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Cambrai, 1917: The First Blitzkrieg (1974)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

규칙 폴더:

1917년 캄브라이: 퍼스트 블리츠크리그

1917년 11월 20일 새벽이 되기 전 영국군 전차 378대와 보병 11개 사단이 역사상 처음으로 기동성 공세를 펼치며 제2차 세계 대전의 대공습에 버금가는 속도로 독일군의 진지를 점령했다. 독일군의 끈질긴 심층방어와 당시 비밀 침투전술을 동원한 파괴적인 반격만이 영국군의 결정적인 돌파를 방해했다. 이러한 실패에도 불구하고, 캉브레는 제2차 세계 대전의 기동전의 선구자였다.

1917년작 '캄브라이'를 통해 이 전투를 재현할 수 있습니다 군사 역사상 가장 중요한 전투 중 하나죠 두 명의 플레이어가 각각 역사적 지휘관 중 한 명의 역할을 맡아 맵보드, 72 유닛 카운터, 완전한 플레이 규칙을 사용하여 역사적 결과를 변경하거나 재창조한다.­

게임 구성 요소 설명:

게임은 두 가지 색상 맵, 72 (3/4") 카운터 및 게임 규칙으로 구성됩니다. 규칙에는 규모에 대한 표시가 없다. 지도는 서쪽에서 동쪽으로 17헥스, 북쪽에서 남쪽으로 16헥스입니다. 지도의 북동쪽(오른쪽 위), 소렐르그랑(Sorel-Le-Grand)은 지도의 남서쪽(왼쪽 아래)에 위치한다. 게임 길이는 17회전입니다.

규칙은 18" x 16" 용지의 양면에 인쇄되어 있다. 규칙에는 13개의 "변동 역사적 옵션"이 포함되어 있으며, 이는 사실상 무제한의 시나리오를 제공하기 위해 단독으로 또는 조합하여 사용될 수 있다." 각 옵션은 게임의 역사적 요소를 변경하며 다음을 포함합니다: "영국 개발 침투 전략", "하퍼 프래그리드&인용문, "개선된 탱크", "독일인들이 미리 경고한 ", "프랑스 참여 ", "카발리만의 판타지", "여유 설정.­

헥스 무브먼트 시스템, IGO-UGO 경기 순서(영국 선수의 탱크 소모 단계 추가)

전투 결과 표는 승산 기반이며 각 공격 유형(표준, 모바일, 프로빙 또는 서프라이즈)에 대한 별도의 표로 구성됩니다. "Standard Attack" 표에 대한 3-1 공격은 디펜더 제거(1,2)의 확률, "counter attack" 33%(3,4)의 확률, 즉 디펜더가 1 육각 후퇴 또는 반격 중 하나를 선택할 확률, 336%(3,4)의 확률로 나타난다.

게임 노트:

1917년 캠브라이는 시소 전투다. 처음 3회전 때는 영국 팀이 유리하지만 점점 멀어지기 시작한다. 독일군 사령관은 상황을 안정시키고 반격으로 주도권을 잡을 기회를 잡았다. 그러므로, 독일은 처음 몇 차례에 걸쳐 상황이 나빠진다고 해도 포기하지 말아야 한다. 경기가 끝날 때까지 매 턴마다 상황이 급변할 수 있다.­
From the Rules Folder:

CAMBRAI, 1917: The First Blitzkrieg

In the pre-dawn darkness of 20 November, 1917, 378 British tanks and eleven divisions of infantry mounted the first truly mobile offensive in history, overrunning German positions with a rapidity comparable to the Blitzkriegs of the Second World War. Only a tenacious German defense-in-depth and an equally devastating counterattack employing the new, then-secret infiltration tactics, prevented the British from making a decisive breakthrough. Despite this setback, Cambrai was the forerunner of the mobile warfare of the Second World War.

Now, THE FIRST BLITZKRIEG: CAMBRAI, 1917 allows you to recreate this battle, one of the most significant in military history. Two players, each taking on the role of one of the historical commanders, use the Mapboard, 72 unit counters, and complete rules of play, to either change or recreate the historical results."

Description of Game Components:

Game Consist of a two color map, 72 (3/4") counters and rules of play. No indication of scale is given in the rules. Map is 17 hexes from West to East and 16 hexes from North to South. Cambrai is located in north-east (upper right) corner of map and the town of Sorel-Le-Grand is located in the south-west (lower left) corner of map. Game is 17 turns in length.

Rules are printed on both sides of single 18" x 16" sheet of paper. Rules include 13 "Variable Historical Options" that can be used singly or in combination to offer a "virtually limitless amount of scenarios." Each option changes a historical factor in the game and include: "British Develop Infiltration Tactics", "General Harper Fragged", "Improved Tanks", "Germans Forewarned", "French Participation", "Cavalryman's Fantasy" and "Free Setup."

Hex Movement system, IGO-UGO sequence of play (with addition of tank attrition phase for British player.

Combat Results Table is Odds Based and consists of a separate table for each type of attack (Standard, Mobile, Probing or Surprise). A 3-1 attack on the "Standard Attack" table results in a 33% (1,2) chance of a Defender Eliminated result, a 33% (3,4) chance of a "counterattack" result in which the defender has the chose of retreating 1 hex or counterattacking one of the hexes the attack was launched from, and a 33% (5,6) chance of a an Exchange result.

From the Game Notes:

"CAMBRAI, 1917 is a see-saw battle. The British have the advantage for the first three turns, but then it begins to slip away. The German commander than has the opportunity to stabilize the situation and seize the initiative with his counterattack. Therefore, the German should not give up if things look bad after the first few turns. The situation can change drastically every turn until the end of the game."

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