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BGG랭킹
BGG전체 : 23739
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Inka Brand, Markus Brand
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아티스트
Oliver Freudenreich
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인원
게임 소개
포츠블리츠에서는 모두가 동시에 게임을 하며, 가장 수익성이 좋은 작업을 완수하기 위해 주사위를 굴리거나, 라운드가 끝날 때처럼, 작업 없이 남은 플레이어가 페널티를 지불하여 0점에 가까워집니다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 한 색깔에 3개의 주사위, 클레임 카드, 8개의 기습 토큰을 택한다. 매 라운드마다 플레이어 수에 따라 3~5개의 플러스/마이너스 카드가 배치되는데, +1이 가장 높고 -2가 가장 낮다. 작업 카드는 -2 이외의 각 플러스/마이너스 카드 아래에 배치되며, 이 작업 카드는 특정 pip 값을 가진 3개의 주사위의 합계 또는 이미지를 보여준다. 일단 카드가 갖춰지면, 플레이어들은 작업 카드 중 하나에 표시된 것과 일치하도록 노력하는 동안 그들이 저장하고 싶은 것은 제쳐두고 동시에 주사위를 굴리기 시작한다.
플레이어가 주사위로 과제를 만나는 즉시, 그녀는 자신의 청구 카드를 그 위에 던질 수 있고, 이것은 다른 사람들이 그 과제를 주장하는 것을 막는다. 한 명을 제외한 모든 선수가 과제를 맡으면 라운드가 종료된다. 과제를 완료하지 못한 사람은 2개의 기습 토큰을 잃는 반면, 다른 사람들은 1개를 잃거나, 동일한 양을 보유하거나, 완료한 과제에 관련된 플러스/마이너스 카드에 따라 1개를 얻는다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 작업 카드를 나눠주고 주사위를 다시 한번 굴리면서 새로운 라운드를 세웁니다. 플레이어가 기습 토큰을 반환해야 하지만 반환할 수 없을 때 게임이 종료되고 가장 많은 공격 토큰을 보유한 사람이 승리합니다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 한 색깔에 3개의 주사위, 클레임 카드, 8개의 기습 토큰을 택한다. 매 라운드마다 플레이어 수에 따라 3~5개의 플러스/마이너스 카드가 배치되는데, +1이 가장 높고 -2가 가장 낮다. 작업 카드는 -2 이외의 각 플러스/마이너스 카드 아래에 배치되며, 이 작업 카드는 특정 pip 값을 가진 3개의 주사위의 합계 또는 이미지를 보여준다. 일단 카드가 갖춰지면, 플레이어들은 작업 카드 중 하나에 표시된 것과 일치하도록 노력하는 동안 그들이 저장하고 싶은 것은 제쳐두고 동시에 주사위를 굴리기 시작한다.
플레이어가 주사위로 과제를 만나는 즉시, 그녀는 자신의 청구 카드를 그 위에 던질 수 있고, 이것은 다른 사람들이 그 과제를 주장하는 것을 막는다. 한 명을 제외한 모든 선수가 과제를 맡으면 라운드가 종료된다. 과제를 완료하지 못한 사람은 2개의 기습 토큰을 잃는 반면, 다른 사람들은 1개를 잃거나, 동일한 양을 보유하거나, 완료한 과제에 관련된 플러스/마이너스 카드에 따라 1개를 얻는다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 작업 카드를 나눠주고 주사위를 다시 한번 굴리면서 새로운 라운드를 세웁니다. 플레이어가 기습 토큰을 반환해야 하지만 반환할 수 없을 때 게임이 종료되고 가장 많은 공격 토큰을 보유한 사람이 승리합니다.
In Potzblitz, everyone is playing at the same time, rolling their dice to complete the most lucrative tasks – or any task really as at the end of the round, the player who remains taskless pays a penalty, moving him closer to zero points.
To start the game, each player takes three dice in a single color, a claim card, and eight blitz tokens. Each round, three to five plus/minus cards are laid out based on the number of players, with +1 being the highest value and -2 being the lowest. Task cards are then laid out below each plus/minus card other than the -2; these task cards show either a sum or an image of three dice with specific pip values. Once the cards are in place, players start rolling their dice simultaneously, setting aside any they want to save while trying to match what's shown on one of the task cards.
As soon as a player meets a task with her dice, she can throw her claim card on it, which prevents others from claiming that task. Once all but one player have claimed a task, the round ends. Whoever failed to complete a task loses two blitz tokens, while everyone else loses one, holds onto the same amount, or gains one based on the plus/minus card associated with their completed task.
Players then set up a new round by dealing out new task cards and rolling dice once again. When a player has to return a blitz token but is unable to do so, the game ends and whoever holds the most blitz tokens wins.
To start the game, each player takes three dice in a single color, a claim card, and eight blitz tokens. Each round, three to five plus/minus cards are laid out based on the number of players, with +1 being the highest value and -2 being the lowest. Task cards are then laid out below each plus/minus card other than the -2; these task cards show either a sum or an image of three dice with specific pip values. Once the cards are in place, players start rolling their dice simultaneously, setting aside any they want to save while trying to match what's shown on one of the task cards.
As soon as a player meets a task with her dice, she can throw her claim card on it, which prevents others from claiming that task. Once all but one player have claimed a task, the round ends. Whoever failed to complete a task loses two blitz tokens, while everyone else loses one, holds onto the same amount, or gains one based on the plus/minus card associated with their completed task.
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