-
BGG랭킹
BGG전체 : 12872
WARGAMES : 2345
6.6Breaking the Chains: War in the South China Sea (2014) -
-
인원
1-10 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-1200 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.08 / 5
-
디자이너
John Gorkowski
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
출판사 설명
그 사슬을 깨트리는 것(BtC)가 남 중국과 동 중국 해에 대한 1년 2021년에 가상의 미래 군사 충돌을 본뜬 것입니다. 냉전 이후 주권에 대한 상반된 주장들이 근해에서 논쟁을 불러일으켰다. 수십 년간의 인내 외교 끝에, 베이징의 새로운 해군은 류쿠 제도에서 남쪽으로 대만, 필리핀을 거쳐 말레이시아를 거쳐 본토로 굽이치는 일련의 섬인 제1섬 열도 내에서 마침내 상들에 대한 주권을 주장하기 위한 군사적 선택권을 제공할 수 있을 것이다. BtC는 중국이 동남아시아 국가와 충돌할 것으로 추정하며, 이 분쟁은 다음과 같이 확대될 수 있다. 호주, 인도, 일본, 미국뿐만 아니라 다양한 동남아시아 국가들도 있다. 다만 중국과 동남아 1개국을 넘어 연맹을 반대하는 정확한 구성은 미리 정해져 있는 것이 아니라 경기 전개에 따라 선수들이 내리는 결정의 기능이다.
두 명 이상이 BTC를 22"X 34"지도에서 두 장의 레퍼런스 카드, 주사위, 약 350개의 카운터를 가지고 플레이한다. 지도에서 각 헥스는 약 70해리(80랜드 마일)에 달하며 각 턴은 하루의 실시간을 나타낸다. 플레이어는 최대 14개 국가의 공군, 지상, 해군 부대를 번갈아 배치하여 모든 종류의 전투 유형에 적용되는 범용 "스트라이크" 메커니즘으로 전투를 해결하며, 미사일 방어 능력은 생존의 핵심이다. 공군 유닛은 각각 30-90대의 항공기로 구성되며, 대부분의 지상 유닛은 연대이며, 해군 유닛은 소규모의 수상함/하위 잠수함 또는 개별 항공모함 그룹이다. 전문화된 치트 플레이는 블랙 옵스, 사이버 전쟁 및 다양한 정치 발전을 시뮬레이션한다.
BtC는 솔리테어 친화적이야 플레이를 지배하는 해군 작전은 탐색-찾기 모델보다는 롤-투-도피 모델에 기초한다. 즉, 전자기 방출이 넘쳐나는 전투 공간 때문에 움직이지 않는 잠수함을 제외한 적의 위치는 잠재적 목표물이 탐지를 피한 것으로 판단되지 않는 한 알 수 있을 것으로 추정된다. 그래서 솔리테어 플레이를 억누를 수 있는 âhidden movementâhidden movementâhidden movement는 없고 잠수함의 âhidden placementâhip은 용서될 수 있다. 마지막으로, 블랙 오피스를 지배하는 특별한 치트를 무작위로 플레이하여 단독 게임 플레이를 더욱 가능하게 할 수 있다.
그 사슬을 깨트리는 것(BtC)가 남 중국과 동 중국 해에 대한 1년 2021년에 가상의 미래 군사 충돌을 본뜬 것입니다. 냉전 이후 주권에 대한 상반된 주장들이 근해에서 논쟁을 불러일으켰다. 수십 년간의 인내 외교 끝에, 베이징의 새로운 해군은 류쿠 제도에서 남쪽으로 대만, 필리핀을 거쳐 말레이시아를 거쳐 본토로 굽이치는 일련의 섬인 제1섬 열도 내에서 마침내 상들에 대한 주권을 주장하기 위한 군사적 선택권을 제공할 수 있을 것이다. BtC는 중국이 동남아시아 국가와 충돌할 것으로 추정하며, 이 분쟁은 다음과 같이 확대될 수 있다. 호주, 인도, 일본, 미국뿐만 아니라 다양한 동남아시아 국가들도 있다. 다만 중국과 동남아 1개국을 넘어 연맹을 반대하는 정확한 구성은 미리 정해져 있는 것이 아니라 경기 전개에 따라 선수들이 내리는 결정의 기능이다.
두 명 이상이 BTC를 22"X 34"지도에서 두 장의 레퍼런스 카드, 주사위, 약 350개의 카운터를 가지고 플레이한다. 지도에서 각 헥스는 약 70해리(80랜드 마일)에 달하며 각 턴은 하루의 실시간을 나타낸다. 플레이어는 최대 14개 국가의 공군, 지상, 해군 부대를 번갈아 배치하여 모든 종류의 전투 유형에 적용되는 범용 "스트라이크" 메커니즘으로 전투를 해결하며, 미사일 방어 능력은 생존의 핵심이다. 공군 유닛은 각각 30-90대의 항공기로 구성되며, 대부분의 지상 유닛은 연대이며, 해군 유닛은 소규모의 수상함/하위 잠수함 또는 개별 항공모함 그룹이다. 전문화된 치트 플레이는 블랙 옵스, 사이버 전쟁 및 다양한 정치 발전을 시뮬레이션한다.
