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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
Palmer Cox
-
인원
게임 소개
이것은 두 명의 플레이어를 위한 도박 게임이며 주사위 두 개, 카운터 두 개, 칩 또는 돈이 필요합니다. 선수 성향이 있거나 지불할 능력이 있는 경우를 제외하고는 어떤 것에 의해서도 지분이 제한되지 않습니다.
게임 규칙
1 선수들은 차례로 두 주사위를 던집니다. 점수가 높은 플레이어가 Cat이 되고 다른 플레이어가 Mouse가 됩니다. 그들은 합의된 말뚝을 항아리에 넣었다: 고양이 카테팟은 빨간색 66에, 쥐는 검은색 66에 뮤제팟을 입었다. Cat은 보드의 왼쪽 상단 모서리로 이동하고 Mouse는 오른쪽 하단 모서리로 이동합니다.
2 Cat은 주사위를 던지고 캣 워크(빨간색 번호가 매겨진 정사각형)를 따라 카운터를 3제곱으로 이동할 준비를 하며 게임을 시작한다. 캣이 더블 1을 던지면 스퀘어 11로 넘어가는데, 이 경우 마우스는 그녀에게 두 개의 칩을 지불해야 한다. 그녀가 더블 6을 던지면 그녀는 마우스에게 칩 두 개를 지불하고 움직이지 않습니다. 5번 구역에 착지하면 다음 차례를 잃지만 10번 지점에 착지하면 다시 던질 수 있고, 4~9번 지점에 착지하면 마우스에게 칩 하나를 지불한다.
3 마우스는 이제 마우스 런을 따라 같은 방식으로 던지고 움직입니다. 즉, 검은색 번호가 매겨진 정사각형은 동일한 수의 칩을 지불하거나 받습니다.
4 Cat’s가 다시 돌아가며, 동일한 규칙이 적용됩니다. 하지만 더 많은 것들이 있다: 만약 캣이 마우스’s를 뛰어넘어야 한다면, 그녀는 그에게 칩 하나를 지불하고, 그녀가 스퀘어 15에 착지하면 다음 차례를 잃는다; 스퀘어 20은 그녀에게 두 번째 던지기; 그리고 16은 마우스에게 지불된 다른 칩을 의미한다. 만약 그녀가 이미 11제곱을 지났다면, 2를 더하면 22제곱이 된다. 그렇지 않으면 총 4가 중요하다. 만약 그녀가 스퀘어 22에 착지한다면, 마우스는 그녀에게 두 개의 칩을 지불해야 한다.
5 마우스는 캣을 따라가고, 캣은 다시 마우스를 따라가고, 각각 스퀘어 66에 있는 다른 팟을 향해 레이스를 펼친다. 22, 33,44 또는 55에 착지하면 2개의 칩을 얻을 수 있고, 22를 지나치면 더블 3이 스퀘어 33으로 직결되며, 33을 지나치면 44로 직결되고, 5에서 55까지 2개를 넘어야 한다. 55를 넘으면 더블식스는 항아리로 바로 가는 여권이다. 그 전에 더블 6은 여전히 다른 선수에게 패전과 두 개의 칩을 빼앗기는 것을 의미한다. 스퀘어 25,35,45 또는 65에 착지하면 턴이 손실되고, 스퀘어 30, 40, 50, 60은 두 번째 던질 때 이득을 얻는다.
만약 Cat or Mouse가 그 또는 그녀를 square 66을 넘어갈 총계를 던진다면, 그 또는 그녀는 48로 돌아가야 한다. 그러나 먼저 66에 도달한 플레이어가 게임에서 승리하고 두 가지 지분을 모두 가져갑니다.
보드에 있는 그림들은 세 명의 주요 삽화가들의 작품에서 가져온 것이다: 영국의 예술가 알프레드 엘웨스와 해리슨 위어, 그리고 미국의 파머 콕스.
