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BGG랭킹
BGG전체 : 17070
WARGAMES : 3131
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.73 / 5
-
디자이너
R. Brent Ward
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아티스트
-
인원
게임 소개
참고: 제2판은 이제 The Game Crafter에서 주문형 인쇄로 제공됩니다. https://tinyurl.com/redmenace2
PNP 버전(VOSHANE 모듈 포함)도 Wargame Vault에서 이용할 수 있습니다. https://tinyurl.com/pnprm2
플레이어 수: 하나
재생 시간: 60-90분
연령: 12세 이상
복잡성: 5(10점 만점)
카드놀이 적합성: 높은
부대 규모: 일부 비행대대가 있는 집단, 소련 공군 사단.
시간 척도: 한 경기당 1~1.5시간
지도 축척: 16진수당 500마일
디자이너: R. 브렌트 워드
개발자: Barry Kendall
레드 위협(Red Threat)은 1959년 미국과 캐나다, 영국의 전략 핵 및 방어군을 소련과 그 클라이언트 국가인 쿠바에 대항하는 전쟁 게임이다. 이 게임은 주로 전략폭격기의 역할에 초점을 맞추지만 요격기, 공중조기경보기, 공중급유기와 같은 다른 종류의 지원 항공기들도 등장한다.
용어 "미국은 수천 대의 소련 폭격기를 즉시 격추시킬 수 있다고 믿었기 때문에 붉은 위협과 인용구를 냉전 기간 동안 사용했다. 소련은 기껏해야 수백 대의 폭격기를 보유하고 있었고, 많은 폭격기가 사정거리 제한이 있었기 때문에, 이는 사실이 아니었다. 이 게임은 관련된 전략군들의 실제 능력을 정확하게 시뮬레이션하기 위한 것이 아니라, 미국, 캐나다, 영국의 정부와 시민들이 어떤 일이 일어날 수 있다고 믿었는지를 반영한다.
각 순서는 무작위 이벤트 추첨, 소련 비행의 전개 및 이동, 비행 요격, 잠수함 작전 등 15단계로 구성된다. 게임 진행 상황을 쉽게 추적할 수 있도록 레퍼런스 시트가 포함되어 있습니다. 소련 유닛에 대한 결정은 무작위 이벤트와 주사위를 사용하여 게임 시스템에 의해 이루어진다. 플레이어는 소련 폭격기를 지정된 목표물 쪽으로 이동시키기만 하면 됩니다. 시나리오는 소련, 미국, 영국의 폭격기에 대한 다양한 출발 위치, 목표물 및 행동을 포함한다.
게임의 복잡성은 쉽지만 더 도전적으로 만들기 위해 선택적 규칙이 포함되어 있습니다. 시나리오의 승자는 상대의 도시를 공격하여 얻은 점수로 결정된다. 공격이 성공할 때마다 무작위 키트를 추첨하여 포인트를 부여한다. 전형적인 시나리오는 50점이 있어야 이길 수 있다.
PNP 버전(VOSHANE 모듈 포함)도 Wargame Vault에서 이용할 수 있습니다. https://tinyurl.com/pnprm2
플레이어 수: 하나
재생 시간: 60-90분
연령: 12세 이상
복잡성: 5(10점 만점)
카드놀이 적합성: 높은
부대 규모: 일부 비행대대가 있는 집단, 소련 공군 사단.
시간 척도: 한 경기당 1~1.5시간
지도 축척: 16진수당 500마일
디자이너: R. 브렌트 워드
개발자: Barry Kendall
레드 위협(Red Threat)은 1959년 미국과 캐나다, 영국의 전략 핵 및 방어군을 소련과 그 클라이언트 국가인 쿠바에 대항하는 전쟁 게임이다. 이 게임은 주로 전략폭격기의 역할에 초점을 맞추지만 요격기, 공중조기경보기, 공중급유기와 같은 다른 종류의 지원 항공기들도 등장한다.
용어 "미국은 수천 대의 소련 폭격기를 즉시 격추시킬 수 있다고 믿었기 때문에 붉은 위협과 인용구를 냉전 기간 동안 사용했다. 소련은 기껏해야 수백 대의 폭격기를 보유하고 있었고, 많은 폭격기가 사정거리 제한이 있었기 때문에, 이는 사실이 아니었다. 이 게임은 관련된 전략군들의 실제 능력을 정확하게 시뮬레이션하기 위한 것이 아니라, 미국, 캐나다, 영국의 정부와 시민들이 어떤 일이 일어날 수 있다고 믿었는지를 반영한다.
