-
BGG랭킹
BGG전체 : 4206
PARTYGAMES : 279
-
-
인원
4-10 명
BGG추천: 5-8 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.37 / 5
-
디자이너
Pierre-Yves Lebeau
-
아티스트
Ismaël Pommaz
-
인원
게임 소개
1887년, 뱀파이어가 깨어나 피에 대한 갈증을 해소하려고 합니다. 용감한 남녀들은 그를 파괴하기 위해 동맹을 맺지만, 그렇게 하기 위해서는 그의 충실한 하인 렌필드의 음모를 저지해야 한다.
Nosferatu는 뱀파이어와 렌필드가 뱀파이어 사냥꾼들과 대결하는 전략, 허풍, 팀플레이를 혼합한 카드 게임이다. 게임의 시작에서, 모든 사람들은 렌펠드가 누구인지 알고 있고, 렌필드는 어떤 사냥꾼이 실제로 뱀파이어인지 알고 있지만(캐릭터 카드를 배포하는 방법을 선택했기 때문이다. 사냥꾼들은 뱀파이어를 식별하여 조상들의 말뚝으로 죽여야만 그가 다섯 개의 물림 카드를 할 수 있다.
렌필드를 제외한 각 플레이어는 루머, 선동, 물림, 나이트 카드 등으로 구성된 라이브러리의 카드 2장으로 시작합니다. 은색 거울, 2배의 수혈, 성수와 시간 왜곡 등 5장의 제사 카드가 탁자 위에 거꾸로 놓여 있다. 렌필드는 각 플레이어마다 나이트 카드를 하나씩 가져다가 새벽 카드와 섞어서 "클락"을 만든다.
이 게임은 여러 라운드로 진행되며, 승리 조건 중 하나가 충족될 때까지 라운드가 계속된다. 라운드를 시작할 때, 플레이어들은 돌아가면서 다음을 수행한다. 도서관에서 카드 두 장을 뽑고, 카드 한 장을 거꾸로 뒤집고, 카드 한 장을 작업 더미에 넣고, 시계에서 카드를 뽑는다. 플레이어가 새벽 카드를 뽑거나 각 플레이어가 한 번씩 플레이하는 즉시 라운드의 이 부분이 종료됩니다.
렌필드는 액션 더미에 있는 모든 카드를 섞은 후 드러낸다. 말뚝에 소이만 있을 경우, 말뚝을 쥐고 있는 플레이어는 의식 중 하나를 선택하고 행동을 취한 다음 의식을 뒤집는다. 일단 다섯 개의 의식이 모두 사용되면, 사냥꾼들은 게임에서 이기지만, 그들의 주된 목표는 뱀파이어를 죽이는 것이다. 만약 갑판에 물린 카드가 들어있다면, 렌필드는 물린 카드를 사냥꾼들에게 적용하는데, 한 입당 한 장의 카드를 잃어버린다. 더미의 나이트 카드는 시계에 추가되어, 뱀파이어가 향후 라운드에서 일할 수 있는 시간을 더 많이 주는 반면 플레이어들은 의식을 치르기가 더 어려워진다.
새벽 카드가 공개되면 고대의 말뚝 보유자가 누군가를 찔러 한쪽 또는 다른 한쪽의 승리로 게임을 종료하거나, 다른 플레이어에게 말뚝을 넘겨줄 수 있다. (새벽이 깨지지 않았다면 말뚝은 찌를 기회가 없는 다른 플레이어에게 넘어간다.)
Nosferatu는 뱀파이어와 렌필드가 뱀파이어 사냥꾼들과 대결하는 전략, 허풍, 팀플레이를 혼합한 카드 게임이다. 게임의 시작에서, 모든 사람들은 렌펠드가 누구인지 알고 있고, 렌필드는 어떤 사냥꾼이 실제로 뱀파이어인지 알고 있지만(캐릭터 카드를 배포하는 방법을 선택했기 때문이다. 사냥꾼들은 뱀파이어를 식별하여 조상들의 말뚝으로 죽여야만 그가 다섯 개의 물림 카드를 할 수 있다.
렌필드를 제외한 각 플레이어는 루머, 선동, 물림, 나이트 카드 등으로 구성된 라이브러리의 카드 2장으로 시작합니다. 은색 거울, 2배의 수혈, 성수와 시간 왜곡 등 5장의 제사 카드가 탁자 위에 거꾸로 놓여 있다. 렌필드는 각 플레이어마다 나이트 카드를 하나씩 가져다가 새벽 카드와 섞어서 "클락"을 만든다.
이 게임은 여러 라운드로 진행되며, 승리 조건 중 하나가 충족될 때까지 라운드가 계속된다. 라운드를 시작할 때, 플레이어들은 돌아가면서 다음을 수행한다. 도서관에서 카드 두 장을 뽑고, 카드 한 장을 거꾸로 뒤집고, 카드 한 장을 작업 더미에 넣고, 시계에서 카드를 뽑는다. 플레이어가 새벽 카드를 뽑거나 각 플레이어가 한 번씩 플레이하는 즉시 라운드의 이 부분이 종료됩니다.