게임 규칙
1 선수들은 차례로 두 주사위를 던집니다. 점수가 높은 플레이어가 Cat이 되고 다른 플레이어가 Mouse가 됩니다. 그들은 합의된 말뚝을 항아리에 넣었다: 고양이 카테팟은 빨간색 66에, 쥐는 검은색 66에 뮤제팟을 입었다. Cat은 보드의 왼쪽 상단 모서리로 이동하고 Mouse는 오른쪽 하단 모서리로 이동합니다.
2 Cat은 주사위를 던지고 캣 워크(빨간색 번호가 매겨진 정사각형)를 따라 카운터를 3제곱으로 이동할 준비를 하며 게임을 시작한다. 캣이 더블 1을 던지면 스퀘어 11로 넘어가는데, 이 경우 마우스는 그녀에게 두 개의 칩을 지불해야 한다. 그녀가 더블 6을 던지면 그녀는 마우스에게 칩 두 개를 지불하고 움직이지 않습니다. 5번 구역에 착지하면 다음 차례를 잃지만 10번 지점에 착지하면 다시 던질 수 있고, 4~9번 지점에 착지하면 마우스에게 칩 하나를 지불한다.
3 마우스는 이제 마우스 런을 따라 같은 방식으로 던지고 움직입니다. 즉, 검은색 번호가 매겨진 정사각형은 동일한 수의 칩을 지불하거나 받습니다.
4 Cat’s가 다시 돌아가며, 동일한 규칙이 적용됩니다. 하지만 더 많은 것들이 있다: 만약 캣이 마우스’s를 뛰어넘어야 한다면, 그녀는 그에게 칩 하나를 지불하고, 그녀가 스퀘어 15에 착지하면 다음 차례를 잃는다; 스퀘어 20은 그녀에게 두 번째 던지기; 그리고 16은 마우스에게 지불된 다른 칩을 의미한다. 만약 그녀가 이미 11제곱을 지났다면, 2를 더하면 22제곱이 된다. 그렇지 않으면 총 4가 중요하다. 만약 그녀가 스퀘어 22에 착지한다면, 마우스는 그녀에게 두 개의 칩을 지불해야 한다.
5 마우스는 캣을 따라가고, 캣은 다시 마우스를 따라가고, 각각 스퀘어 66에 있는 다른 팟을 향해 레이스를 펼친다. 22, 33,44 또는 55에 착지하면 2개의 칩을 얻을 수 있고, 22를 지나치면 더블 3이 스퀘어 33으로 직결되며, 33을 지나치면 44로 직결되고, 5에서 55까지 2개를 넘어야 한다. 55를 넘으면 더블식스는 항아리로 바로 가는 여권이다. 그 전에 더블 6은 여전히 다른 선수에게 패전과 두 개의 칩을 빼앗기는 것을 의미한다. 스퀘어 25,35,45 또는 65에 착지하면 턴이 손실되고, 스퀘어 30, 40, 50, 60은 두 번째 던질 때 이득을 얻는다.
만약 Cat or Mouse가 그 또는 그녀를 square 66을 넘어갈 총계를 던진다면, 그 또는 그녀는 48로 돌아가야 한다. 그러나 먼저 66에 도달한 플레이어가 게임에서 승리하고 두 가지 지분을 모두 가져갑니다.
보드에 있는 그림들은 세 명의 주요 삽화가들의 작품에서 가져온 것이다: 영국의 예술가 알프레드 엘웨스와 해리슨 위어, 그리고 미국의 파머 콕스.
This is a gambling game for two players and requires two dice, two counters and chips or money. The stakes are unlimited by anything except the players’ inclination or ability to pay.
RULES OF PLAY
1 The players take it in turn to throw both dice. The player with the higher score becomes Cat; the other, Mouse. They put the agreed stakes in the pots: Cat in her Kattepot on red 66 and Mouse in his Muizepot on black 66. Cat moves to the top left-hand corner of the board and Mouse to the bottom right.
