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BGG랭킹
BGG전체 : 7140
FAMILYGAMES : 1866
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.23 / 5
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디자이너
Jesús Torres Castro
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아티스트
Oliver Schlemmer, Claus Stephan
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인원
게임 소개
템플 기사: 비밀의 보물들은 플레이어들이 템플 기사단이 그들의 보물을 비밀의 수도원으로 가져가 안에 숨기는 것을 돕는 신나는 가족 게임이다. 각 플레이어는 수도원의 다른 구성원을 사용하여 보물 &NDASH를 숨길 수 있지만, 모든 캐릭터는 다르므로 현명하게 사용할 필요가 있습니다. 가장 많은 보물을 숨기는 자가 승리한다!
각 플레이어는 10개의 캐릭터 카드와 3가지 타입으로 제공되는 책 한 권, 샬리 한 권, 그리고 소수의 사인 반지를 가지고 있다. 6개의 창고가 있는 항구는 추가적인 보물들로 채워져 있고, 13개의 방이 있는 수도원에 세 캐릭터 – 아빠스 레미기우스, 비투스, 프리어 세베루스 &NDash;가 배치되어 있다.
게임의 첫 번째 라운드에서 각 플레이어는 비밀리에 캐릭터 카드를 선택한 다음, 모두 동시에 공개하며, 플레이어들은 플레이어 순서대로 해당 카드에 대한 동작을 수행합니다. 어떤 캐릭터는 수도원을 통해 이동하는 것을 돕고 보물을 숨겨주는 수도승들을 나타내기도 하고, 어떤 캐릭터들은 항구에서 보물을 가져가거나, 다른 통로를 닫는 동안 잠긴 문을 열거나, 다른 플레이어가 이미 숨겨둔 보물을 옮길 수도 있습니다. 플레이어가 레미기우스 대수도원을 움직이면, 대수도원은 자신의 움직임을 끝낸 방에 보물을 숨겨둔 모든 플레이어에게 보상하며, 그 후 모든 보물은 점수 &ndash로 표시되어 대수도원장이 돌아오면 다시 득점할 수 있다.그래서 그 수도원장은 그가 가장 최근에 들어간 방으로 돌아가지 못하게 되었다.) 하지만 세베루스가 방에 있다면, 세베루스가 보물을 발견하고 기사단의 행동을 알게 될 것이기 때문에 수도원장은 자신의 일을 할 수 없다.
첫 번째 라운드가 끝난 후 플레이어는 폐기된 파일 &NDASH에서 상위 캐릭터 카드와 일치하지 않는 캐릭터 카드를 플레이해야 한다. 플레이어가 더 벨스 카드를 내려놓을 때, 그는 그의 모든 카드들을 집어 들고, 그리고 나서 이전에 플레이한 캐릭터 카드의 번호를 기반으로 항구를 다시 채웁니다.
항구를 더 이상 채울 수 없거나 플레이어가 각 방에 보물을 하나 이상 두었을 때, 최종 라운드가 트리거되며, 플레이어는 여전히 수도원에 있는 반지와 보물을 보관하고 있는 방의 수에 대한 최종 점수를 얻게 된다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다!
각 플레이어는 10개의 캐릭터 카드와 3가지 타입으로 제공되는 책 한 권, 샬리 한 권, 그리고 소수의 사인 반지를 가지고 있다. 6개의 창고가 있는 항구는 추가적인 보물들로 채워져 있고, 13개의 방이 있는 수도원에 세 캐릭터 – 아빠스 레미기우스, 비투스, 프리어 세베루스 &NDash;가 배치되어 있다.
게임의 첫 번째 라운드에서 각 플레이어는 비밀리에 캐릭터 카드를 선택한 다음, 모두 동시에 공개하며, 플레이어들은 플레이어 순서대로 해당 카드에 대한 동작을 수행합니다. 어떤 캐릭터는 수도원을 통해 이동하는 것을 돕고 보물을 숨겨주는 수도승들을 나타내기도 하고, 어떤 캐릭터들은 항구에서 보물을 가져가거나, 다른 통로를 닫는 동안 잠긴 문을 열거나, 다른 플레이어가 이미 숨겨둔 보물을 옮길 수도 있습니다. 플레이어가 레미기우스 대수도원을 움직이면, 대수도원은 자신의 움직임을 끝낸 방에 보물을 숨겨둔 모든 플레이어에게 보상하며, 그 후 모든 보물은 점수 &ndash로 표시되어 대수도원장이 돌아오면 다시 득점할 수 있다.그래서 그 수도원장은 그가 가장 최근에 들어간 방으로 돌아가지 못하게 되었다.) 하지만 세베루스가 방에 있다면, 세베루스가 보물을 발견하고 기사단의 행동을 알게 될 것이기 때문에 수도원장은 자신의 일을 할 수 없다.
