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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    40-40 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 5+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

엑시모는 2013년 2월 1일에 디자인된 체커스 계열의 멤버이다.

이 게임은 직교 및 대각선 움직임과 캡처를 가지고 있습니다. 왕은 없고 오직 남자만 있다. 남자는 포획하지 않고 점프할 수 있습니다. 한 남자가 마지막 줄에 다다르면 다른 사람이 풀려납니다.

엑시모는 8x8 정사각형 격자에서 플레이됩니다. 각 플레이어는 보드의 미리 정해진 위치에 16개의 피스를 놓고 시작합니다(이미지 참조).

객체
상대의 모든 조각을 뛰어넘어 캡처하거나 상대가 움직이지 못하도록 교착시킵니다.

방향을 틀기
각 턴마다 플레이어는 두 가지 동작 중 하나를 할 수 있다: 이동 또는 포획.

이동
체커는 세 가지 방향으로 움직일 수 있다: 전방 또는 대각선 전방(북, 북동, 북서).

일반적인 동작과 점프 동작의 두 가지 유형이 있습니다.

- 보통 이동: 체커는 인접하고 비어 있는 정사각형(앞으로 이동합니다.
- 점프 이동: 체커는 같은 방향의 다음 정사각형이 비어 있는 경우 인접한 친근한 조각(앞 또는 대각선 앞으로)을 뛰어넘어 다음 빈 정사각형에 점프 체커를 배치합니다. 같은 플레이어의 체커가 다른 친근한 말을 점프하여 계속 이동할 수 있다면 그렇게 해야 합니다. 점프 이동 중에는 체커가 캡처할 수 없습니다.

점프하는 방법이 하나 이상 있을 때, 플레이어는 점프할 피스와 점프 옵션 또는 점프 시퀀스를 선택할 수 있다. 선택한 점프 시퀀스는 점프 횟수를 최대화할 필요는 없지만, 선수는 선택한 순서에 따라 모든 점프를 수행해야 한다.

캡처
체커는 5가지 방향으로 캡처할 수 있다: 전방, 대각선 전방, 우측 또는 좌측(북북, 북동, 북서, 동쪽 또는 서쪽).

- Capture: 체커는 같은 방향의 다음 정사각형이 비어 있을 경우 인접한 상대방의 말을 뛰어넘어 점프 체커를 다음 빈 정사각형에 배치합니다. 상대방의 피스는 보드에서 즉시 제거됩니다. 같은 플레이어의 체커가 다른 플레이어의 피스를 점프하여 캡처를 계속할 수 있다면 그렇게 해야 합니다. 캡처는 필수이며 가능한 한 오래 캡처해야 합니다.

점프 동작에서와 같이, 플레이어는 어떤 점프 시퀀스를 취할 것인지 자유롭게 선택합니다.

맨 뒷줄에
체커가 보드의 다른 쪽 끝에 도달하면 즉시 보드에서 제거되고 플레이어는 두 개의 새로운 체커를 즉시 만들 수 있다.
(블랙: b1, c1, d1, e1, f1, g1, b2, d2, e2, f2, g2; 화이트: b8, c8, d8, e8, g8, b7, e7, f7, g7).

체커가 보드의 다른 쪽 끝에 도달하여 드롭 존에 빈 칸이 없으면 플레이어는 해당 조각을 잃게 된다. 드롭존에 빈 사각형이 하나만 있으면 플레이어는 드롭 하나만 얻게 된다.
Eximo is a member of the Checkers family designed on 1 February 2013.

The game has orthogonal and diagonal movement and capture. There are no kings, only men. Men can jump without capturing. When a man reaches the last row, it frees another man.

Eximo is played on a 8x8 square grid. Each player starts with 16 pieces placed in predetermined locations on their side of the board (see image).

OBJECT
Capture all your opponent's pieces by jumping over them, or stalemate the opponent so he has no moves.

TURN
In each turn, a player can make one of the two actions: move or capture.

MOVE
A checker can move in 3 directions: forward or diagonally forward (north, north-east or north-west).

There are two types of moves: ordinary move and jumping move.

- ORDINARY MOVE: a checker moves to a (forward or diagonally forward) adjacent and empty square.
- JUMPING MOVE: a checker jumps over a (forward or diagonally forward) adjacent friendly piece if the next square in the same direction is empty, placing the jumping checker on the next empty square. If the same player's checker can continue moving by jumping another friendly piece then it must do so. During the jumping move that checker cannot capture.

When there is more than one way to jump, the player may choose which piece to jump with, and which jumping option or sequence of jumps to make. The jumping sequence chosen is not required to be the one which maximizes the number of jumps; however, a player must make all available jumps in the sequence chosen.

CAPTURE
A checker can capture in 5 directions: forward, diagonally forward, right or left (north, north-east, north-west, east or west).

- CAPTURE: a checker jumps over a (forward, diagonally forward, right or left) adjacent opponent's piece if the next square in the same direction is empty, placing the jumping checker on the next empty square. The opponent's piece is removed from the board immediately. If the same player's checker can continue capturing by jumping another opponent's piece then it must do so. Capturing is mandatory, and you must keep capturing as long as it is possible.

As in the jumping move, the player chooses freely which jumping sequence to take.

ON THE LAST ROW
When a checker reaches the other end of the board, it is removed from the board immediately and the player gets two extra-moves to make instantly: dropping two new checkers in any empty square in his own first two rows, except in the four squares on the sides.
(The drop zone for Black: b1, c1, d1, e1, f1, g1, b2, c2, d2, e2, f2, g2; for White: b8, c8, d8, e8, f8, g8, b7, c7, d7, e7, f7, g7).

If a checker reaches the other end of the board and there isn't any empty square in the drop zone, the player loses that piece. If there is just one empty square in the drop zone, the player gets only one drop.

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