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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Marek Łukaszewicz
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아티스트
-
인원
게임 소개
바실레우스(Basileus)는 마레크 우카셰비치가 2010년 11월에 개발한 고전 논리 게임이다. 두 명의 플레이어를 위한 이 전략 게임은 8x9 정사각형 보드에서 진행됩니다. 킹(바실레우스)은 한 명 또는 여러 명의 상대 체스맨을 뛰어넘어야 하지만 상대 킹을 뛰어넘을 수는 없다.
이 게임의 목표는 보드에서 왕(바실레우스)을 제거하는 것이다.
각 플레이어는 게임을 시작할 때 4개의 폰, 4개의 피스, 그리고 킹을 가지고 있습니다.
캡처는 필수 사항입니다.
1. 체스맨이 (점프를 포함하지 않고) 잡히지 않는 동작을 하는 것은 모든 허용된 방향에서 한 칸만 움직일 수 있습니다.
2. 한 체스맨이 상대편 체스맨 중 한 명을 뛰어넘어 포로로 잡습니다. 체스맨은 한 번에 한 명만 잡을 수 있지만, 가능하면 모든 방향에서 한 번에 여러 번 점프를 해야 한다.
폰스
1. 폰은 대각선 방향으로 한 번에 한 칸씩만 움직일 수 있습니다.
2. 폰들은 같은 색의 가장 가까운 정사각형으로 점프하여 상대 체스맨을 잡습니다. 이렇게 하기 위해 그들은 왼쪽이나 오른쪽으로, 앞으로 또는 뒤로 움직일 수 있지만 대각선으로 움직일 수는 없다.
3. 폰은 한 가지 색상의 사각형에서만 움직일 수 있으므로, 흰 사각형에서 시작하면 항상 흰 사각형 위에 있어야 합니다.
4. 폰은 바실레우스나 다른 폰만 잡을 수 있고 다른 폰은 잡을 수 없습니다.
5. 한 명의 플레이어가 상대방을 빈 칸으로 뛰어넘어 잡으면 게임이 종료됩니다.
조각들
1. 조각들은 한 번에 사각형 하나씩 대각선으로만 움직일 수 있습니다.
2. 피스는 체스맨을 왼쪽이나 오른쪽, 앞이나 뒤가 아닌 네 방향으로 대각선 방향으로 뛰어 넘음으로써 체스맨을 붙잡는다. 피스는 한 색상의 사각형에서만 움직일 수 있으므로, 검은색 사각형에서 시작할 때는 항상 검은 사각형 위에 있어야 한다.
3. 피스는 상대방의 폰이나 바실레오스만 잡을 수 있으며 다른 피스는 캡처할 수 없습니다.
4. 한 명의 플레이어가 상대방을 빈 칸으로 뛰어넘어 잡으면 게임이 종료됩니다.
바실레오스
1. 바실레우스는 한번에 사각형 한 칸씩 사선으로 움직일 수 있습니다.
2. 바실레우스는 같은 색의 가장 가까운 정사각형으로 체스맨을 뛰어넘음으로써 상대방을 잡을 수 있습니다. 이렇게 하기 위해 그들은 왼쪽이나 오른쪽으로, 앞으로나 뒤로, 대각선으로 움직일 수 있다.
3. 바실레우스는 상대방을 뛰어넘을 수 없기 때문에 상대편 바실레우스 옆에 있는 정사각형에서 멈추면 상대가 자신의 바실레우스로 대체하여 승리할 수 있습니다.
이 게임의 목표는 보드에서 왕(바실레우스)을 제거하는 것이다.
각 플레이어는 게임을 시작할 때 4개의 폰, 4개의 피스, 그리고 킹을 가지고 있습니다.
캡처는 필수 사항입니다.
1. 체스맨이 (점프를 포함하지 않고) 잡히지 않는 동작을 하는 것은 모든 허용된 방향에서 한 칸만 움직일 수 있습니다.
2. 한 체스맨이 상대편 체스맨 중 한 명을 뛰어넘어 포로로 잡습니다. 체스맨은 한 번에 한 명만 잡을 수 있지만, 가능하면 모든 방향에서 한 번에 여러 번 점프를 해야 한다.
폰스
1. 폰은 대각선 방향으로 한 번에 한 칸씩만 움직일 수 있습니다.
2. 폰들은 같은 색의 가장 가까운 정사각형으로 점프하여 상대 체스맨을 잡습니다. 이렇게 하기 위해 그들은 왼쪽이나 오른쪽으로, 앞으로 또는 뒤로 움직일 수 있지만 대각선으로 움직일 수는 없다.
3. 폰은 한 가지 색상의 사각형에서만 움직일 수 있으므로, 흰 사각형에서 시작하면 항상 흰 사각형 위에 있어야 합니다.
4. 폰은 바실레우스나 다른 폰만 잡을 수 있고 다른 폰은 잡을 수 없습니다.
5. 한 명의 플레이어가 상대방을 빈 칸으로 뛰어넘어 잡으면 게임이 종료됩니다.
