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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

1314년 배녹번 전투는 스코틀랜드 국가를 방어했고 독립을 향한 길에 중요한 이정표가 되었다. 스코틀랜드 고지대는 2000명 이상의 기사와 15,000명의 보병을 포함한 강력한 영국군을 학살했다.

이 게임은 배녹번 전투뿐만 아니라 스털링 전투 (1297년)와 팔커크 전투 (1298년)를 할 수 있다. 플레이어는 영국 중기병이나 스코틀랜드 실트론을 지휘할 수 있으며, 상대편의 유닛과 리더를 제거하거나 군대의 전략적 목표를 확보하는 것이 목표이다.

이것은 전형적인 헥스 앤 카운터 게임입니다. 각 시나리오별로 진취성이 결정돼 경기 내내 유지된다. 플레이어는 가능한 반응(적 유닛이 비산물 사거리에 진입할 때)을 통해 순서대로 자신의 행동을 수행합니다.

예:
1. 플레이어 A가 기병을 이동시킵니다(반격 가능).
2. A 선수의 공격 기병
3. A 플레이어가 보병을 이동시킵니다(반격 가능).
4. A 선수의 공격 보병
5. 플레이어 B가 기병 등을 움직입니다.

이동은 지형과 장치 유형에 따라 결정됩니다. 전투는 다양한 요소(방어장, 돌격, 지형, 지도자 등)에 의해 수정된 단위 힘과 주사위 굴림을 비교하여 결정된다. 게임 메카닉의 흥미로운 요소로는 유닛의 피로, 사기, 기병 이동(회전에는 더 많은 공간이 필요하다.

이 게임에는 세 개의 종이 맵(두 부분으로 이루어진 2개)과 유닛이 있는 칩(펀치 가능), 추가 칩(표시 "충전", "피로"수정자 표시)이 포함된다.

이 게임은 "를 사용합니다.중세&인용; "Taktyka I Strategia"는 Grunwald 1410에도 구현되어 개정 및 업데이트되었다. 따라서 시리즈의 다른 게임과 함께 사용할 수 있습니다.
게임 내에서 시나리오와 예시가 포함된 규칙의 영어 번역이 제공됩니다.


이 게임의 여러 시나리오가 Taktyka i Strategia 잡지에 게재되었다.
- 피이치 슈코치(39위)
- 팔커크 하천(38호)
- 팔커크 오티무스(37호)
- 사르샤 글로카스테라(20호)
- 왈나 비트와(20위)
- 스트루미에 배녹(19호)
- 니에비에스카 리니아(19호)
- 스털링 막시무스(16호)
- Królewskie Polowanie(16위)
- 왈레즈네 세르카(15번)
The battle of Bannockburn in 1314 defended the Scottish nation and was a major milestone on the path to the independence. The Scottish highlanders slaughtered the mighty English army that included more than 2000 knights and 15000 infantrymen.

The game allows to play the battle of Bannockburn as well as two predecessors: battle of Stirling (1297) and battle of Falkirk (1298). Players are given the command over English heavy cavalry or Scottish shiltrons and their goal is to eliminate units and leaders of the opponent and/or secure strategic targets of the army.

This is a typical hex and counter game. Initiative is determined in each scenario and kept for the entire game. Players perform their actions in order, with possible reactions (when enemy units enter missile range).

Example:
1. Player A moves cavalry (reaction fire possible)
2. Cavalry of player A attacks
3. Player A moves infantry (reaction fire possible)
4. Infantry of player A attacks
5. Player B moves cavalry etc.

Movement is determined by the terrain and the unit type. The battles are determined by comparing unit strength, which is modified by various factors (armor, charge, terrain, leaders etc.), and dice roll. Some interesting elements of game mechanics include fatigue of units, morale and cavalry movement (turning requires more space).

The game includes: three paper maps (2 made of two parts that should be duct-taped together or glued, on a single part), chits with units (punchable) and additional chits (for marking "charge", "fatigue" modifiers) that need to be cut out.

This game uses the "Medieval" system of "Taktyka i Strategia", implemented also in Grunwald 1410 - revised and updated. Therefore it can be used with other games from the series.
An english translation of the rules with scenario and examples is provided within the game.


A number of scenarios for this game was published in Taktyka i Strategia magazine:
- Pięść Szkocji (No. 39)
- Falkirk Stream (No. 38)
- Falkirk Otimus (No. 37)
- Szarża Gloucastera (No. 20)
- Walna Bitwa (No. 20)
- Strumień Bannock (No. 19)
- Niebieska Linia (No 19)
- Stirling Maximus (No. 16)
- Królewskie Polowanie (No. 16)
- Waleczne Serca (No. 15)

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