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BGG랭킹
BGG전체 : 3205
STRATEGY : 1413
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.92 / 5
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디자이너
Dominique Ehrhard
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아티스트
Arnaud Demaegd, Dominique Ehrhard
-
인원
게임 소개
세레니시마는 1996년 게임의 새로운 Ystari 에디션이다. 룰이 업데이트돼 경기가 더 유동적이다.
세레니시마에서 플레이어는 르네상스 시대의 상인 가족을 대표한다. 플레이어들은 무역과 오픈커머스의 필요성과 그 날의 극심한 경제 해적 행위 사이의 균형을 맞추려고 시도한다. 플레이어는 지중해에서 다양한 상품을 구매하고 이동하기 위해 함대를 만들며, 다른 플레이어의 함대를 공격하고 방어하기 위해 유인 함선을 잘 유지한다.
(게임 항목에 포함되지 않은 주석으로 사용자가 제출한 정보 블록)
보드
해양지역이 더 넓고, 해양지역이 더 적다. 시작 포트도 다릅니다. 알렉산드리아는 새로운 버전의 그들 중 하나이다.자원과 무역
리소스 중 하나가 변경되었으며(마블이 보석을 대체), 포트는 1996년 버전과 비교하여 다른 리소스를 생산한다. 1996년 버전에서는 다른 플레이어가 소유한 포트에서 상품을 구매할 때 흥정을 해야 했다. 힘들 수도 있어요. 은행에 돈을 내는 대신 1두캣만 내면 돼
와인은 이제 특별합니다. 창고에 와인이 있는 포트 하나가 게임 종료 시 더 많은 VP의 가치를 갖습니다.
게임 흐름(큰 점)
1996년 버전에서는 모든 선수들이 턴오더 입찰을 하곤 했다. 그리고 나서, 그들 모두는 이 순서에 따라 경기를 했다: 그들은 장전하고, 만들고, 구입하고, 그들의 갤리선을 옮기고, 싸웠고, 마침내 그들은 자유 항구를 점령하고, 돈을 벌었다.
더 이상 입찰은 없습니다. 이제 만드는 갤리선의 번호가 매겨지고, 특정 갤리선의 차례가 되면 다음 갤리선이 활성 갤리선이 되기 전에 소유자가 자신의 작업(장전, 이동 및 전투, 건조)을 수행할 수 있습니다. 갤리선의 숫자가 연속되면 여러 번 플레이할 수 있습니다.
갤리에 어색하게 고정되어 있던 작은 깃발들은 이제 쓸모없게 되었고, 남자들은 (착한 세일러 스머프들이 되기 보다는) 선수 색깔에 맞춰야 한다.
이것은 중요한 차이점입니다, 게임은 급격하게 변화합니다.
개수와 승리 포인트
경기에는 몇 가지 카운트가 있는데, 경기 종료 시점에는 한 가지 카운트만 있는 것이 아니다. 게다가, 다른 종류의 카운트는 플레이어들이 그들의 창고에 와인이 있다면 돈을 가져다 줄 수 있다. 이 모든 것은 갤리선의 턴 끝에 그려진 카드에 달려 있습니다. 그 카드들에 의해서도 경기의 속도가 바뀔 수 있다.
1996년 버전에는 카드가 없습니다.
이 오래된 버전에서는 게임이 끝날 때 포트를 제대로 평가할 수 있는 유일한 방법은 창고를 가득 채우는 것이었습니다. 지금은 또한 다르다: 한 가지 상품이 있는 항구가 없는 항구보다 낫지만, 두 개가 있는 항구보다 못하다.
기타 변경사항
더 많은 건물이 있습니다: 바실릭. 더 많은 부사장을 불러오죠
갤리선은 제작이 더 쉽지만 가격은 같지 않다.
전투 규칙도 다르고 요새의 힘도 달라요 주사위도 달라요.
선원을 모집하기 위한 항구 제한은 다릅니다.
2명의 선수와 3명의 선수의 규칙이 다릅니다.
