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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Marek Łukaszewicz
-
아티스트
-
인원
게임 소개
프로스테르노(Prosterno)는 마레크 우카셰비치가 2010년 3월에 만든 고전 논리 게임이다. 두 명의 플레이어를 위한 이 전략 게임은 8x9 정사각형 보드에서 진행됩니다. 공격받는 폰은 비어있는 사각형을 넘어 같은 색의 다음 사각형을 향해 수평 또는 수직으로 점프해야 하며 불가능할 때는 보드에서 떼어낸다.
이 게임의 목표는 상대방의 보드 쪽에 도달하거나 모든 폰을 제거하는 것이다.
각 플레이어는 경기 시작 시 9개의 폰을 가지고 있습니다.
캡처는 필수 사항입니다.
1. 폰은 대각선 방향으로 한 번에 한 칸씩 네 방향으로만 이동할 수 있습니다.
2. 둘 이상의 상대 폰이 인접한 정사각형에 있을 때:
a 공격받는 폰은 수평으로 점프해야 합니다.
빈 칸에 세로로 다음 칸으로.
뒤에 같은 색의 정사각형, 그러나 해야 한다.
같은 직선으로 유지되다
공격용 전당포
b 폰이 두 번째 사각형으로 탈출할 수 없는 경우
(이미 사용 중이거나 가장자리에 있기 때문)
보드), 보드에서 분리된다.
c. 탈출 폰이 접촉할 경우
상대편과 함께, 그것은 그것을 공격해야만 한다.
같은 수법이야.
이 게임의 목표는 상대방의 보드 쪽에 도달하거나 모든 폰을 제거하는 것이다.
각 플레이어는 경기 시작 시 9개의 폰을 가지고 있습니다.
캡처는 필수 사항입니다.
1. 폰은 대각선 방향으로 한 번에 한 칸씩 네 방향으로만 이동할 수 있습니다.
2. 둘 이상의 상대 폰이 인접한 정사각형에 있을 때:
a 공격받는 폰은 수평으로 점프해야 합니다.
빈 칸에 세로로 다음 칸으로.
뒤에 같은 색의 정사각형, 그러나 해야 한다.
같은 직선으로 유지되다
공격용 전당포
b 폰이 두 번째 사각형으로 탈출할 수 없는 경우
(이미 사용 중이거나 가장자리에 있기 때문)
보드), 보드에서 분리된다.
c. 탈출 폰이 접촉할 경우
상대편과 함께, 그것은 그것을 공격해야만 한다.
같은 수법이야.
Prosterno is the classical logical game created by Marek Łukaszewicz in March 2010. This strategic game for two players is played on the board 8x9 squares. The pawn under attack must jump horizontally or vertically over an empty square to the next square of the same color behind it and when it is not possible it is taken off the board.
The goal of the game is to reach the opponent's side of the board or to eliminate all the opponent's pawns.
Each player has 9 pawns at the beginning of the match
The capturing is obligatory
1. The pawns can move only diagonally, one square at a time in four directions.
2. When two or more opposing pawns are in adjacent squares, then:
a. The pawn under attack must jump horizontally or
vertically over an empty square to the next
square of the same colour behind it, but should
remain on the same straight line as the
attacking pawn.
b. If the pawn cannot escape to the second square
(because it is already occupied or if it is at the edge of
the board), it is taken off the board.
c. If the escape brings the escaping pawn into contact
with an opponent’s pawn, it must attack it in
the same move.
The goal of the game is to reach the opponent's side of the board or to eliminate all the opponent's pawns.
Each player has 9 pawns at the beginning of the match
The capturing is obligatory
1. The pawns can move only diagonally, one square at a time in four directions.
2. When two or more opposing pawns are in adjacent squares, then:
a. The pawn under attack must jump horizontally or
vertically over an empty square to the next
square of the same colour behind it, but should
remain on the same straight line as the
attacking pawn.
b. If the pawn cannot escape to the second square
(because it is already occupied or if it is at the edge of
the board), it is taken off the board.
c. If the escape brings the escaping pawn into contact
with an opponent’s pawn, it must attack it in
the same move.
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