-
BGG랭킹
BGG전체 : 9365
ABSTRACTS : 384
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Heinrich Glumpler
-
아티스트
-
인원
게임 소개
디케 Dämonen 게임에서 플레이어들은 세계를 지배하려는 마술사들이다. 신기하게도 세상은 마술사의 눈에는 마법의 전력선과 전력장, 특히 지구, 불, 공기, 물의 네 개의 전력선으로만 구성되어 있기 때문에 생각보다 세상은 작다. 이러한 선들이 공간을 접는 곳마다 전력장이 생성되고, 선이 서로 교차하는 곳마다 전력장의 모서리가 구체화된다. (게임 용어로, 게임을 시작할 때 각각 반지에 묶인 4개의 컬러 문자열 —가 테이블 위에 겹쳐진다.) 마법사들은 유령과 악마를 불러들여 세상을 지배하지만, 처음에는 어느 종류의 생명체가 가장 강할지 아무도 모른다.
권력의 장 가운데에 유령 – 하얀 생명체 –가 나타나는데, 그들이 소환되는 곳마다 공포에 질려 모든 것이 얼어붙는다. 한번 귀신이 소환되면 권력장에서는 귀신도 악마도 등장할 수 없다.
악마들은 그들의 색깔 선에 인접한 힘의 장 구석에 파워 라인의 색깔로 나타난다. 귀신이 소환된 들판에는 어떤 악마도 들어가지 않을 것이다.
마법사들은 자신이 선택한 장소에 네 마리 중 한 마리씩을 계속해서 소환하여, 유령과 악마로 세상을 가득 채운다. 더 이상 소환할 수 없는 생명체가 없는 순간, 세상의 운명이 결정되고 색깔 중 하나가 가장 강해질 것이다. 게임을 하는 동안 단 한 번만 각 마술사가 악마 색이든 귀신 같은 흰색이든 색을 예측할 수 있으며 각 마술사는 다른 색을 예측해야 한다. 미래를 내다보기 위해서는 많은 에너지가 필요하고, 누군가 색을 예측하는 순간 그는 운명과 다른 마술사들에게 괴롭힘을 당할 것이다. 따라서 어떤 색을 예측할 것인가는 언제 예측할 것인가가 중요한 결정이다.
마지막에 가장 강한 색을 예측한 마술사가 세상을 지배합니다.
권력의 장 가운데에 유령 – 하얀 생명체 –가 나타나는데, 그들이 소환되는 곳마다 공포에 질려 모든 것이 얼어붙는다. 한번 귀신이 소환되면 권력장에서는 귀신도 악마도 등장할 수 없다.
악마들은 그들의 색깔 선에 인접한 힘의 장 구석에 파워 라인의 색깔로 나타난다. 귀신이 소환된 들판에는 어떤 악마도 들어가지 않을 것이다.
마법사들은 자신이 선택한 장소에 네 마리 중 한 마리씩을 계속해서 소환하여, 유령과 악마로 세상을 가득 채운다. 더 이상 소환할 수 없는 생명체가 없는 순간, 세상의 운명이 결정되고 색깔 중 하나가 가장 강해질 것이다. 게임을 하는 동안 단 한 번만 각 마술사가 악마 색이든 귀신 같은 흰색이든 색을 예측할 수 있으며 각 마술사는 다른 색을 예측해야 한다. 미래를 내다보기 위해서는 많은 에너지가 필요하고, 누군가 색을 예측하는 순간 그는 운명과 다른 마술사들에게 괴롭힘을 당할 것이다. 따라서 어떤 색을 예측할 것인가는 언제 예측할 것인가가 중요한 결정이다.
마지막에 가장 강한 색을 예측한 마술사가 세상을 지배합니다.
In the game of Dicke Dämonen, the players are magicians trying to rule the world. Curiously the world is smaller than you might think because in the eyes of a magician the world consists only of magical power lines and power fields, specifically four power lines: earth, fire, air and water. Wherever these lines enfold the space, the power fields are created; wherever the lines cross each other, the corners of these fields materialize. (In game terms, four colored strings — each tied to a ring — are placed on the table overlapping one another at the start of the game.) The magicians summon ghosts and demons to rule the world — but at the start of it all nobody knows which type of creature will be the strongest:
Ghosts – white creatures – appear in the center of a power field, and wherever they are summoned, everything freezes in terror. Neither ghosts nor demons may appear in a power field once a ghost has been summoned there.
Demons – in the colors of the power lines – appear in the corners of the power fields adjacent to the lines of their color. No demon will enter a field where a ghost was summoned.
Each magician summons again and again one of the four creatures at a place of his choice, thus filling the world with ghosts and demons. (Ghosts and demons are wooden pawns drawn from a cloth bag.) As soon as no more creature can be summoned, the fate of the world is decided – and one of the colors will be the strongest. Only once during the game can each magician predict a color, whether one of the demon colors or ghostly white, and each magician must predict a different color. (A player predicts a color by placing a pawn of the color in front of him.) This look into the future costs a lot of energy, and as soon as someone predicts a color, he will be harassed by fate and the other magicians. Thus, which color to predict is an important decision as well as when to predict it.
The magician who predicted the color which is the the strongest in the end rules the world.
Ghosts – white creatures – appear in the center of a power field, and wherever they are summoned, everything freezes in terror. Neither ghosts nor demons may appear in a power field once a ghost has been summoned there.
Demons – in the colors of the power lines – appear in the corners of the power fields adjacent to the lines of their color. No demon will enter a field where a ghost was summoned.
Each magician summons again and again one of the four creatures at a place of his choice, thus filling the world with ghosts and demons. (Ghosts and demons are wooden pawns drawn from a cloth bag.) As soon as no more creature can be summoned, the fate of the world is decided – and one of the colors will be the strongest. Only once during the game can each magician predict a color, whether one of the demon colors or ghostly white, and each magician must predict a different color. (A player predicts a color by placing a pawn of the color in front of him.) This look into the future costs a lot of energy, and as soon as someone predicts a color, he will be harassed by fate and the other magicians. Thus, which color to predict is an important decision as well as when to predict it.
The magician who predicted the color which is the the strongest in the end rules the world.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18