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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Markus Stumptner
-
아티스트
Markus Stumptner
-
인원
게임 소개
이 게임은 코린트와 햄튼 뉴섬의 ACW 작전 시스템의 새로운 나폴레옹 버전을 사용하여 나폴레옹 전쟁에서 프랑스 육군의 첫 항복을 이끌어내고 프랑스 무적의 신화를 뒤흔든 작전을 묘사한다. 뒤퐁 장군이 지휘하는 프랑스군은 카스타노스가 지휘하는 스페인군이 현장에 나타나자 코르도바 포대에서 거대한 보물열차를 마드리드로 철수시키려고 하고 있다.
군과 부대가 역사적인 방식으로 행동하게 하지만 몇 시간 안에 수일 간의 전투를 할 수 있게 하는 시스템을 사용하는 것은 육군 지휘관의 작전 수행 방법에 대한 견해이다. 전투력과 순전한 숫자만큼 피로와 사기, 공급과 지휘가 중요하다. 병력이 떨어지기 훨씬 전에 병력은 육체적 손실을 입을 뿐 아니라 피로와 무질서로부터 효과가 없어진다. 당신이 지휘하는 동안 병사를 효과적으로 관리하고 전투의 우위를 유지할 수 없다면 말이다. 포메이션은 일반적으로 치트풀에 의해 활성화되지만 PBEM 플레이의 경우 전투에서 주도권을 쥐는 쪽에 여전히 상당한 이점을 제공하는 덜 대화형 버전이 제공된다.
지도 축척: 16진수당 1km
단위 척도: 눈금, 강점당 1000명
시간 척도: 주간 순번당 3.5시간, 야간 순번당 8시간
군과 부대가 역사적인 방식으로 행동하게 하지만 몇 시간 안에 수일 간의 전투를 할 수 있게 하는 시스템을 사용하는 것은 육군 지휘관의 작전 수행 방법에 대한 견해이다. 전투력과 순전한 숫자만큼 피로와 사기, 공급과 지휘가 중요하다. 병력이 떨어지기 훨씬 전에 병력은 육체적 손실을 입을 뿐 아니라 피로와 무질서로부터 효과가 없어진다. 당신이 지휘하는 동안 병사를 효과적으로 관리하고 전투의 우위를 유지할 수 없다면 말이다. 포메이션은 일반적으로 치트풀에 의해 활성화되지만 PBEM 플레이의 경우 전투에서 주도권을 쥐는 쪽에 여전히 상당한 이점을 제공하는 덜 대화형 버전이 제공된다.
지도 축척: 16진수당 1km
단위 척도: 눈금, 강점당 1000명
시간 척도: 주간 순번당 3.5시간, 야간 순번당 8시간
Using the new Napoleonic version of the ACW operational March into Battle system from Corinth and Hampton Newsome's At All Hazards, this game portrays the the campaign that led to the first surrender of a French Army in the Napoleonic Wars and shook the myth of French invincibility. The French army under General Dupont is trying to evacuate a huge treasure train from the sack of Cordoba back to Madrid when a Spanish army under Castanos appears on the scene.
Using a system that lets armies and units behave in historical fashion but makes it possible to play multi-day battles in a few hours, this is an army commander's view of how to conduct a campaign. Fatigue, morale, supply and command are as important as fighting prowess and sheer numbers. Units not just take physical losses but will become ineffective from fatigue and disorder long before they run out of men - unless you, in command, can manage them effectively and maintain their edge over days of marching and fighting. Formations are normally activated by chitpulls, but for PBEM play a less interactive version is provided that still provides a significant advantage to the side that grabs the initiative in the battle.
Map scale: 1km per hex
Unit scale: divisions, 1000 men per strength point
Time scale: 3.5 hours per daylight turn, 8 hours per night turn
Using a system that lets armies and units behave in historical fashion but makes it possible to play multi-day battles in a few hours, this is an army commander's view of how to conduct a campaign. Fatigue, morale, supply and command are as important as fighting prowess and sheer numbers. Units not just take physical losses but will become ineffective from fatigue and disorder long before they run out of men - unless you, in command, can manage them effectively and maintain their edge over days of marching and fighting. Formations are normally activated by chitpulls, but for PBEM play a less interactive version is provided that still provides a significant advantage to the side that grabs the initiative in the battle.
Map scale: 1km per hex
Unit scale: divisions, 1000 men per strength point
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