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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
러시아와의 전쟁(War Against Russia)은 독일의 러시아 공격을 다룬 무료 프린트 앤 플레이 게임이다. 이것은 사람들에게 워게임을 소개하기 위해 고안된 입문 워게임입니다. 그 지도는 발트 해와 흑해 사이의 지역을 포함합니다. 이 게임은 1941년 5월부터 1942년 5월까지의 기간을 다룬다.
각 턴마다 플레이어는 유닛을 이동하고 공격하며 공급량을 점검합니다. 보급선은 도로, 도시, 판자 가장자리 등으로부터 16진수를 세어 결정한다. (날씨에 따라 3~6진)
날씨는 매 턴마다 결정되며 맑거나 진흙, 눈, 서리, 아북극에 이르기까지 다양하다. 각각의 날씨 유형은 움직임과 공격에 영향을 미칩니다.
전투 결과는 전투 결과 표에서 구르며 결정됩니다. 이동은 지형 효과와 결합된 단위 이동 값에 의해 결정됩니다.
각 턴마다 플레이어는 유닛을 이동하고 공격하며 공급량을 점검합니다. 보급선은 도로, 도시, 판자 가장자리 등으로부터 16진수를 세어 결정한다. (날씨에 따라 3~6진)
날씨는 매 턴마다 결정되며 맑거나 진흙, 눈, 서리, 아북극에 이르기까지 다양하다. 각각의 날씨 유형은 움직임과 공격에 영향을 미칩니다.
전투 결과는 전투 결과 표에서 구르며 결정됩니다. 이동은 지형 효과와 결합된 단위 이동 값에 의해 결정됩니다.
War Against Russia is a free Print and Play game covering the German assault against Russia. It is an introductory wargame designed to introduce people to wargames. The map covers the area between the Baltic Sea and the Black Sea. The game covers the time frame of May 1941 to May 1942 with each turn representing a month.
Each turn the players will move units, attack, and check supply. Supply lines are determined by counting hexes from roads, cities, and the edge of the board. (The number of hexes ranges from three to six, depending on the weather.)
Weather is determined each turn and can range from clear to muddy, snowy, hard frost, or subarctic. Each type of weather affects movement, and attacks.
Combat is determined by rolling on a Combat Results Table. Movement is determined by the unit movement value combined with the terrain effects.
Each turn the players will move units, attack, and check supply. Supply lines are determined by counting hexes from roads, cities, and the edge of the board. (The number of hexes ranges from three to six, depending on the weather.)
Weather is determined each turn and can range from clear to muddy, snowy, hard frost, or subarctic. Each type of weather affects movement, and attacks.
Combat is determined by rolling on a Combat Results Table. Movement is determined by the unit movement value combined with the terrain effects.
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