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  • 인원

    2-7 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    15+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    1.88 / 5

게임 소개

너희들은 우주정거장의 운영과 청결을 유지하기 위해 만들어진 로봇들로 이루어진 팀이야. 그래야 식민지 주민들이...그들이 뭘 하던지간에. 불행히도, 정거장은 번식을 위해 천천히 식량을 향해 나아가는 외계 생물인 크리클들의 침입을 받았다. 식민지 주민들이 완전히 전멸하지 않게 하는 유일한 것은 역에 대한 여러분의 지식, 여러분 각자의 특색있는 몇 가지 도구와 능력, 그리고 여러분이 일을 효율적으로 할 수 있도록 약간의 문제해결 코드를 설치하는 것입니다.

주피터 레스큐(Jupiter Rescue)는 플레이어가 협동하여 28명의 식민지를 탈출구로 호송한 뒤 외계 크리크로 호송하는 협동 전략 게임이다. 각 턴마다 플레이어들은 일반적인 옵션 — 스스로 움직이거나, 근처 개척민들을 움직이거나, 외계인 크리프 —를 죽이거나, 특별한 능력을 부여하는 일련의 프로그래밍 카드를 선택할 수 있다. 이 카드들은 플레이어의 차례에 따라 플레이 할 수 있다. 각 플레이어는 자신의 "core" 능력이 될 카드를 하나씩 선택하게 되어 카드를 버리는 대신 매번 사용할 수 있게 된다.

새로운 크립은 타일로 구성된 보드에 주사위를 굴려 추가된다. 플레이어는 충분한 식민지 주민이 오물로 변하거나 특정 키보드 타일이 모두 파괴되면 진다. 양면 타일은 수백 개의 스테이션 변형을 허용합니다.
You're a team of lowly maintenance robots built to keep the space station operational and clean so that the colonists can get on with...whatever it is they do. Unfortunately, the station has been invaded by creeps, alien creatures that slowly advance toward food (the colonists) so that they can multiply. The only thing keeping the colonists from being completely wiped out is your knowledge of the station, a couple of specialty tools and abilities unique to each of you, and a little bit of problem-solving code installed so you could do your jobs efficiently.

Jupiter Rescue is a co-operative strategy game in which players work together to escort 28 colonists to an escape pod before they're converted into alien creeps. Each turn, players may take five actions, choosing from common options — moving themselves, moving nearby colonists, or killing alien creeps — and a series of programming cards that grant them special abilities. These cards can be played on the player's turn to activate the ability. Each player also gets to choose one card to be his "core" ability, letting him use it every turn instead of discarding it.

New creeps are added to the board, which is composed of tiles, at the end of each player's turn by rolling a die; if a tile fills up with creeps, it's destroyed and removed from the game. Players lose if enough colonists get turned into creeps, or if certain key board tiles are all destroyed. Double-sided tiles allow for hundreds of station variations.

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