-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
4+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Gunter Baars
-
아티스트
Dynamo Limited
-
인원
게임 소개
Jolly Octopus mitbringspiel에서의 도전은 더 큰 보드 게임(Jolly Octopus)과 동일합니다. 졸리 오를 간지럽히지 마, 그렇지 않으면 상처의 세계를 보는 거야. 그러나 보드 게임이 민감한 안티터치 기즈모스가 달린 모터로 움직이는 문어를 사용하는 반면, 여행 게임은 당신의 범죄를 감지하기 위해 문어의 움직임을 관찰해야 하는 다른 선수들의 눈만을 사용한다.
게임에서 여러분의 목표는 골라인에 있는 불가사리에 도달하기 위해 게 두 마리를 시계 방향으로 Jolly O 주위로 움직이는 것입니다. 시계 반대 방향으로 7개 대신 한 공간만 여행하는 건 어떨까요? 왜냐하면 당신은 게의 두뇌를 가지고 있고 그것을 잘 추론할 수 없기 때문입니다.
게임을 설정하려면 높은 다리와 낮은 다리가 번갈아 있는 문어를 조립해 붕대를 감은 다리(위쪽에서 바라볼 때) 오른쪽에 모든 게를 놓고 불가사리를 이 다리 왼쪽에 놓고 상어를 게 반대편에 놓는다.
차례에, 당신은 두 개의 주사위를 굴립니다. 두 주사위가 모두 숫자를 나타내면 게 중 하나를 두 숫자의 합으로 앞으로 옮기거나 각 게를 주사위 하나에 같은 수로 앞으로 움직일 수 있습니다. 움직이기 위해서는 게를 문어의 품으로 부드럽게 밀어 넣어야 하며, 어떤 식으로든 졸리 오를 방해해서는 안 된다. 다른 플레이어가 스폿 동작을 하면 게를 시작 위치로 되돌리고 해당 동작의 이동 포인트를 잃게 됩니다. 만약 주사위 중 하나가 상어 지느러미를 보여주면, 게 한 마리를 다른 주사위의 숫자와 동일하게 앞으로 움직인 다음, 같은 숫자의 공간을 시계방향으로 움직입니다. 만약 상어가 게 한 마리가 있는 공간에 착륙한다면, 그 게는 두 칸 뒤로 이동한다.
그녀의 게 두 마리를 불가사리로 옮긴 첫 번째 플레이어가 승리합니다!
즐거운 문어 재현
게임에서 여러분의 목표는 골라인에 있는 불가사리에 도달하기 위해 게 두 마리를 시계 방향으로 Jolly O 주위로 움직이는 것입니다. 시계 반대 방향으로 7개 대신 한 공간만 여행하는 건 어떨까요? 왜냐하면 당신은 게의 두뇌를 가지고 있고 그것을 잘 추론할 수 없기 때문입니다.
게임을 설정하려면 높은 다리와 낮은 다리가 번갈아 있는 문어를 조립해 붕대를 감은 다리(위쪽에서 바라볼 때) 오른쪽에 모든 게를 놓고 불가사리를 이 다리 왼쪽에 놓고 상어를 게 반대편에 놓는다.
차례에, 당신은 두 개의 주사위를 굴립니다. 두 주사위가 모두 숫자를 나타내면 게 중 하나를 두 숫자의 합으로 앞으로 옮기거나 각 게를 주사위 하나에 같은 수로 앞으로 움직일 수 있습니다. 움직이기 위해서는 게를 문어의 품으로 부드럽게 밀어 넣어야 하며, 어떤 식으로든 졸리 오를 방해해서는 안 된다. 다른 플레이어가 스폿 동작을 하면 게를 시작 위치로 되돌리고 해당 동작의 이동 포인트를 잃게 됩니다. 만약 주사위 중 하나가 상어 지느러미를 보여주면, 게 한 마리를 다른 주사위의 숫자와 동일하게 앞으로 움직인 다음, 같은 숫자의 공간을 시계방향으로 움직입니다. 만약 상어가 게 한 마리가 있는 공간에 착륙한다면, 그 게는 두 칸 뒤로 이동한다.
그녀의 게 두 마리를 불가사리로 옮긴 첫 번째 플레이어가 승리합니다!
즐거운 문어 재현
Your challenge in the Jolly Octopus mitbringspiel is the same as in the larger board game (namely Jolly Octopus): Don't tickle Jolly O, or else you're looking at a world of hurt. But while the board game uses a motorized octopus with sensitive anti-touch gizmos, the travel game uses only the eyes of the other players, who must watch for octopus movement in order to detect your crime.
Your goal in the game is to move your two crabs clockwise around Jolly O in order to reach the starfish at the goal line. Why not go counter-clockwise and travel only one space instead of seven? Because you have the brain of a crab and cannot reason that well.
To set up the game, you assemble the octopus, which has alternating high and low legs, place all the crabs to the right of the bandaged leg (when looking from above), place the starfish to the left of this leg, and place the shark opposite the crabs.
On a turn, you roll the two dice. If both dice show numbers, you can move one of your crabs ahead the sum of the two numbers or you can move each crab forward equal to the number on one die. To move, you must push the crabs gently under the arms of the octopus, not disturbing Jolly O in any way. If the other players do spot movement, then you return the crab to its starting location and lose the movement points for that action. If one of the dice shows a shark fin, you move one crab forward equal to the number on the other die, then move the shark clockwise that same number of spaces. If the shark lands in a space with a lone crab, that crab is moved backwards two spaces.
The first player to move both of her crabs to the starfish wins!
Reimplements Jolly Octopus
Your goal in the game is to move your two crabs clockwise around Jolly O in order to reach the starfish at the goal line. Why not go counter-clockwise and travel only one space instead of seven? Because you have the brain of a crab and cannot reason that well.
To set up the game, you assemble the octopus, which has alternating high and low legs, place all the crabs to the right of the bandaged leg (when looking from above), place the starfish to the left of this leg, and place the shark opposite the crabs.
On a turn, you roll the two dice. If both dice show numbers, you can move one of your crabs ahead the sum of the two numbers or you can move each crab forward equal to the number on one die. To move, you must push the crabs gently under the arms of the octopus, not disturbing Jolly O in any way. If the other players do spot movement, then you return the crab to its starting location and lose the movement points for that action. If one of the dice shows a shark fin, you move one crab forward equal to the number on the other die, then move the shark clockwise that same number of spaces. If the shark lands in a space with a lone crab, that crab is moved backwards two spaces.
The first player to move both of her crabs to the starfish wins!
Reimplements Jolly Octopus
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
472
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18