-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Emanuele Santandrea
-
아티스트
Emanuele Santandrea
-
인원
게임 소개
블록 인 더 태평양은 1941년 12월 7일 일본의 진주만 공격부터 1945년 8월 나가사키 원폭 투하까지 태평양 전역 전체를 아우르는 신개념 게임이다.
나무 블록과 정육면체 시스템에서 개발된 172x61cm의 놀라운 적층 다색 지도 보드는 종이 부품이 아니라 매뉴얼입니다.
500개가 넘는 나무/플라스틱 구성품들은 모두 이탈리아 최고의 장인 산업에 의해 만들어졌으며, 자동차 부품과 액세서리를 도장할 때 주로 채택되는 기술인 "A buratto"에 의해 도장되었습니다.
역사적 배경
1941년 12월 7일, 일본 제국은 선전포고 없이 태평양의 미군과 영국군에 대한 파괴적인 기습 공격을 개시했다.
게임 형태로 보면 1941년 12월 진주만 공격에서 1945년 8월 일본 상공에서 원자폭탄 투하에 이르기까지 태평양 전선에서 벌어진 가장 결정적인 전투들을 떠올린다.
블록 인 더 퍼시픽은 1-2로 연합국을, 1-2로 일본 제국을 지배하는 게임입니다.
역사에 근거해 볼 때 두 파벌을 지휘하는 플레이어들은 태평양에서 2차 세계대전의 진화를 수정할 수 있다.
규칙 소개
규칙은 크게 세 부분으로 나뉘며 한 번에 하나씩 배울 수 있다.
첫 번째 섹션은 기본 개념을 소개하고 플레이어들이 기억해야 할 너무 많은 규칙 없이 게임을 시작할 수 있도록 하는 BASIC GAME Rules이다.
그러면 고급 게임 규칙은 연료 및 고급 생산 시스템의 사용과 같은 향상된 사실성을 위한 보다 구체적이고 상세한 규칙을 제공합니다.
마지막으로 게임을 최대한 활용하고자 하는 플레이어의 경우 원하는 대로 선택적 규칙을 추가할 수 있습니다.
옵션 규칙에는 기술 연구, 전략 전쟁, 수륙 양용 침공, 낙하산 공격 및 헬립;
체중계: 육각형의 지름은 약 70km입니다.
한 바퀴는 한 달이다.
최대 강도 카운터는 유형 단위, 장비 및 국적에 따라 300대의 비행기, 300대의 탱크 또는 30,000명의 병사를 나타냅니다.
포그 오브 워: 이 게임은 포그 오브 워(Fog of War)를 켜거나(모든 유닛이 보이지 않도록 지도에 나무 블록을 배치) 포그 오프(Fog of War)로 플레이할 수 있다.
언어: 영어와 이탈리아어
장르: 운영, 전략
턴: 턴 기반
복잡성: 사용되는 규칙과 시나리오 Length에 따라 기본에서 고급으로
기간: 제2차 세계 대전
시나리오
300개 이상의 유닛 카운터와 300개의 다양한 색상의 리소스 포인트로 플레이어들은 1941 데이 오브 인파미 캠페인 또는 5개의 다른 6회전 시나리오 중 하나를 플레이함으로써 몇 시간 동안 즐길 수 있다.
각 시나리오마다 승리 조건과 길이가 다르고, 경기 시간은 1회전부터 20회전까지이다.
나무 블록과 정육면체 시스템에서 개발된 172x61cm의 놀라운 적층 다색 지도 보드는 종이 부품이 아니라 매뉴얼입니다.
500개가 넘는 나무/플라스틱 구성품들은 모두 이탈리아 최고의 장인 산업에 의해 만들어졌으며, 자동차 부품과 액세서리를 도장할 때 주로 채택되는 기술인 "A buratto"에 의해 도장되었습니다.
역사적 배경
1941년 12월 7일, 일본 제국은 선전포고 없이 태평양의 미군과 영국군에 대한 파괴적인 기습 공격을 개시했다.
게임 형태로 보면 1941년 12월 진주만 공격에서 1945년 8월 일본 상공에서 원자폭탄 투하에 이르기까지 태평양 전선에서 벌어진 가장 결정적인 전투들을 떠올린다.
블록 인 더 퍼시픽은 1-2로 연합국을, 1-2로 일본 제국을 지배하는 게임입니다.
역사에 근거해 볼 때 두 파벌을 지휘하는 플레이어들은 태평양에서 2차 세계대전의 진화를 수정할 수 있다.
규칙 소개
규칙은 크게 세 부분으로 나뉘며 한 번에 하나씩 배울 수 있다.
첫 번째 섹션은 기본 개념을 소개하고 플레이어들이 기억해야 할 너무 많은 규칙 없이 게임을 시작할 수 있도록 하는 BASIC GAME Rules이다.
그러면 고급 게임 규칙은 연료 및 고급 생산 시스템의 사용과 같은 향상된 사실성을 위한 보다 구체적이고 상세한 규칙을 제공합니다.
마지막으로 게임을 최대한 활용하고자 하는 플레이어의 경우 원하는 대로 선택적 규칙을 추가할 수 있습니다.
옵션 규칙에는 기술 연구, 전략 전쟁, 수륙 양용 침공, 낙하산 공격 및 헬립;
체중계: 육각형의 지름은 약 70km입니다.
한 바퀴는 한 달이다.
최대 강도 카운터는 유형 단위, 장비 및 국적에 따라 300대의 비행기, 300대의 탱크 또는 30,000명의 병사를 나타냅니다.
