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BGG랭킹
BGG전체 : 14456
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Ken Carpenter
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아티스트
Carl Frank, Daerick Gross, Cristina McAllister, Ben Peck, Ramón Pérez (I), Michael Phillippi, Brian Snoddy
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인원
게임 소개
카드 덱과 d10 기반 롤링 시스템을 결합한 5개의 반지의 전설에 기반한 판타지 미니어처 게임입니다. 다양한 씨족의 사무라이들이 황제가 되기 위한 그들의 영주의 탐구를 지원하기 위해 싸우는 봉건 일본의 영향을 많이 받은 판타지 설정에 바탕을 두고 있다. 슈겐자(마약), 드래곤, 나가, 사악한 악마 무리(오니)도 있다. 군대를 만들기 위해서는 일정 수의 포인트를 얻어야 하며, 군대는 일반적으로 같은 클랜의 유닛이거나 비동맹 유닛이어야 합니다. 다른 클랜의 유닛이 될 수 있지만 프리미엄이 붙습니다(일반적으로 정가의 20% 이상). 전형적으로, 성격은 유닛을 이끌며, 이는 몇몇 기본 부대(보통 사무라이)이다. 훌륭한 인물은 30~40명의 기본 병력이 들 수 있지만, 대부분은 10배 정도 더 많은 비용이 든다. 리더들, 그리고 때때로 유닛들은 기술을 가지고 있습니다. 기술은 이니셔티브를 수정하고, 피해를 흡수하고, 사기를 높이는 데 사용됩니다. 많은 성격(및 일부 단위)은 또한 그 성격/단위에 고유한 기술을 가지고 있다.
유닛 외에도, 각 플레이어는 30장의 카드들로 구성된 맞춤형 덱을 가지고 있다. 이 카드들은 플레이어가 특별한 움직임을 보이고, 사기 테스트를 통과하고, 다른 용기 있는 행동을 할 수 있게 한다. 각 플레이어는 수집 가능한 카드 게임에서처럼 자신만의 덱을 만들고 일반적으로 한 명이 2장을 그리지만 카드를 한 장씩 뽑는다. 한 게임이 약 6-10턴 동안 지속되기 때문에, 플레이어는 배틀에서 데크의 1/3에서 1/2까지 볼 수 있을 것으로 예상해야 한다.
설정 후 회전 모양은 다음과 같습니다.
이니셔티브 결정,
특수 작업/주문 수행,
이동,
기병대가 다시 움직입니다.
쏴,
싸우세요,
이동 예약.
(Bankler의 자세한 리뷰: http://www.boardgamegeek.com/thread/68739/clan-war-review)
유닛 외에도, 각 플레이어는 30장의 카드들로 구성된 맞춤형 덱을 가지고 있다. 이 카드들은 플레이어가 특별한 움직임을 보이고, 사기 테스트를 통과하고, 다른 용기 있는 행동을 할 수 있게 한다. 각 플레이어는 수집 가능한 카드 게임에서처럼 자신만의 덱을 만들고 일반적으로 한 명이 2장을 그리지만 카드를 한 장씩 뽑는다. 한 게임이 약 6-10턴 동안 지속되기 때문에, 플레이어는 배틀에서 데크의 1/3에서 1/2까지 볼 수 있을 것으로 예상해야 한다.
설정 후 회전 모양은 다음과 같습니다.
이니셔티브 결정,
특수 작업/주문 수행,
이동,
기병대가 다시 움직입니다.
쏴,
싸우세요,
이동 예약.
(Bankler의 자세한 리뷰: http://www.boardgamegeek.com/thread/68739/clan-war-review)
A fantasy Miniatures game based on Legend of the Five Rings, which combines a use of a card deck with a d10 based rolling system. It is based on a fantasy setting heavily influenced by feudal Japan with Samurai of various clans fighting to support their lord's quest to become Emperor. There are also shugenja (mages), Dragons, Naga, and hordes of evil demons (Oni). You get a certain number of points to build an army, and armies must typically have units that are either from the same clan or unaligned. You can be units from other clans, but they cost a premium (usually 20% above list price). Typically, personalities lead units, which is some number of basic troops (usually samurai). A good personality can cost as much as 30 or 40 basic troops, but most cost around 10 times more. Leaders, and occasionally units, have skills. Skills are used to modify initiatives, absorb damage, boost morale, and the like. Many personalities (and some units) also have skills that are unique to that personality / unit.
In addition to the units, each player also has a customized deck of thirty cards. These cards let the player make special moves, pass morale tests, and do other acts of courage. Each player builds their own deck (just like in a collectable card game) and typically draws a card a turn, although one player gets to draw two. Since a game lasts about 6-10 turns, a player should expect to see 1/3 rd to 1/2 of their deck (you start with three cards) in a battle.
After setting up, a turn looks like the following:
Determine Initiatives,
Do Special Action/Orders,
Move,
Cavalry Move Again,
Shoot,
Fight,
Reserve Movement.
(Detail from the review by Bankler: http://www.boardgamegeek.com/thread/68739/clan-war-review)
In addition to the units, each player also has a customized deck of thirty cards. These cards let the player make special moves, pass morale tests, and do other acts of courage. Each player builds their own deck (just like in a collectable card game) and typically draws a card a turn, although one player gets to draw two. Since a game lasts about 6-10 turns, a player should expect to see 1/3 rd to 1/2 of their deck (you start with three cards) in a battle.
After setting up, a turn looks like the following:
Determine Initiatives,
Do Special Action/Orders,
Move,
Cavalry Move Again,
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(Detail from the review by Bankler: http://www.boardgamegeek.com/thread/68739/clan-war-review)
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