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BGG랭킹
BGG전체 : 7004
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Kevin Chang
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아티스트
Víctor Pérez Corbella, Stephen Gibson, John Guytan, Dimas Wijil Pamungkas, Michael Penn, Júlio Rocha, Andreas Zafiratos
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인원
게임 소개
크리틱스 매스는 빠른 속도의 메치 전투 게임이다. 이 격투 전략 게임에서 플레이어들은 갑판을 만드는 양상을 보이며 정면승부를 펼친다. 플레이어는 게임을 시작하기 위해 각기 다른 카드와 독특한 파워를 제공하여 자신이 좋아하는 메크를 선택한다.
매 턴마다, 선수들은 거꾸로 카드 게임을 한다. 두 선수 모두 카드를 골랐을 때 공개한다. 카드는 중단되지 않은 경우 속도에 따라 해결됩니다. 무기는 피해를 입히고 적을 방해하며, 방어는 무기의 타격을 피합니다. 업그레이드하면 무기고에 추가할 수 있는 카드가 제공되지만 중단될 수 있습니다. 마지막으로 사용한 카드를 다시 충전합니다.
카드가 재생될 때, 그들은 주인의 쿨다운 더미로 이동하며, 그곳에서 카드가 다시 장착될 때까지 남아 있게 된다. 플레이어가 데미지를 입으면 메크의 방어구가 파괴됩니다. 충분한 방어구가 파괴되면 방어구 중심부는 약해지고 다음 차례를 위해 방어구를 파괴할 수 있다. 게임은 메흐의 갑옷이 마지막 핵심까지 완전히 파괴될 때 끝난다.
매 턴마다, 선수들은 거꾸로 카드 게임을 한다. 두 선수 모두 카드를 골랐을 때 공개한다. 카드는 중단되지 않은 경우 속도에 따라 해결됩니다. 무기는 피해를 입히고 적을 방해하며, 방어는 무기의 타격을 피합니다. 업그레이드하면 무기고에 추가할 수 있는 카드가 제공되지만 중단될 수 있습니다. 마지막으로 사용한 카드를 다시 충전합니다.
카드가 재생될 때, 그들은 주인의 쿨다운 더미로 이동하며, 그곳에서 카드가 다시 장착될 때까지 남아 있게 된다. 플레이어가 데미지를 입으면 메크의 방어구가 파괴됩니다. 충분한 방어구가 파괴되면 방어구 중심부는 약해지고 다음 차례를 위해 방어구를 파괴할 수 있다. 게임은 메흐의 갑옷이 마지막 핵심까지 완전히 파괴될 때 끝난다.
Critical Mass is a fast-paced mech combat game. Players go head-to-head in this fighting-strategy game with deck-building aspects. Players choose their favorite mech to battle it out, with each mech offering a different loadout of cards to start the game and unique powers.
Each turn, players play a card face-down. When both players have chosen a card, they reveal them. Cards resolve based on their speed if they haven't been interrupted. Weapons deal damage and interrupt the enemy, while defending avoids weapon hits. Upgrading offers you additional cards to add to your arsenal but is vulnerable to being interrupted. Lastly, recharge reloads spent cards.
As cards are played, they go to their owner's cool-down pile, where they remain until they're reloaded. As players take damage, the armor on their mech is destroyed. When enough armor is destroyed, an armor core becomes vulnerable and can be destroyed to stun that mech for the next turn. The game ends when a mech's armor is completely destroyed down to the last core.
Each turn, players play a card face-down. When both players have chosen a card, they reveal them. Cards resolve based on their speed if they haven't been interrupted. Weapons deal damage and interrupt the enemy, while defending avoids weapon hits. Upgrading offers you additional cards to add to your arsenal but is vulnerable to being interrupted. Lastly, recharge reloads spent cards.
As cards are played, they go to their owner's cool-down pile, where they remain until they're reloaded. As players take damage, the armor on their mech is destroyed. When enough armor is destroyed, an armor core becomes vulnerable and can be destroyed to stun that mech for the next turn. The game ends when a mech's armor is completely destroyed down to the last core.
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