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BGG랭킹
BGG전체 : 20511
CHILDRENSGAMES : 427
FAMILYGAMES : 2863 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.06 / 5
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디자이너
Meelis Looveer
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아티스트
Michael Menzel
-
인원
게임 소개
Alles Käse의 플레이어 쥐들은 가능한 한 많은 홀리 치즈를 수집하고, 안전하게 플레이하고, 영토를 정찰하고, 나중에 발견한 치즈가 스위스 조각의 달콤해 보이는 기회를 잡거나, 결국 함정에 빠지기를 원한다.
카드 카드에는 1-6개의 "구멍"이 있으며, 각 홀 단위에는 6개의 카드가 표시되어 있다.
게임을 세팅하기 위해, 플레이어들은 36장의 카드를 섞고, 홀 쪽을 위로 하여 6장의 카드를 연속으로 펼친다. 선수의 차례가 되면, 그는 6면 주사위를 굴립니다. 다이의 숫자가 줄에 있는 카드의 홀 수와 일치하지 않을 경우, 플레이어는 이 카드들 중 하나를 들여다보고 치즈나 트랩이 보이는지 확인한 후 열로 되돌려 놓는다. (2-3명의 플레이어에서는 맨 위의 카드도 데크에서 폐기 더미로 이동한다.) 다이의 숫자가 줄에 있는 카드 하나 이상의 홀 수와 일치할 경우 플레이어는 다음 중 하나를 할 수 있다.
이 카드들 중 하나를 꺼내서 드러내고 자기 앞에 두거나
이 카드들 중 하나를 가져다가 다른 사람에게 그 반대면을 드러내지 않고 폐기 더미 위에 올려놓으세요.
두 경우 모두, 플레이어는 그 다음 행의 빈 자리를 데크의 맨 위 카드로 채운다.
누군가 세 번째 트랩을 모으면 게임이 종료되고 자동으로 패하며, 다른 사람들은 치즈 카드에 있는 구멍 수를 세고, 트랩 카드는 포인트 가치가 없다. 가장 많은 홀을 가진 선수가 이깁니다. 갑판이 바닥나면 경기도 끝나 홀리이스트 선수가 다시 한 번 승리한다.
카드 카드에는 1-6개의 "구멍"이 있으며, 각 홀 단위에는 6개의 카드가 표시되어 있다.
게임을 세팅하기 위해, 플레이어들은 36장의 카드를 섞고, 홀 쪽을 위로 하여 6장의 카드를 연속으로 펼친다. 선수의 차례가 되면, 그는 6면 주사위를 굴립니다. 다이의 숫자가 줄에 있는 카드의 홀 수와 일치하지 않을 경우, 플레이어는 이 카드들 중 하나를 들여다보고 치즈나 트랩이 보이는지 확인한 후 열로 되돌려 놓는다. (2-3명의 플레이어에서는 맨 위의 카드도 데크에서 폐기 더미로 이동한다.) 다이의 숫자가 줄에 있는 카드 하나 이상의 홀 수와 일치할 경우 플레이어는 다음 중 하나를 할 수 있다.
이 카드들 중 하나를 꺼내서 드러내고 자기 앞에 두거나
이 카드들 중 하나를 가져다가 다른 사람에게 그 반대면을 드러내지 않고 폐기 더미 위에 올려놓으세요.
두 경우 모두, 플레이어는 그 다음 행의 빈 자리를 데크의 맨 위 카드로 채운다.
누군가 세 번째 트랩을 모으면 게임이 종료되고 자동으로 패하며, 다른 사람들은 치즈 카드에 있는 구멍 수를 세고, 트랩 카드는 포인트 가치가 없다. 가장 많은 홀을 가진 선수가 이깁니다. 갑판이 바닥나면 경기도 끝나 홀리이스트 선수가 다시 한 번 승리한다.
The player mice in Alles Käse want to collect as much hole-y cheese as possible, and to do so either they can play it safe, scout the territory, and see whether the cheese they find sticks around for later pilferage – or they can take a chance on a sweet-looking chunk of Swiss and possibly end up in a trap.
The cards in the deck have 1-6 "holes" on them, with six cards in each hole denomination; on the reverse side, the cards show either cheese or a trap, with the cards showing more holes having a greater percentage of traps.
To set up the game, players shuffle the 36 cards, then lay out six cards in a row with the hole side up. On a player's turn, he rolls the six-sided die. If the number on the die doesn't match the number of holes on any card in the row, the player peeks at one of these cards to see whether it shows cheese or a trap on the reverse side, then returns it to the row. (With 2-3 players, the player also moves the top card from the deck to the discard pile.) If the number on the die matches the number of holes on at least one card in the row, the player can either:
Take one of these cards, reveal it, and place it in front of himself, or
Take one of these cards and place it on the discard pile without revealing its opposite side to anyone.
In either case, the player then fills the empty spot in the row with the top card from the deck.
If someone collects a third trap, the game ends, this player automatically loses, and everyone else counts the number of holes on their cheese cards; trap cards are worth no points. The player with the most holes wins. The game also ends if the deck runs out, with the holeyist player once again winning.
The cards in the deck have 1-6 "holes" on them, with six cards in each hole denomination; on the reverse side, the cards show either cheese or a trap, with the cards showing more holes having a greater percentage of traps.
To set up the game, players shuffle the 36 cards, then lay out six cards in a row with the hole side up. On a player's turn, he rolls the six-sided die. If the number on the die doesn't match the number of holes on any card in the row, the player peeks at one of these cards to see whether it shows cheese or a trap on the reverse side, then returns it to the row. (With 2-3 players, the player also moves the top card from the deck to the discard pile.) If the number on the die matches the number of holes on at least one card in the row, the player can either:
Take one of these cards, reveal it, and place it in front of himself, or
Take one of these cards and place it on the discard pile without revealing its opposite side to anyone.
In either case, the player then fills the empty spot in the row with the top card from the deck.
If someone collects a third trap, the game ends, this player automatically loses, and everyone else counts the number of holes on their cheese cards; trap cards are worth no points. The player with the most holes wins. The game also ends if the deck runs out, with the holeyist player once again winning.
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