첫 번째 라운드가 끝난 후 플레이어는 폐기된 파일 &NDASH에서 상위 캐릭터 카드와 일치하지 않는 캐릭터 카드를 플레이해야 한다. 플레이어가 더 벨스 카드를 내려놓을 때, 그는 그의 모든 카드들을 집어 들고, 그리고 나서 이전에 플레이한 캐릭터 카드의 번호를 기반으로 항구를 다시 채웁니다.
항구를 더 이상 채울 수 없거나 플레이어가 각 방에 보물을 하나 이상 두었을 때, 최종 라운드가 트리거되며, 플레이어는 여전히 수도원에 있는 반지와 보물을 보관하고 있는 방의 수에 대한 최종 점수를 얻게 된다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다!
Templar: The Secret Treasures is an exciting family game in which the players help the Knights Templar to get their treasures to a secret abbey and hide them inside. Each player can use the different members of the abbey to help them hide the treasures – but every character is different and needs to be used wisely. Whoever hides the most treasures wins!
Each player has a hand of ten character cards and a starting supply of treasure: one book, one chalice, and a handful of signet rings that come in three types. A harbor with six storehouses is stocked with additional treasures, and three characters – Abbot Remigius, Vitus, and Prior Severus – are placed in the 13-room abbey.
For the first round of the game, each player secretly chooses a character card, then they all reveal them simultaneously, with players then carrying out the actions on those cards in player order. Some characters represent monks who help you move through the abbey and hide treasure, others allow you to take treasure from the harbor, open a locked door while closing off another passage, or move treasure that another player has already stashed, among other things. When a player moves Abbot Remigius, the Abbot rewards all players who have stashed treasure in the room in which he ends his movement, with all of the treasure then being marked as scored – other than duplicate signet rings, which can score again should the Abbot return. (Vitus, who isn't controlled by a card, follows the Abbot closely to spy upon him, thus keeping the Abbot from returning to the most recent room he entered.) If the Prior Severus is in a room, though, the Abbot can't do his thing as Severus would then discover the treasure and learn of the Knights' actions.
After the initial round, a player must play a character card that doesn't match the top character card on any player's discard pile – which means that you (and others) play both offense and defense with the same character card, restricting the action of others while ideally making good use of the character yourself. When a player lays down The Bells card, he picks up all of his played cards, then restocks the harbor based on the number of his previously played character card.
When the harbor can no longer be filled properly or when a player has placed at least one treasure in each room, the final round is triggered, then players have a final scoring for their rings still in the abbey and for the number of rooms that hold their treasure. Whoever scores the most points wins!
Each player has a hand of ten character cards and a starting supply of treasure: one book, one chalice, and a handful of signet rings that come in three types. A harbor with six storehouses is stocked with additional treasures, and three characters – Abbot Remigius, Vitus, and Prior Severus – are placed in the 13-room abbey.
For the first round of the game, each player secretly chooses a character card, then they all reveal them simultaneously, with players then carrying out the actions on those cards in player order. Some characters represent monks who help you move through the abbey and hide treasure, others allow you to take treasure from the harbor, open a locked door while closing off another passage, or move treasure that another player has already stashed, among other things. When a player moves Abbot Remigius, the Abbot rewards all players who have stashed treasure in the room in which he ends his movement, with all of the treasure then being marked as scored – other than duplicate signet rings, which can score again should the Abbot return. (Vitus, who isn't controlled by a card, follows the Abbot closely to spy upon him, thus keeping the Abbot from returning to the most recent room he entered.) If the Prior Severus is in a room, though, the Abbot can't do his thing as Severus would then discover the treasure and learn of the Knights' actions.
After the initial round, a player must play a character card that doesn't match the top character card on any player's discard pile – which means that you (and others) play both offense and defense with the same character card, restricting the action of others while ideally making good use of the character yourself. When a player lays down The Bells card, he picks up all of his played cards, then restocks the harbor based on the number of his previously played character card.
When the harbor can no longer be filled properly or when a player has placed at least one treasure in each room, the final round is triggered, then players have a final scoring for their rings still in the abbey and for the number of rooms that hold their treasure. Whoever scores the most points wins!
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