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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
로키는 컴퓨터 프로그램을 어느 정도 모방한 2~6인용 게임이다. 플레이어는 연역적 추론을 사용하고 운의 요소를 극복하기 위해 확률을 추정합니다. 게임 보드는 투명한 플라스틱으로 덮인 커다란 종이입니다. 장비는 그리스 펜슬, 6개의 작은 나무 플레이어 마커, 2개의 주사위, 3개의 카드 데크로 구성되어 있다. 한 세트의 카드는 컴퓨터 액션 덱으로, 보드의 지시를 받으면 플레이어가 따라야 할 지침이 포함된 금색 카드 50장이 포함되어 있다. 다른 두 카드 세트(파란색과 녹색)는 키워드 덱으로, 국가 이름(파란색)과 스포츠 이름(녹색)이 있습니다.
이사회에는 세 가지 영역이 있습니다. 첫째, 플레이어 마커가 이동하는 논리 경로로, 이 경로에는 게임의 진행 과정에서 수십만 가지의 가능한 변형과 변화가 있습니다. 경로의 각 섹션에 지침이 적혀 있습니다. 둘째, 출력 버퍼는 플레이어들이 키워드의 철자를 맞추기 위해 사용하는 여섯 가지 영역입니다. 세 번째는 보드의 오른쪽 하단 모서리에 있는 서브루틴입니다. 이러한 플레이어들은 논리의 경로를 변경하거나 출력 버퍼에서 앞뒤로 문자를 이동시킵니다.
플레이어는 각 키워드 카드 중 하나를 무작위로 그린 다음 주사위를 돌려 논리 경로를 따라 마커를 이동할 단계 수를 결정합니다. 그 다음에 그들이 어떤 부분에 착륙하든 그 부분의 지시들이 따르는데, 이동 규칙과 보드의 지시 사이에 꽤 많은 복잡성이 발생한다. 플레이어는 로직 보드의 완전한 회로를 만들어 키워드 문자를 받습니다. 우승자는 자신의 출력 버퍼에 키워드 전체를 먼저 적습니다.
이사회에는 세 가지 영역이 있습니다. 첫째, 플레이어 마커가 이동하는 논리 경로로, 이 경로에는 게임의 진행 과정에서 수십만 가지의 가능한 변형과 변화가 있습니다. 경로의 각 섹션에 지침이 적혀 있습니다. 둘째, 출력 버퍼는 플레이어들이 키워드의 철자를 맞추기 위해 사용하는 여섯 가지 영역입니다. 세 번째는 보드의 오른쪽 하단 모서리에 있는 서브루틴입니다. 이러한 플레이어들은 논리의 경로를 변경하거나 출력 버퍼에서 앞뒤로 문자를 이동시킵니다.
플레이어는 각 키워드 카드 중 하나를 무작위로 그린 다음 주사위를 돌려 논리 경로를 따라 마커를 이동할 단계 수를 결정합니다. 그 다음에 그들이 어떤 부분에 착륙하든 그 부분의 지시들이 따르는데, 이동 규칙과 보드의 지시 사이에 꽤 많은 복잡성이 발생한다. 플레이어는 로직 보드의 완전한 회로를 만들어 키워드 문자를 받습니다. 우승자는 자신의 출력 버퍼에 키워드 전체를 먼저 적습니다.
LOKI is a game for two to six players that to some extent simulates a computer program. Players use deductive reasoning and estimate probability to overcome elements of luck. The game board is a large sheet of paper covered by clear plastic. Equipment consists of a grease pencil, 6 small wood player markers, two dice, and three decks of cards. One set of cards is the Computer Action deck, including fifty gold-colored cards each with an instruction for the player to follow when instructed by the board. The two other sets of cards, one blue and one green, are the Keyword decks, with names of countries (blue) and names of sports (green.)
On the board are three areas. First, the Logic Path along which player markers are moved; this path has hundreds of thousands of possible variations and changes through the course of the game. Instructions are written in each section of the path. Second, the Output Buffers are six areas players use for spelling out their Keywords. Third are the Subroutines, located on the board's bottom right corner. These direct players either to change the path of logic or to move letters back and forth from the Output Buffers.
Players randomly draw one of each Keyword cards, then take turn rolling dice to determine how many steps to move their markers along the Logic Path. The instructions of whatever section they land on are then followed, and quite a lot of complexity results between the rules for movement and the instructions from the board. Players are awarded letters of their Keywords by making complete circuits of the logic board. The winning player is first to spell out his Keywords in their entirety in his Output Buffers.
On the board are three areas. First, the Logic Path along which player markers are moved; this path has hundreds of thousands of possible variations and changes through the course of the game. Instructions are written in each section of the path. Second, the Output Buffers are six areas players use for spelling out their Keywords. Third are the Subroutines, located on the board's bottom right corner. These direct players either to change the path of logic or to move letters back and forth from the Output Buffers.
Players randomly draw one of each Keyword cards, then take turn rolling dice to determine how many steps to move their markers along the Logic Path. The instructions of whatever section they land on are then followed, and quite a lot of complexity results between the rules for movement and the instructions from the board. Players are awarded letters of their Keywords by making complete circuits of the logic board. The winning player is first to spell out his Keywords in their entirety in his Output Buffers.
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