이 리스트는 거의 완벽해
세레니시마에서 플레이어는 르네상스 시대의 상인 가족을 대표한다. 플레이어들은 무역과 오픈커머스의 필요성과 그 날의 극심한 경제 해적 행위 사이의 균형을 맞추려고 시도한다. 플레이어는 지중해에서 다양한 상품을 구매하고 이동하기 위해 함대를 만들며, 다른 플레이어의 함대를 공격하고 방어하기 위해 유인 함선을 잘 유지한다.
(게임 항목에 포함되지 않은 주석으로 사용자가 제출한 정보 블록)
보드
해양지역이 더 넓고, 해양지역이 더 적다. 시작 포트도 다릅니다. 알렉산드리아는 새로운 버전의 그들 중 하나이다.자원과 무역
리소스 중 하나가 변경되었으며(마블이 보석을 대체), 포트는 1996년 버전과 비교하여 다른 리소스를 생산한다. 1996년 버전에서는 다른 플레이어가 소유한 포트에서 상품을 구매할 때 흥정을 해야 했다. 힘들 수도 있어요. 은행에 돈을 내는 대신 1두캣만 내면 돼
와인은 이제 특별합니다. 창고에 와인이 있는 포트 하나가 게임 종료 시 더 많은 VP의 가치를 갖습니다.
게임 흐름(큰 점)
1996년 버전에서는 모든 선수들이 턴오더 입찰을 하곤 했다. 그리고 나서, 그들 모두는 이 순서에 따라 경기를 했다: 그들은 장전하고, 만들고, 구입하고, 그들의 갤리선을 옮기고, 싸웠고, 마침내 그들은 자유 항구를 점령하고, 돈을 벌었다.
더 이상 입찰은 없습니다. 이제 만드는 갤리선의 번호가 매겨지고, 특정 갤리선의 차례가 되면 다음 갤리선이 활성 갤리선이 되기 전에 소유자가 자신의 작업(장전, 이동 및 전투, 건조)을 수행할 수 있습니다. 갤리선의 숫자가 연속되면 여러 번 플레이할 수 있습니다.
갤리에 어색하게 고정되어 있던 작은 깃발들은 이제 쓸모없게 되었고, 남자들은 (착한 세일러 스머프들이 되기 보다는) 선수 색깔에 맞춰야 한다.
이것은 중요한 차이점입니다, 게임은 급격하게 변화합니다.
개수와 승리 포인트
경기에는 몇 가지 카운트가 있는데, 경기 종료 시점에는 한 가지 카운트만 있는 것이 아니다. 게다가, 다른 종류의 카운트는 플레이어들이 그들의 창고에 와인이 있다면 돈을 가져다 줄 수 있다. 이 모든 것은 갤리선의 턴 끝에 그려진 카드에 달려 있습니다. 그 카드들에 의해서도 경기의 속도가 바뀔 수 있다.
1996년 버전에는 카드가 없습니다.
이 오래된 버전에서는 게임이 끝날 때 포트를 제대로 평가할 수 있는 유일한 방법은 창고를 가득 채우는 것이었습니다. 지금은 또한 다르다: 한 가지 상품이 있는 항구가 없는 항구보다 낫지만, 두 개가 있는 항구보다 못하다.
기타 변경사항
더 많은 건물이 있습니다: 바실릭. 더 많은 부사장을 불러오죠
갤리선은 제작이 더 쉽지만 가격은 같지 않다.
전투 규칙도 다르고 요새의 힘도 달라요 주사위도 달라요.
선원을 모집하기 위한 항구 제한은 다릅니다.
2명의 선수와 3명의 선수의 규칙이 다릅니다.
이 리스트는 거의 완벽해
Serenissima is the new Ystari edition of the 1996 game (Méditerranée in France). The rules have been updated and the game is more fluid.
In Serenissima players represent a merchant family during the Renaissance. Players attempt to balance the need of trading and open commerce versus the cut-throat economic piracy of the day. Players create a fleet of ships to purchase and move various commodities around the Mediterranean while also keeping well manned ships to attack and defend against other player's fleets.