BtC는 솔리테어 친화적이야 플레이를 지배하는 해군 작전은 탐색-찾기 모델보다는 롤-투-도피 모델에 기초한다. 즉, 전자기 방출이 넘쳐나는 전투 공간 때문에 움직이지 않는 잠수함을 제외한 적의 위치는 잠재적 목표물이 탐지를 피한 것으로 판단되지 않는 한 알 수 있을 것으로 추정된다. 그래서 솔리테어 플레이를 억누를 수 있는 âhidden movementâhidden movementâhidden movement는 없고 잠수함의 âhidden placementâhip은 용서될 수 있다. 마지막으로, 블랙 오피스를 지배하는 특별한 치트를 무작위로 플레이하여 단독 게임 플레이를 더욱 가능하게 할 수 있다.
publisher's description
Breaking the Chains (BtC) simulates a hypothetical future military conflict over the South China and East China Seas around the year 2021. Conflicting claims of sovereignty have roiled those "near seas" since the Cold War. After decades of patient diplomacy, Beijing's new navy could offer military options for finally asserting sovereignty over prizes within the First Island Chain - that string of islands which runs from the Ryukus south through Taiwan, the Philippines and then curls back to the mainland via Malaysia. BtC presumes that China comes to blows with a Southeast Asian country in a conflict that could expand to possibly include: Australia, India, Japan, the United States as well as a variety of Southeast Asian nations. However, beyond China and one South East Asian nation, the exact composition of opposing coalitions is not predetermined but rather a function of the decisions players make as the game unfolds.
Two or more people play BtC with two reference cards, dice, and about 350 counters on a 22" X 34" map where each hex spans about 70 nautical miles (80 land miles) and each turn represents one day of real time. Players alternate maneuvering air, ground and naval units for up to 14 nations to resolve battles with a universal "strike" mechanism that applies across all types of combat; missile defense capabilities are central to survival. Air units represent from 30-90 aircraft each, most ground units are regiments, and naval units are small groups of surface ships/submarines or individual aircraft carriers. Specialized chit play simulates black ops, cyber warfare and various political developments.
BtC is solitaire friendly. The naval operations which dominate play are based on a roll-to-evade model rather than search-to-find model. That means, owing to a battle space awash in electromagnetic emissions, enemy positions - except for motionless submarines - are assumed to be known unless a last-minute dice roll determines a potential target has evaded detection. So there is no âhidden movementâ to stifle solitaire play; and the âhidden placementâ of submarines can be forgone. Finally, the special chits that govern black ops can be played at random to further enable solo game play.
Breaking the Chains (BtC) simulates a hypothetical future military conflict over the South China and East China Seas around the year 2021. Conflicting claims of sovereignty have roiled those "near seas" since the Cold War. After decades of patient diplomacy, Beijing's new navy could offer military options for finally asserting sovereignty over prizes within the First Island Chain - that string of islands which runs from the Ryukus south through Taiwan, the Philippines and then curls back to the mainland via Malaysia. BtC presumes that China comes to blows with a Southeast Asian country in a conflict that could expand to possibly include: Australia, India, Japan, the United States as well as a variety of Southeast Asian nations. However, beyond China and one South East Asian nation, the exact composition of opposing coalitions is not predetermined but rather a function of the decisions players make as the game unfolds.
Two or more people play BtC with two reference cards, dice, and about 350 counters on a 22" X 34" map where each hex spans about 70 nautical miles (80 land miles) and each turn represents one day of real time. Players alternate maneuvering air, ground and naval units for up to 14 nations to resolve battles with a universal "strike" mechanism that applies across all types of combat; missile defense capabilities are central to survival. Air units represent from 30-90 aircraft each, most ground units are regiments, and naval units are small groups of surface ships/submarines or individual aircraft carriers. Specialized chit play simulates black ops, cyber warfare and various political developments.
BtC is solitaire friendly. The naval operations which dominate play are based on a roll-to-evade model rather than search-to-find model. That means, owing to a battle space awash in electromagnetic emissions, enemy positions - except for motionless submarines - are assumed to be known unless a last-minute dice roll determines a potential target has evaded detection. So there is no âhidden movementâ to stifle solitaire play; and the âhidden placementâ of submarines can be forgone. Finally, the special chits that govern black ops can be played at random to further enable solo game play.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
493
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18