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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.15 / 5

게임 소개

1863년 5월 남부연합은 전투에서 승리했지만 전쟁에서 패배했다. 서부에서 그랜트는 빅스버그로 이동하고 있었다. 동쪽에서 북버지니아군은 포토맥군을 저지하고 있었지만, 리는 이것이 영원히 지속될 수 없다는 것을 깨달았다. 뭔가 바뀌어야 했어, 그는 북쪽을 공격해서 적에게 전쟁을 가져다주곤 했지. 몇 주간의 작전 후, 두 군대 사이의 우연한 충돌은 남군의 운명을 결정지었다. 지금이 역사를 바꿀 기회입니다. 리보다 더 잘할 수 있어? 북군이 조각나면 박살낼 수 있어? 아니면 미드로서 남군 승리의 마지막 큰 희망을 버릴 것인가? 결정은 게티즈버그에서 해!

게티즈버그 150은 홀드 더 라인에 포함된 아이디어의 확장입니다. 홀드 더 라인(Hold the Line)과 마찬가지로 명령 실행 지점을 사용하여 유닛이 이동하고 공격합니다. CRT는 유사하지만, 포병대는 전투의 규모가 크기 때문에 장거리에서는 약하다. 다만 보드는 모듈형이 아니고 보병부대가 더 강하다. 부대는 사단급이며, 여단급 기병이다. 기둥 이동과 같은 고급 기능은 단순히 적 유닛에 인접하여 이동하지 않는 이동 보너스로 충당됩니다. 더 중요한 것은, 이 게임은 초기 증원군, 큰 손실로 인한 군대의 사기가 저하되고 군단 조직을 장려하는 규칙을 포함하여 현실감을 높이기 위한 선택적인 규칙을 가지고 있다. 이 게임은 7월 2일 리틀 라운드 탑에 대한 남군의 공격뿐만 아니라 1, 2, 3일을 다루는 4가지 시나리오가 있다. 시나리오는 주간 전투의 경우 1시간, 리틀 라운드 탑 시나리오의 경우 20~30분이면 가능하다. 완전한 3일 배틀은 2.5시간에서 3시간 안에 플레이할 수 있습니다.

전투 150주년을 기념하는 게티스버그 디비전급 게임입니다. 이 간단한 패스트 플레이 게임은 장착된 25 x 22 지도, 두 개의 카운터 시트, 규칙, 주사위가 제공됩니다. 4개의 짧은 시나리오로 2~3시간 안에 전체 전투를 수행할 수 있습니다.

플레이어들은 게티즈버그에 있는 전장의 육각표현물을 가로질러 북군과 남군을 대표하는 카운터를 조종하게 된다. 각 턴 플레이어들은 기동, 사격, 적군과의 근접전을 가능하게 하는 많은 행동 포인트를 얻는다. 항상 일부 작업 지점을 제공받지만 명령과 제어의 불확실성을 얼마나 많이 재현할지는 정확히 알 수 없습니다. 승리는 지형 목표를 포착하거나 적 부대를 제거함으로써 적을 전장에서 몰아낸다.

이 게임은 인기 있는 홀드 더 라인 게임 시스템을 기본으로 사용합니다. 선택적 규칙에는 혼돈 테이블, 포스 행진 등이 포함됩니다.

탑재된 게임 보드, 대형 7/8"카운터 시트 2장, 주사위 및 규칙이 포함되어 있습니다.
In May of 1863 the Confederacy was winning battles but losing the war. In the west Grant was moving on Vicksburg. In the east, the Army of Northern Virginia was holding off the Army of the Potomac, but Lee realized that this could not last forever. Something had to change, he would strike north and take the war to the enemy. After weeks of maneuver, a chance collision between the two armies would seal the fate of the Confederacy. Now is your chance to change history. Can you do better than Lee and crush the Union army as it arrives piecemeal? Or as Meade will you hold the heights and dash the last great hope of Confederate victory? The decisions are yours… in Gettysburg 150!

Gettysburg 150 is an expansion of the ideas contained in Hold the Line. Like Hold the Line, it uses command action points for units to move and attack. The CRT is simliar, although artillery is weaker at longer ranges due to the greater scale of the battle. However, the board is not modular and infantry units are stronger. Units are division level, with brigade level cavalry. Advanced features like column movement is covered simply with movement bonuses for not moving adjacent to enemy units. More importantly, the game has optional rules to increase realism, including early reinforcements, army demoralization due to heavy losses, and rules to encourage corps organization. The game has 4 scenarios covering days 1, 2, and 3, as well as the Confederate attack on Little Round Top on July 2. Scenarios are playable in 1 hour for the day battles, 20 to 30 minutes for the Little Round Top scenario. The complete 3 day battle is playable in 2.5 to 3 hours.

A division level Gettysburg game in honor of the 150th anniversary of the battle. This simple fast playing game comes with a mounted 25 x 22 map, two counter sheets, rules, and dice. You can play the entire battle in 2 to 3 hours, with 4 shorter scenarios.

Players will maneuver the counters representing the Union and Confederate armies across a hex cover representation of the battlefield at Gettysburg. Each turn players get a number of action points that will allow them to maneuver, fire combat, and close combat enemy forces. You will always receive some action points, but will never be sure exactly how many recreating the uncertainty of command and control. Victory is obtained by driving the enemy from the field by capturing terrain objectives or eliminating enemy units.

The game uses the popular Hold the Line game system as its base. Optional rules include a Chaos of War table, force march, and more.

Includes a mounted game board, 2 counter sheets with large 7/8" counter sheets, dice, and rules.

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