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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Danny Kishon, Geoffrey Pearson
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아티스트
-
인원
게임 소개
트라이어드는 2단계 추상 전략 게임이다.
이 게임은 가운데 4개의 공간을 사용할 수 없고 60개의 플레이 가능한 공간이 남아 있는 8x8 그리드 상에서 진행됩니다. 60개의 공간 중 40개는 "3"로 라벨이 지정되고 나머지 20개는 "6"로 라벨이 지정되며 이는 2단계 동안만 적용된다. 각 선수나 팀은 경기할 수 있는 30개의 피라미드 조각을 가지고 있습니다. 놀이는 두 단계로 구성되어 있으며 어린이에게는 한 단계만 플레이할 수 있습니다.
1단계에서는 플레이어가 교대로 돌아가면서 가능한 한 많은 트라이어드를 만들어 하나 이상의 트라이어드가 만들어질 때마다 3점을 획득한다. 다수의 삼합회가 형성되는 배치는 여전히 3점밖에 얻지 못한다. 삼합회는 대각선 또는 직교로, 스택을 포함하여 어느 방향으로든 연속된 세 개의 놀이 조각으로 구성되어 있습니다. 플레이 피스는 3개 이상 높게 쌓을 수 없다. 스코어는 스코어링 트랙과 보드 가장자리를 따라 움직이는 플라스틱 마커를 통해 실시간으로 유지됩니다.
2단계에서는 삼합체를 제거한다. 트라이어드를 제거하면 게시판에 숫자가 표시되며, 이 숫자(세 개 또는 여섯 개)가 플레이어의 점수에 추가됩니다. 트라이어드 스택이 제거되면 표시되는 단일 숫자는 두 배가 됩니다. 플레이어가 제거할 수 있는 트라이어드가 있다면, 전략적으로 불리하더라도 트라이어드를 제거해야 한다. 만약 그가 하나를 제거할 수 없다면, 다른 선수나 팀은 그가 움직일 수 있을 때까지 플레이하거나, 두 선수 모두 제거할 수 있는 트라이어드가 없다. 삼합회를 배치할 때 숫자 배치를 추적하는 것이 전략적으로 현명합니다.
이 게임은 가운데 4개의 공간을 사용할 수 없고 60개의 플레이 가능한 공간이 남아 있는 8x8 그리드 상에서 진행됩니다. 60개의 공간 중 40개는 "3"로 라벨이 지정되고 나머지 20개는 "6"로 라벨이 지정되며 이는 2단계 동안만 적용된다. 각 선수나 팀은 경기할 수 있는 30개의 피라미드 조각을 가지고 있습니다. 놀이는 두 단계로 구성되어 있으며 어린이에게는 한 단계만 플레이할 수 있습니다.
1단계에서는 플레이어가 교대로 돌아가면서 가능한 한 많은 트라이어드를 만들어 하나 이상의 트라이어드가 만들어질 때마다 3점을 획득한다. 다수의 삼합회가 형성되는 배치는 여전히 3점밖에 얻지 못한다. 삼합회는 대각선 또는 직교로, 스택을 포함하여 어느 방향으로든 연속된 세 개의 놀이 조각으로 구성되어 있습니다. 플레이 피스는 3개 이상 높게 쌓을 수 없다. 스코어는 스코어링 트랙과 보드 가장자리를 따라 움직이는 플라스틱 마커를 통해 실시간으로 유지됩니다.
2단계에서는 삼합체를 제거한다. 트라이어드를 제거하면 게시판에 숫자가 표시되며, 이 숫자(세 개 또는 여섯 개)가 플레이어의 점수에 추가됩니다. 트라이어드 스택이 제거되면 표시되는 단일 숫자는 두 배가 됩니다. 플레이어가 제거할 수 있는 트라이어드가 있다면, 전략적으로 불리하더라도 트라이어드를 제거해야 한다. 만약 그가 하나를 제거할 수 없다면, 다른 선수나 팀은 그가 움직일 수 있을 때까지 플레이하거나, 두 선수 모두 제거할 수 있는 트라이어드가 없다. 삼합회를 배치할 때 숫자 배치를 추적하는 것이 전략적으로 현명합니다.
Triad is a two-phase abstract strategy game.
The game played on an 8x8 grid with the middle four spaces unavailable for play, leaving 60 playable spaces. Of the 60 spaces, 40 are labeled "3" and the remaining 20 are labeled "6", values which only apply during Phase 2. Each player or team has 30 pyramid pieces available to play. Play consists of two phases with an option of playing only one phase for children.
In Phase 1, players alternate turns and attempt to make as many triads as possible, scoring three points for each turn in which one or more Triads are made. A placement which results in multiple Triads being formed still only scores three points. Triads consist of three playing pieces in a row in any direction - diagonally or orthogonally, including a stack. Playing pieces may not be stacked more than three high. Score is kept in real time via a scoring track and moving plastic marker along the edge of the board.
In Phase 2, Triads are removed. If the removal of a Triad reveals numbers on the board, those numbers - three or six - are added to the player's score. If a Triad stack is removed, the single revealed number is doubled. If a player has a Triad available to him to remove, he must remove it, even though it's to his strategic disadvantage. If he cannot remove one, the other player or team plays until he has an available move or both players have no Triads that can be removed. Keeping track of number placement when laying Triads is strategically wise.
The game played on an 8x8 grid with the middle four spaces unavailable for play, leaving 60 playable spaces. Of the 60 spaces, 40 are labeled "3" and the remaining 20 are labeled "6", values which only apply during Phase 2. Each player or team has 30 pyramid pieces available to play. Play consists of two phases with an option of playing only one phase for children.
In Phase 1, players alternate turns and attempt to make as many triads as possible, scoring three points for each turn in which one or more Triads are made. A placement which results in multiple Triads being formed still only scores three points. Triads consist of three playing pieces in a row in any direction - diagonally or orthogonally, including a stack. Playing pieces may not be stacked more than three high. Score is kept in real time via a scoring track and moving plastic marker along the edge of the board.
In Phase 2, Triads are removed. If the removal of a Triad reveals numbers on the board, those numbers - three or six - are added to the player's score. If a Triad stack is removed, the single revealed number is doubled. If a player has a Triad available to him to remove, he must remove it, even though it's to his strategic disadvantage. If he cannot remove one, the other player or team plays until he has an available move or both players have no Triads that can be removed. Keeping track of number placement when laying Triads is strategically wise.
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