian support, the Sicilian Expedition, among others).
Fleet units represent 25 triremes, the light war galleys of the ancient Mediterranean, plus associated transport vessels. Hoplite units represent 1,000 heavily-armored Greek infantrymen. Each cavalry unit represents about 400 men and horses. Light infantry includes all types of lightly armored foot soldiers, including missile troops and barbarians, with each unit representing between 1,000 and 5,000 men.
The rules allow for historically accurate periods of peace, where both sides caught their breath while preparing for a renewed struggle. The Epic of the Peloponnesian War is a complete simulation of this conflict.
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