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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Michael Junkin, Ian Weir
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
제조업체:
유럽의 조종석(CoE)은 1744년부터 1748년까지 플랑드르 극장에서 벌어진 오스트리아 왕위 계승 전쟁을 다루고 있다. 1741년부터 1748년까지, 오스트리아 왕위 계승 전쟁은 유럽 대륙에서 격렬했습니다. 1743년부터 영국과 프랑스는 공식적으로 전쟁 중이었다. 프랑스 지도부는 두 개의 학파로 나뉘었다. 전통주의자들은 합스부르크 왕조가 유럽에서 프랑스의 위치를 위협하는 가장 큰 위협이며, 전쟁의 주요 위협은 이탈리아와 독일에 있는 그들의 소유에 대해 이루어져야 한다고 믿었다. 다른 학교는 해양 열강(잉글랜드와 네덜란드)의 부상을 두려워했고, 그 방향으로의 강한 타격을 상담했다. CoE는 프랑스인들이 저지대에서 그들을 둘러싼 적들의 고리를 파괴하려고 시도하며 보낸 5년을 살펴본다.
비록 프랑스군은 독일 태생의 원수 모리스 드 삭스의 숭고한 지도력 덕분에 벨기에를 정복하고 네덜란드를 침공하여 그들을 상대로 보낸 모든 군대를 물리쳤지만, 원정은 무승부로 끝났다. 이후의 평화는 단지 현상만 회복시켰다. 그 무대는 그 후 타이타닉 7년 전쟁으로 설정되었다.
그럼에도 불구하고 국왕의 총사령관으로서 자네에겐 큰 기회가 있네 프랑스군은 20만 명 이상의 병력을 주둔시켰고, 연합군은 이들에 필적하기 위해 최선을 다했다. 이 지역은 비교적 협소하지만 운영이 어려우며, 개방된 지역은 산성이 무성하게 밀집되어 있고 강으로 인해 단절되어 있다. 바다 방향은 늪과 광맥 지대이다. 다른 측면으로는 아덴 산맥의 울창한 숲과 험준한 언덕이 있다.
전략적인 주도권을 가진 프랑스 선수는 프랑스 국경에서 연합군을 지렛대 삼아 궁극적으로 연합군의 작전 기지를 위협하기 위해 마을마다 포위를 가해야 한다. 연합군 플레이어는 모든 곳에서 방어할 것인지, 때를 기다리고 적을 괴롭힐 것인지, 아니면 자신의 공격을 개시할 것인지 결정해야 한다. 그러나 그가 옳은 선택을 하더라도, 그는 여전히 그의 휘하에 있는 모든 국가의 동의를 얻어야 한다.
유럽의 조종석(CoE)은 1744년부터 1748년까지 플랑드르 극장에서 벌어진 오스트리아 왕위 계승 전쟁을 다루고 있다. 1741년부터 1748년까지, 오스트리아 왕위 계승 전쟁은 유럽 대륙에서 격렬했습니다. 1743년부터 영국과 프랑스는 공식적으로 전쟁 중이었다. 프랑스 지도부는 두 개의 학파로 나뉘었다. 전통주의자들은 합스부르크 왕조가 유럽에서 프랑스의 위치를 위협하는 가장 큰 위협이며, 전쟁의 주요 위협은 이탈리아와 독일에 있는 그들의 소유에 대해 이루어져야 한다고 믿었다. 다른 학교는 해양 열강(잉글랜드와 네덜란드)의 부상을 두려워했고, 그 방향으로의 강한 타격을 상담했다. CoE는 프랑스인들이 저지대에서 그들을 둘러싼 적들의 고리를 파괴하려고 시도하며 보낸 5년을 살펴본다.
비록 프랑스군은 독일 태생의 원수 모리스 드 삭스의 숭고한 지도력 덕분에 벨기에를 정복하고 네덜란드를 침공하여 그들을 상대로 보낸 모든 군대를 물리쳤지만, 원정은 무승부로 끝났다. 이후의 평화는 단지 현상만 회복시켰다. 그 무대는 그 후 타이타닉 7년 전쟁으로 설정되었다.