렌필드는 액션 더미에 있는 모든 카드를 섞은 후 드러낸다. 말뚝에 소이만 있을 경우, 말뚝을 쥐고 있는 플레이어는 의식 중 하나를 선택하고 행동을 취한 다음 의식을 뒤집는다. 일단 다섯 개의 의식이 모두 사용되면, 사냥꾼들은 게임에서 이기지만, 그들의 주된 목표는 뱀파이어를 죽이는 것이다. 만약 갑판에 물린 카드가 들어있다면, 렌필드는 물린 카드를 사냥꾼들에게 적용하는데, 한 입당 한 장의 카드를 잃어버린다. 더미의 나이트 카드는 시계에 추가되어, 뱀파이어가 향후 라운드에서 일할 수 있는 시간을 더 많이 주는 반면 플레이어들은 의식을 치르기가 더 어려워진다.
새벽 카드가 공개되면 고대의 말뚝 보유자가 누군가를 찔러 한쪽 또는 다른 한쪽의 승리로 게임을 종료하거나, 다른 플레이어에게 말뚝을 넘겨줄 수 있다. (새벽이 깨지지 않았다면 말뚝은 찌를 기회가 없는 다른 플레이어에게 넘어간다.)
In 1887, a vampire wakes up and seeks to quench his thirst for blood. Brave men and women ally to destroy him – but to do so, they will have to thwart the plot of Renfield, his faithful servant.
Nosferatu is a card game mixing tactics, bluffing, and team play, with the vampire and Renfield facing off against the vampire hunters. At the start of the game, everyone knows who Renfeld is, and Renfield knows which of the hunters is actually a vampire (as he chooses how to distribute the character cards), but the vampire's identity is hidden from everyone else. The hunters must identify the vampire and kill him with the ancestral stake before he can play five bite cards; if the hunters accidentally stake one of their own, then demoralized and weakened they lose the game.
Each player other than Renfield starts with two cards from the library, which is comprised of rumors, incantations, bites and night cards. Five ritual cards – silver mirror, 2x blood transfusion, holy water and time distortion – are placed face-up on the table. Renfield creates a "clock" by taking one night card for each player and shuffling it with a dawn card.
The game lasts a number of rounds, with the rounds continuing until one of the winning conditions is met. At the start of a round, players take turns doing the following: Drawing two cards from the library, discarding one card face-up, placing one card face-down in an action pile, then drawing a card from the clock. As soon as a player draws the dawn card or each player has played once, this part of the round ends.
Renfield shuffles all the cards in the action pile, then reveals them. If the pile contains only incantations, the player holding the stake chooses one of the rituals, takes its action, then turns the ritual face-down. Once all five rituals have been used, the hunters win the game, but their main goal is to kill the vampire. If the deck contains bite cards, then Renfield applies the bites to the hunters, with a hunter losing one card in his stock for each bite; a hunter can have at most two bites. Night cards in the pile are added to the clock, thereby giving the vampire more time to work in future rounds, while making it tougher for players to achieve rituals.
If the dawn card was revealed, the holder of the ancient stake can stab someone, thereby ending the game with victory for one side or the other, or pass the stake to another player. (If dawn didn't break, then the stake passes to another player with no opportunity for stabbing.)
Nosferatu is a card game mixing tactics, bluffing, and team play, with the vampire and Renfield facing off against the vampire hunters. At the start of the game, everyone knows who Renfeld is, and Renfield knows which of the hunters is actually a vampire (as he chooses how to distribute the character cards), but the vampire's identity is hidden from everyone else. The hunters must identify the vampire and kill him with the ancestral stake before he can play five bite cards; if the hunters accidentally stake one of their own, then demoralized and weakened they lose the game.
Each player other than Renfield starts with two cards from the library, which is comprised of rumors, incantations, bites and night cards. Five ritual cards – silver mirror, 2x blood transfusion, holy water and time distortion – are placed face-up on the table. Renfield creates a "clock" by taking one night card for each player and shuffling it with a dawn card.
The game lasts a number of rounds, with the rounds continuing until one of the winning conditions is met. At the start of a round, players take turns doing the following: Drawing two cards from the library, discarding one card face-up, placing one card face-down in an action pile, then drawing a card from the clock. As soon as a player draws the dawn card or each player has played once, this part of the round ends.
Renfield shuffles all the cards in the action pile, then reveals them. If the pile contains only incantations, the player holding the stake chooses one of the rituals, takes its action, then turns the ritual face-down. Once all five rituals have been used, the hunters win the game, but their main goal is to kill the vampire. If the deck contains bite cards, then Renfield applies the bites to the hunters, with a hunter losing one card in his stock for each bite; a hunter can have at most two bites. Night cards in the pile are added to the clock, thereby giving the vampire more time to work in future rounds, while making it tougher for players to achieve rituals.
If the dawn card was revealed, the holder of the ancient stake can stab someone, thereby ending the game with victory for one side or the other, or pass the stake to another player. (If dawn didn't break, then the stake passes to another player with no opportunity for stabbing.)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18