(block of information submitted by user in comments not included in game entry)
Board
The maritime areas are bigger and there are fewer of them. Starting ports are different too: Alexandria is one of them in the new version.Resources and Trade
One of the resources has changed (marble replaces gems) and the ports produce different resources compared to the 1996 version. In the 1996 version, when buying goods from a port owned by another player, you had to bargain. It could be hard. Now, you just pay them 1 ducat, instead of paying the bank.
Wine is now special: one port with wine in its warehouse is worth more VP at the end of the game.
Game Flow (big point)
In the 1996 version, all the players used to bid for turn order. Then, they all played the phases according to this order: they loaded, built and bought, then they all moved their galleys, they fought and finally they took over free ports and made money.
There's no bidding anymore. Now, the galleys you build are numbered, and when it's the turn of one specific galley, its owner can perform their actions (load, move and fight, or build), before the next galley is the active one. If your galleys have successive numbers, you can play several times.
The little flags that used to be awkwardly fixed on the galleys are now useless, and the men have to be in the player's colour (instead of being a nice bunch of nice Sailor Smurfs).
This is a major difference, the game is radically altered.
Counts and Victory Points
There are several counts in the game, and not only one at the end of the game. What's more: another kind of count can bring players money if they have wine in their warehouse. All of that depends on the drawn cards at the end of a galleys' turn. The pace of the game may be altered by those cards, too.
There is no card in the 1996 version.
In this old version, the only way to have your port well valued at the end of the game was to have its warehouses full. It's now different too: a port with one good is better than one with none, but worse than one with two, etc.
Other Changes
There's a building more: basilic. It brings more VP.
Galleys are easier to build but the price is not the same.
Combat rules are very different, the fort has a different power. Dice are different too.
Port limits to recruit sailors are different.
2 and 3 players rules are different.
...and this list is all but exhaustive.
In Serenissima players represent a merchant family during the Renaissance. Players attempt to balance the need of trading and open commerce versus the cut-throat economic piracy of the day. Players create a fleet of ships to purchase and move various commodities around the Mediterranean while also keeping well manned ships to attack and defend against other player's fleets.
(block of information submitted by user in comments not included in game entry)
Board
The maritime areas are bigger and there are fewer of them. Starting ports are different too: Alexandria is one of them in the new version.Resources and Trade
One of the resources has changed (marble replaces gems) and the ports produce different resources compared to the 1996 version. In the 1996 version, when buying goods from a port owned by another player, you had to bargain. It could be hard. Now, you just pay them 1 ducat, instead of paying the bank.
Wine is now special: one port with wine in its warehouse is worth more VP at the end of the game.
Game Flow (big point)
In the 1996 version, all the players used to bid for turn order. Then, they all played the phases according to this order: they loaded, built and bought, then they all moved their galleys, they fought and finally they took over free ports and made money.
There's no bidding anymore. Now, the galleys you build are numbered, and when it's the turn of one specific galley, its owner can perform their actions (load, move and fight, or build), before the next galley is the active one. If your galleys have successive numbers, you can play several times.
The little flags that used to be awkwardly fixed on the galleys are now useless, and the men have to be in the player's colour (instead of being a nice bunch of nice Sailor Smurfs).
This is a major difference, the game is radically altered.
Counts and Victory Points
There are several counts in the game, and not only one at the end of the game. What's more: another kind of count can bring players money if they have wine in their warehouse. All of that depends on the drawn cards at the end of a galleys' turn. The pace of the game may be altered by those cards, too.
There is no card in the 1996 version.
In this old version, the only way to have your port well valued at the end of the game was to have its warehouses full. It's now different too: a port with one good is better than one with none, but worse than one with two, etc.
Other Changes
There's a building more: basilic. It brings more VP.
Galleys are easier to build but the price is not the same.
Combat rules are very different, the fort has a different power. Dice are different too.
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...and this list is all but exhaustive.
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