조각들
1. 조각들은 한 번에 사각형 하나씩 대각선으로만 움직일 수 있습니다.
2. 피스는 체스맨을 왼쪽이나 오른쪽, 앞이나 뒤가 아닌 네 방향으로 대각선 방향으로 뛰어 넘음으로써 체스맨을 붙잡는다. 피스는 한 색상의 사각형에서만 움직일 수 있으므로, 검은색 사각형에서 시작할 때는 항상 검은 사각형 위에 있어야 한다.
3. 피스는 상대방의 폰이나 바실레오스만 잡을 수 있으며 다른 피스는 캡처할 수 없습니다.
4. 한 명의 플레이어가 상대방을 빈 칸으로 뛰어넘어 잡으면 게임이 종료됩니다.
바실레오스
1. 바실레우스는 한번에 사각형 한 칸씩 사선으로 움직일 수 있습니다.
2. 바실레우스는 같은 색의 가장 가까운 정사각형으로 체스맨을 뛰어넘음으로써 상대방을 잡을 수 있습니다. 이렇게 하기 위해 그들은 왼쪽이나 오른쪽으로, 앞으로나 뒤로, 대각선으로 움직일 수 있다.
3. 바실레우스는 상대방을 뛰어넘을 수 없기 때문에 상대편 바실레우스 옆에 있는 정사각형에서 멈추면 상대가 자신의 바실레우스로 대체하여 승리할 수 있습니다.
Basileus is the classical logical game created by Marek Łukaszewicz in November 2010. This strategic game for two players is played on the board 8x9 squares. A king (called basileus) making a capturing move must leap over one or several of the opponent's chessmen but cannot jump over the opponent's king.
The goal of the game is to eliminate the king (basileus) from the board.
Each player has 4 pawns, 4 pieces and a king at the beginning of the game
The capturing is obligatory
1. A chessman making a non-capturing move (not involving a jump) may move only one square in all allowed directions.
2. A chessman making a capturing move (a jump) leaps over one of the opponent's chessman. Only one chessman may be captured in a single jump; however, when possible the player must perform multiple jumps in one move in all allowed directions.
Pawns
1. The pawns can only move diagonally, one square at a time.
2. The pawns capture the opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour. To do this they can move to the left or to the right, forwards or backwards, but not diagonally.
3. Pawns can only move on squares of one colour, so if they start on a white square they must always stay on white squares.
4. Pawns may only capture the Basileus or other pawns, they may not capture other pieces.
5. The game ends when one player captures the opponent’s Basileus by jumping over it to the next empty square.
Pieces
1. The pieces can only move diagonally, one square at a time.
2. The pieces capture opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour, diagonally in four directions, not to the left or to the right, forwards or backwards, Pieces can only move on squares of one colour, so if they start on a black square they must always stay on black squares.
3. Pieces may only capture the opponent’s pawns or Basileus, they may not capture other pieces.
4. The game ends when one player captures the opponent’s Basileus by jumping over it to the next empty square.
Basileus
1. The Basileus can move one square at a time in all directions, also diagonally.
2. The Basileus can capture opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour. To do this they can move to the left or to the right, forwards or backwards, or diagonally.
3. The Basileus cannot jump over the opponent’s Basileus, so if it finally stops on a square next to the opponent’s Basileus, the opponent can replace it with his own Basileus, thus winning the game.
The goal of the game is to eliminate the king (basileus) from the board.
Each player has 4 pawns, 4 pieces and a king at the beginning of the game
The capturing is obligatory
1. A chessman making a non-capturing move (not involving a jump) may move only one square in all allowed directions.
2. A chessman making a capturing move (a jump) leaps over one of the opponent's chessman. Only one chessman may be captured in a single jump; however, when possible the player must perform multiple jumps in one move in all allowed directions.
Pawns
1. The pawns can only move diagonally, one square at a time.
2. The pawns capture the opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour. To do this they can move to the left or to the right, forwards or backwards, but not diagonally.
3. Pawns can only move on squares of one colour, so if they start on a white square they must always stay on white squares.
4. Pawns may only capture the Basileus or other pawns, they may not capture other pieces.
5. The game ends when one player captures the opponent’s Basileus by jumping over it to the next empty square.
Pieces
1. The pieces can only move diagonally, one square at a time.
2. The pieces capture opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour, diagonally in four directions, not to the left or to the right, forwards or backwards, Pieces can only move on squares of one colour, so if they start on a black square they must always stay on black squares.
3. Pieces may only capture the opponent’s pawns or Basileus, they may not capture other pieces.
4. The game ends when one player captures the opponent’s Basileus by jumping over it to the next empty square.
Basileus
1. The Basileus can move one square at a time in all directions, also diagonally.
2. The Basileus can capture opposing chessman by jumping over it to the nearest square of the same colour. To do this they can move to the left or to the right, forwards or backwards, or diagonally.
3. The Basileus cannot jump over the opponent’s Basileus, so if it finally stops on a square next to the opponent’s Basileus, the opponent can replace it with his own Basileus, thus winning the game.
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