그럼에도 불구하고 국왕의 총사령관으로서 자네에겐 큰 기회가 있네 프랑스군은 20만 명 이상의 병력을 주둔시켰고, 연합군은 이들에 필적하기 위해 최선을 다했다. 이 지역은 비교적 협소하지만 운영이 어려우며, 개방된 지역은 산성이 무성하게 밀집되어 있고 강으로 인해 단절되어 있다. 바다 방향은 늪과 광맥 지대이다. 다른 측면으로는 아덴 산맥의 울창한 숲과 험준한 언덕이 있다.
전략적인 주도권을 가진 프랑스 선수는 프랑스 국경에서 연합군을 지렛대 삼아 궁극적으로 연합군의 작전 기지를 위협하기 위해 마을마다 포위를 가해야 한다. 연합군 플레이어는 모든 곳에서 방어할 것인지, 때를 기다리고 적을 괴롭힐 것인지, 아니면 자신의 공격을 개시할 것인지 결정해야 한다. 그러나 그가 옳은 선택을 하더라도, 그는 여전히 그의 휘하에 있는 모든 국가의 동의를 얻어야 한다.
From the Manufacturer:
Cockpit of Europe (CoE) covers the campaigns of the War of the Austrian Succession in the Flanders theater between 1744 and 1748. From 1741 to 1748, the War of the Austrian Succession raged on the continent of Europe. From 1743 on, Britain and France were formally at war. The French leadership were divided into two schools of thought. The traditionalists believed that the Habsburg dynasty was the primary threat to France's position in Europe, and that the main thrust of the war should be made against their possessions in Italy and Germany. The other school feared the rise of the Maritime Powers (England and Holland) and counseled a hard blow in that direction. CoE looks at the five years that the French spent in the Low Countries attempting to smash the ring of enemies surrounding them.
Even though the French, thanks to the sublime leadership of their German-born Marshal, Maurice de Saxe, conquered Belgium and invaded Holland, defeating every army sent against them, the campaigns resulted in a draw. The subsequent peace merely restored the status quo. The stage was then set for the titanic Seven Years War.
Nevertheless, there is great scope for you as the King's Captain General. The armies involved were the largest yet seen on a European battlefield ≠ the French fielded over 200,000 men, and the Allies tried their best to match them. The region is relatively compact, yet difficult to operate in, with the open country thickly studded with fortresses and cut by rivers. Seaward are tracts of swamp and fenland. On the other flank are the dense woods and rugged hills of the Ardennes.
The French player, with the strategic initiative, must constantly press forward, laying siege to town after town (and leaving many men idle in garrison), as he seeks to lever the Allies away from the French frontiers and ultimately threaten the Allies' own bases of operation. The Allied player must decide whether to defend everywhere, to bide his time and harass the enemy, or to launch an offensive of his own. Even if he makes the right choice, however, he must still get the agreement of all the nations under his command
Cockpit of Europe (CoE) covers the campaigns of the War of the Austrian Succession in the Flanders theater between 1744 and 1748. From 1741 to 1748, the War of the Austrian Succession raged on the continent of Europe. From 1743 on, Britain and France were formally at war. The French leadership were divided into two schools of thought. The traditionalists believed that the Habsburg dynasty was the primary threat to France's position in Europe, and that the main thrust of the war should be made against their possessions in Italy and Germany. The other school feared the rise of the Maritime Powers (England and Holland) and counseled a hard blow in that direction. CoE looks at the five years that the French spent in the Low Countries attempting to smash the ring of enemies surrounding them.
Even though the French, thanks to the sublime leadership of their German-born Marshal, Maurice de Saxe, conquered Belgium and invaded Holland, defeating every army sent against them, the campaigns resulted in a draw. The subsequent peace merely restored the status quo. The stage was then set for the titanic Seven Years War.
Nevertheless, there is great scope for you as the King's Captain General. The armies involved were the largest yet seen on a European battlefield ≠ the French fielded over 200,000 men, and the Allies tried their best to match them. The region is relatively compact, yet difficult to operate in, with the open country thickly studded with fortresses and cut by rivers. Seaward are tracts of swamp and fenland. On the other flank are the dense woods and rugged hills of the Ardennes.
The French player, with the strategic initiative, must constantly press forward, laying siege to town after town (and leaving many men idle in garrison), as he seeks to lever the Allies away from the French frontiers and ultimately threaten the Allies' own bases of operation. The Allied player must decide whether to defend everywhere, to bide his time and harass the enemy, or to launch an offensive of his own. Even if he makes the right choice, however, he must still get the agreement of all the nations under his command
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