각 순서는 무작위 이벤트 추첨, 소련 비행의 전개 및 이동, 비행 요격, 잠수함 작전 등 15단계로 구성된다. 게임 진행 상황을 쉽게 추적할 수 있도록 레퍼런스 시트가 포함되어 있습니다. 소련 유닛에 대한 결정은 무작위 이벤트와 주사위를 사용하여 게임 시스템에 의해 이루어진다. 플레이어는 소련 폭격기를 지정된 목표물 쪽으로 이동시키기만 하면 됩니다. 시나리오는 소련, 미국, 영국의 폭격기에 대한 다양한 출발 위치, 목표물 및 행동을 포함한다.
게임의 복잡성은 쉽지만 더 도전적으로 만들기 위해 선택적 규칙이 포함되어 있습니다. 시나리오의 승자는 상대의 도시를 공격하여 얻은 점수로 결정된다. 공격이 성공할 때마다 무작위 키트를 추첨하여 포인트를 부여한다. 전형적인 시나리오는 50점이 있어야 이길 수 있다.
Note: the 2nd Edition is now available as Print-On-Demand at The Game Crafter: https://tinyurl.com/redmenace2
A PNP version (with VASSAL module) is also available at Wargame Vault: https://tinyurl.com/pnprm2
Number of Players: One
Playing Time: 60-90 minutes
Age: 12+
Complexity: 5 (out of 10)
Solitaire Suitability: High
Unit Scale: Groups, with some Squadrons; Soviet Air Divisions.
Time Scale: 1 to 1.5 hours per game turn
Map Scale: 500 miles per hex
Designer: R. Brent Ward
Developer: Barry Kendall
Red Menace is a solitaire wargame pitting the strategic nuclear and defensive forces of the United States, Canada, and the United Kingdom against those of the Soviet Union and its client state, Cuba, in 1959. The game focuses primarily on the role of strategic bombers, but other types of supporting aircraft such as Interceptors, Airborne Early Warning aircraft, and Aerial Refueling Tankers are also represented.
The term "Red Menace" was used during the Cold War by the U.S. because it was believed that thousands of Soviet bombers could be unleashed at a moment's notice. This turned out not to be true as the Soviets had several hundred bombers at best, and many had significant range limitations. The game is not meant to be an accurate simulation of the actual capabilities of the strategic forces involved, but rather reflects what the governments and citizens of the U.S., Canada, and the UK believed could happen.
Each turn consists of fifteen phases played in order from drawing random events, deploying and moving Soviet flights, intercepting flights, submarine operations and more. Reference sheets are included to make tracking the game progress easier. Decisions for the Soviet units are made by the game system using random events and dice. The player simply moves the Soviet bombers towards their assigned targets. Scenarios are included with various starting positions, targets, and actions for Soviet, United States, and United Kingdom bombers.
The game complexity is easy, but optional rules are included to make it more challenging. The winner of a scenario is determined by the points scored from attacking the opponent's cities. Points are awarded by a random chit draw after each successful attack. A typical scenario requires fifty points to win.
A PNP version (with VASSAL module) is also available at Wargame Vault: https://tinyurl.com/pnprm2
Number of Players: One
Playing Time: 60-90 minutes
Age: 12+
Complexity: 5 (out of 10)
Solitaire Suitability: High
Unit Scale: Groups, with some Squadrons; Soviet Air Divisions.
Time Scale: 1 to 1.5 hours per game turn
Map Scale: 500 miles per hex
Designer: R. Brent Ward
Developer: Barry Kendall
Red Menace is a solitaire wargame pitting the strategic nuclear and defensive forces of the United States, Canada, and the United Kingdom against those of the Soviet Union and its client state, Cuba, in 1959. The game focuses primarily on the role of strategic bombers, but other types of supporting aircraft such as Interceptors, Airborne Early Warning aircraft, and Aerial Refueling Tankers are also represented.
The term "Red Menace" was used during the Cold War by the U.S. because it was believed that thousands of Soviet bombers could be unleashed at a moment's notice. This turned out not to be true as the Soviets had several hundred bombers at best, and many had significant range limitations. The game is not meant to be an accurate simulation of the actual capabilities of the strategic forces involved, but rather reflects what the governments and citizens of the U.S., Canada, and the UK believed could happen.
Each turn consists of fifteen phases played in order from drawing random events, deploying and moving Soviet flights, intercepting flights, submarine operations and more. Reference sheets are included to make tracking the game progress easier. Decisions for the Soviet units are made by the game system using random events and dice. The player simply moves the Soviet bombers towards their assigned targets. Scenarios are included with various starting positions, targets, and actions for Soviet, United States, and United Kingdom bombers.
The game complexity is easy, but optional rules are included to make it more challenging. The winner of a scenario is determined by the points scored from attacking the opponent's cities. Points are awarded by a random chit draw after each successful attack. A typical scenario requires fifty points to win.
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