2 Cat begins the game by throwing both dice and preparing to move her counter along the Cat Walk - the red numbered squares - to square 3 if the dice show 2 and 1, square 4 if they show 3 and 1, square 5 if they show 2 and 3 or 4 and 1, and so on. If Cat throws a double 1 she moves to square 11, in which case Mouse must pay her two chips. If she throws a double 6 she pays two chips to Mouse and does not move. If she lands on 5 she loses her next turn, but if she lands on 10 she may throw again; if she lands on 4 or 9 she pays one chip to Mouse.
3 Mouse now throws and moves in the same way down the Mouse Run - the black numbered squares - paying or receiving the same number of chips.
4 Cat’s turn again, and the same rules apply. But there are more: if Cat has to jump her counter over Mouse’s, she pays him one chip; if she lands on square 15 she loses her next turn; square 20 gives her a second throw; and 16 means another chip paid to Mouse. If she is already past square 11 by this turn, a double 2 will take her to square 22 - otherwise it is only the total 4 that counts. If she lands on square 22, Mouse must pay her two chips.
5 Mouse follows Cat, and Cat then follows Mouse again, each racing for the other’s pot on square 66. The earlier rules still apply: landing on 22, 33,44 or 55 earns two chips; once past 22 a double 3 leads straight to square 33, and once past 33 two 4s lead to 44 and past that two 5s to 55. Once past 55 a double six is a passport straight to the pot. Before that a double 6 still means a lost turn and a forfeit of two chips to the other player. Landing on squares 25,35,45 or 65 means a lost turn, while achieving squares 30, 40, 50 or 60 gains a second throw; stopping on 25, 36, 49 or 64 entails paying over one chip to the other player.
6 If Cat or Mouse throws a total which will take him or her beyond square 66, he or she has to turn back to 48. But the player who reaches 66 first WINS the game and takes both stakes.
The pictures on the board are taken from the works of three leading illustrators: the English artists Alfred Elwes and Harrison Weir, and the American Palmer Cox.
RULES OF PLAY
1 The players take it in turn to throw both dice. The player with the higher score becomes Cat; the other, Mouse. They put the agreed stakes in the pots: Cat in her Kattepot on red 66 and Mouse in his Muizepot on black 66. Cat moves to the top left-hand corner of the board and Mouse to the bottom right.
2 Cat begins the game by throwing both dice and preparing to move her counter along the Cat Walk - the red numbered squares - to square 3 if the dice show 2 and 1, square 4 if they show 3 and 1, square 5 if they show 2 and 3 or 4 and 1, and so on. If Cat throws a double 1 she moves to square 11, in which case Mouse must pay her two chips. If she throws a double 6 she pays two chips to Mouse and does not move. If she lands on 5 she loses her next turn, but if she lands on 10 she may throw again; if she lands on 4 or 9 she pays one chip to Mouse.
3 Mouse now throws and moves in the same way down the Mouse Run - the black numbered squares - paying or receiving the same number of chips.
4 Cat’s turn again, and the same rules apply. But there are more: if Cat has to jump her counter over Mouse’s, she pays him one chip; if she lands on square 15 she loses her next turn; square 20 gives her a second throw; and 16 means another chip paid to Mouse. If she is already past square 11 by this turn, a double 2 will take her to square 22 - otherwise it is only the total 4 that counts. If she lands on square 22, Mouse must pay her two chips.
5 Mouse follows Cat, and Cat then follows Mouse again, each racing for the other’s pot on square 66. The earlier rules still apply: landing on 22, 33,44 or 55 earns two chips; once past 22 a double 3 leads straight to square 33, and once past 33 two 4s lead to 44 and past that two 5s to 55. Once past 55 a double six is a passport straight to the pot. Before that a double 6 still means a lost turn and a forfeit of two chips to the other player. Landing on squares 25,35,45 or 65 means a lost turn, while achieving squares 30, 40, 50 or 60 gains a second throw; stopping on 25, 36, 49 or 64 entails paying over one chip to the other player.
6 If Cat or Mouse throws a total which will take him or her beyond square 66, he or she has to turn back to 48. But the player who reaches 66 first WINS the game and takes both stakes.
The pictures on the board are taken from the works of three leading illustrators: the English artists Alfred Elwes and Harrison Weir, and the American Palmer Cox.
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