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BGG랭킹
BGG전체 : 25444
ABSTRACTS : 1348
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
5+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.10 / 5
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디자이너
Matt Buchanan
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아티스트
-
인원
게임 소개
락 미 아르키메데스는 전략과 손재주를 필요로 하는 2인 추상 전략 게임입니다. 이 게임의 이름은 지렛대의 원리를 설명한 것으로 유명한 고대 그리스의 위대한 수학자의 이름에서 따왔습니다.
이 게임은 둥근 바닥에 고정된 나무판, 시소 조립 부품, 14개의 흰 구슬과 검은 구슬 그리고 특별한 숫자가 새겨진 주사위로 구성되어 있습니다. 나무판의 위에는 구슬을 끼울 수 있는 홈이 3칸씩 16줄 새겨져 있습니다. 게임의 목표는 나무판이 바닥에 닿지 않고 구슬 4개를 보드 반대편으로 보내 승리하는 것입니다.
게임은 구슬 없이 보드를 수평으로 맞춘 뒤에 시작합니다. 각 플레이어는 한 가지 색깔의 구슬 14개를 받고, 나무판의 반대쪽을 목표로 합니다. 플레이어는 자신의 차례에 구슬을 가운데 두 줄 가운데 한 곳에 두거나 주사위를 굴릴 수 있습니다. 주사위는 1에서 3까지의 숫자가 적혀 있습니다. 주사위를 굴렸다면 이미 놓여진 자신의 구슬을 주사위의 숫자만큼 움직입니다. 플레이어는 하나의 구슬을 움직이거나 둘 이상의 구슬을 나눠서 움직일 수도 있습니다. 구슬은 대각선을 제외한 어느 방향으로도 움직일 수 있습니다. 상대편의 구슬을 뛰어넘을 수 는 있지만 자신의 구슬을 뛰어넘을 수는 없습니다. 구슬을 움직이는 중 언제라도 나무판의 한 쪽 끝이 테이블에서 닿으면 게임은 종료되고 그 플레이어는 패배합니다. 나무판이 바닥에 닿지 않았다면, 자신의 구슬 중 4개를 반대쪽으로 먼저 보낸 플레이어가 승리합니다. 여러 변형 규칙들도 있습니다.
이 게임은 둥근 바닥에 고정된 나무판, 시소 조립 부품, 14개의 흰 구슬과 검은 구슬 그리고 특별한 숫자가 새겨진 주사위로 구성되어 있습니다. 나무판의 위에는 구슬을 끼울 수 있는 홈이 3칸씩 16줄 새겨져 있습니다. 게임의 목표는 나무판이 바닥에 닿지 않고 구슬 4개를 보드 반대편으로 보내 승리하는 것입니다.
게임은 구슬 없이 보드를 수평으로 맞춘 뒤에 시작합니다. 각 플레이어는 한 가지 색깔의 구슬 14개를 받고, 나무판의 반대쪽을 목표로 합니다. 플레이어는 자신의 차례에 구슬을 가운데 두 줄 가운데 한 곳에 두거나 주사위를 굴릴 수 있습니다. 주사위는 1에서 3까지의 숫자가 적혀 있습니다. 주사위를 굴렸다면 이미 놓여진 자신의 구슬을 주사위의 숫자만큼 움직입니다. 플레이어는 하나의 구슬을 움직이거나 둘 이상의 구슬을 나눠서 움직일 수도 있습니다. 구슬은 대각선을 제외한 어느 방향으로도 움직일 수 있습니다. 상대편의 구슬을 뛰어넘을 수 는 있지만 자신의 구슬을 뛰어넘을 수는 없습니다. 구슬을 움직이는 중 언제라도 나무판의 한 쪽 끝이 테이블에서 닿으면 게임은 종료되고 그 플레이어는 패배합니다. 나무판이 바닥에 닿지 않았다면, 자신의 구슬 중 4개를 반대쪽으로 먼저 보낸 플레이어가 승리합니다. 여러 변형 규칙들도 있습니다.
Rock Me Archimedes is a two player abstract game requiring both strategy and dexterity. The game is named after the ancient Greek mathematician, famous for describing the principle of the lever.
The game consists of: a wooden board affixed to a rounded base, forming a teeter-totter assembly; 14 white marbles and 14 black marbles; and a specially numbered die. The length of the board is engraved with a grid of spaces in which to fit the marbles, 16 rows of 3 spaces each. The goal of the game is for the winning player to move at least 4 of his marbles to one end of the board without either end of the board touching the table at any time.
The game begins with no marbles on the board, and the board balanced level. Each player receives 14 marbles of one color, and chooses one end of the board as his goal. On the player's move, the player may choose to either place a marble in one of the two central rows of the board, or to roll the die. The die will indicate a number from one to three. The player may then move any of his marbles already on the board the number of spaces indicated by the die roll. The player may move a single marble, or split the move between two or more marbles. Marbles may be moved in any direction except diagonally. The player may jump the opposing player pieces, but not his own. If at any time during the move either end of the board touches the table, the player loses and the game ends. Otherwise, the first player to place four of his marbles in his goal spaces (last two rows on the end of the board) wins the game. The rules also contain several variants of the basic game.
The game consists of: a wooden board affixed to a rounded base, forming a teeter-totter assembly; 14 white marbles and 14 black marbles; and a specially numbered die. The length of the board is engraved with a grid of spaces in which to fit the marbles, 16 rows of 3 spaces each. The goal of the game is for the winning player to move at least 4 of his marbles to one end of the board without either end of the board touching the table at any time.
The game begins with no marbles on the board, and the board balanced level. Each player receives 14 marbles of one color, and chooses one end of the board as his goal. On the player's move, the player may choose to either place a marble in one of the two central rows of the board, or to roll the die. The die will indicate a number from one to three. The player may then move any of his marbles already on the board the number of spaces indicated by the die roll. The player may move a single marble, or split the move between two or more marbles. Marbles may be moved in any direction except diagonally. The player may jump the opposing player pieces, but not his own. If at any time during the move either end of the board touches the table, the player loses and the game ends. Otherwise, the first player to place four of his marbles in his goal spaces (last two rows on the end of the board) wins the game. The rules also contain several variants of the basic game.
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