포그 오브 워: 이 게임은 포그 오브 워(Fog of War)를 켜거나(모든 유닛이 보이지 않도록 지도에 나무 블록을 배치) 포그 오프(Fog of War)로 플레이할 수 있다.
언어: 영어와 이탈리아어
장르: 운영, 전략
턴: 턴 기반
복잡성: 사용되는 규칙과 시나리오 Length에 따라 기본에서 고급으로
기간: 제2차 세계 대전
시나리오
300개 이상의 유닛 카운터와 300개의 다양한 색상의 리소스 포인트로 플레이어들은 1941 데이 오브 인파미 캠페인 또는 5개의 다른 6회전 시나리오 중 하나를 플레이함으로써 몇 시간 동안 즐길 수 있다.
각 시나리오마다 승리 조건과 길이가 다르고, 경기 시간은 1회전부터 20회전까지이다.
Blocks in the Pacific is a new concept game covering the whole Pacific Campaign from the Japanese attack on Pearl Harbor (Dec 7th 1941) till the atomic blast in Nagasaki, August 1945.
Developed on wooden blocks and cubes system, over an astonishing 172x61cm full laminated multicolor map-board, there's not any paper component, but the Manual.
All the over 500 wooden/plastic components have been created by the best Italian artisinal industry and painted "A buratto", a technique usually adopted for painting car parts and accessories.
HISTORICAL BACKGROUND
On Dec 7th 1941, without a declaration of war the Japanese Empire launched a devastating surprise attack against the US and the British forces in the Pacific.
BLOCKS IN THE PACIFIC recalls, in game form, the most decisive battles fought in the Pacific Theater, from the Pearl Harbor strike in December 1941 to the atomic blast over Japan in August 1945..
BLOCKS IN THE PACIFIC is a game for 1-4 players, 1-2 control the Allies and the other 1-2 control the Japanese Empire.
Although based on history, players in command of the two factions can modify the evolution of World War 2 in the Pacific.
RULES INTRODUCTION
The rules are divided into three major sections which can be learned one at a time.
The first section is the BASIC GAME RULES which introduces the basic concepts and enables players to start playing the game without too many rules to remember.
Then the ADVANCED GAME RULES provide more specific and detailed rules for an enhanced realism, such as the use of Fuel and the Advanced Production System.
Finally, for those players who want to get the best out of the game, OPTIONAL RULES can be added as desired.
The Optional Rules include Technology Research, Strategic warfare, Amphibious Invasions, Parachute Assaults…
SCALE: A hexagon is approximately 53 miles (70 Km) across.
A turn is 1 month long.
A full strength counter represents 300 planes, 300 Tanks, or 30,000 men, depending on the type unit, equipment and nationality.
FOG OF WAR: The game can be played with the Fog of War on (wooden blocks are placed on the map in such a way the opponent player can not see them) OR with Fog of War OFF (all units are visible).
Language: English and Italian
Genre: Operational, Strategic
Turns: Turn-Based
Complexity: Basic to Advanced, depending on which rules are used and on Scenario Lenght
Period: World War II
SCENARIOS
With over 300 units counters and 300 different resource points of various color, players can enjoy hours of fun by playing the full 1941 DAY OF INFAMY Campaign, or one of the 5 others 6-turns scenarios.
Every scenario has different Victory conditions and length, with a playing time from 1 to 20 turns.
Developed on wooden blocks and cubes system, over an astonishing 172x61cm full laminated multicolor map-board, there's not any paper component, but the Manual.
All the over 500 wooden/plastic components have been created by the best Italian artisinal industry and painted "A buratto", a technique usually adopted for painting car parts and accessories.
HISTORICAL BACKGROUND
On Dec 7th 1941, without a declaration of war the Japanese Empire launched a devastating surprise attack against the US and the British forces in the Pacific.
BLOCKS IN THE PACIFIC recalls, in game form, the most decisive battles fought in the Pacific Theater, from the Pearl Harbor strike in December 1941 to the atomic blast over Japan in August 1945..
BLOCKS IN THE PACIFIC is a game for 1-4 players, 1-2 control the Allies and the other 1-2 control the Japanese Empire.
Although based on history, players in command of the two factions can modify the evolution of World War 2 in the Pacific.
RULES INTRODUCTION
The rules are divided into three major sections which can be learned one at a time.
The first section is the BASIC GAME RULES which introduces the basic concepts and enables players to start playing the game without too many rules to remember.
Then the ADVANCED GAME RULES provide more specific and detailed rules for an enhanced realism, such as the use of Fuel and the Advanced Production System.
Finally, for those players who want to get the best out of the game, OPTIONAL RULES can be added as desired.
The Optional Rules include Technology Research, Strategic warfare, Amphibious Invasions, Parachute Assaults…
SCALE: A hexagon is approximately 53 miles (70 Km) across.
A turn is 1 month long.
A full strength counter represents 300 planes, 300 Tanks, or 30,000 men, depending on the type unit, equipment and nationality.
FOG OF WAR: The game can be played with the Fog of War on (wooden blocks are placed on the map in such a way the opponent player can not see them) OR with Fog of War OFF (all units are visible).
Language: English and Italian
Genre: Operational, Strategic
Turns: Turn-Based
Complexity: Basic to Advanced, depending on which rules are used and on Scenario Lenght
Period: World War II
SCENARIOS
With over 300 units counters and 300 different resource points of various color, players can enjoy hours of fun by playing the full 1941 DAY OF INFAMY Campaign, or one of the 5 others 6-turns scenarios.
Every scenario has different Victory conditions and length, with a playing time from 1 to 20 turns.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18