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BGG랭킹
BGG전체 : 11037
WARGAMES : 1705
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
960-960 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Stephen Pole
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아티스트
Alberto Cavazzuti
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인원
게임 소개
러시아 침공(1812년). 나폴레옹 전쟁 원정을 다루는 새로운 게임 시리즈에 처음 등장한 게임으로, 복잡도는 낮거나 중간 수준이다.
러시아 침공(1812년)의 중심에는 나폴레옹 시대 군사작전의 핵심 요소인 대대적인 기동, 속임수, 강제 행군, 노련한 군대의 유연성과 결속력, 물류의 중요성 등을 요약하기 위한 혁신적이고 간단한 기계들이 있다. 이 게임은 2장의 다이컷 카운터와 러시아 지도 1장, 접경국 지도 1장으로 게임 턴 당 약 33마일, 15일의 스케일로 매우 실행 가능한 게임입니다. 각 단위 카운터는 대략 나눗셈을 나타냅니다.
러시아 침공(1812)은 나폴레옹 시대에 군대를 이끌고 협력하는 것에 중점을 둔 전쟁 게임이다. 승리는 일반적으로 적의 행동과 불운에 대한 오차범위를 허용하면서 잘 정의된 목표를 달성하기 위한 톱니바퀴 전략을 수립하고 구현할 수 있는 플레이어에게 돌아간다.
게임 구성 요소:
러시아와 동유럽의 24>x17" 지도
규칙 책자
차트 2개
216개의 큰 카운터가 있는 시트(5/8")
36개의 랜덤 이벤트 카드 세트(고급 게임용)
표지-폴더
(게시자 웹 사이트에서)
러시아 침공(1812년)의 중심에는 나폴레옹 시대 군사작전의 핵심 요소인 대대적인 기동, 속임수, 강제 행군, 노련한 군대의 유연성과 결속력, 물류의 중요성 등을 요약하기 위한 혁신적이고 간단한 기계들이 있다. 이 게임은 2장의 다이컷 카운터와 러시아 지도 1장, 접경국 지도 1장으로 게임 턴 당 약 33마일, 15일의 스케일로 매우 실행 가능한 게임입니다. 각 단위 카운터는 대략 나눗셈을 나타냅니다.
러시아 침공(1812)은 나폴레옹 시대에 군대를 이끌고 협력하는 것에 중점을 둔 전쟁 게임이다. 승리는 일반적으로 적의 행동과 불운에 대한 오차범위를 허용하면서 잘 정의된 목표를 달성하기 위한 톱니바퀴 전략을 수립하고 구현할 수 있는 플레이어에게 돌아간다.
게임 구성 요소:
러시아와 동유럽의 24>x17" 지도
규칙 책자
차트 2개
216개의 큰 카운터가 있는 시트(5/8")
36개의 랜덤 이벤트 카드 세트(고급 게임용)
표지-폴더
(게시자 웹 사이트에서)
The Invasion of Russia (1812). First entry in a new series of games covering the Campaigns of the Napoleonic Wars at low to moderate level of complexity.
At the heart of The Invasion of Russia (1812) are innovative and simple mechanics intended to encapsulate key elements of campaign warfare during the Napoleonic period; sweeping manoeuvres, feints and deceptions, forced marches, the greater flexibility and cohesion of seasoned troops, and the crucial importance of logistics. This is a very playable game with two sheets of large die-cut counters, one map of Russia and bordering states, at a scale of about 33 miles per hex, 15 days per game-turn. Each unit counter roughly represents a division.
The Invasion of Russia (1812) is very much a wargame, with an emphasis is upon the challenges of leading and co-ordinating armies during the Napoleonic period. Victory will generally go to the player who is best able to formulate and implement a cogent strategy aimed at attaining well defined objectives, whilst allowing a margin of error for enemy action and ill-fortune.
Game components:
A 24"x17" map of Russia and Eastern Europe
A rules booklet
2 Charts
A sheet with 216 large ( 5/8" ) counters
A set of 36 Random Event Cards (for the Advanced Game)
Cover-folder
(from publisher's website)
At the heart of The Invasion of Russia (1812) are innovative and simple mechanics intended to encapsulate key elements of campaign warfare during the Napoleonic period; sweeping manoeuvres, feints and deceptions, forced marches, the greater flexibility and cohesion of seasoned troops, and the crucial importance of logistics. This is a very playable game with two sheets of large die-cut counters, one map of Russia and bordering states, at a scale of about 33 miles per hex, 15 days per game-turn. Each unit counter roughly represents a division.
The Invasion of Russia (1812) is very much a wargame, with an emphasis is upon the challenges of leading and co-ordinating armies during the Napoleonic period. Victory will generally go to the player who is best able to formulate and implement a cogent strategy aimed at attaining well defined objectives, whilst allowing a margin of error for enemy action and ill-fortune.
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A 24"x17" map of Russia and Eastern Europe
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