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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
Eelco Martinus ten Harmsen van der Beek
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인원
게임 소개
보통 노디 관련 게임을 즐기는 연령대를 위한 다소 복잡한 보드입니다.
각 플레이어는 캐릭터와 관련된 플레이 피스를 선택한다. 내리막식 카운터는 6개이며, 트랙을 따라 출발할 때는 반드시 1개를 타야 합니다. 뒤집으면 노디의 집에 어떤 선물을 가져가는지 알 수 있습니다(예시로 케이크가 될 수도 있음).
첫 번째 트랙은 빨간 트랙입니다. 만약 여러분이 하얀 숫자의 정사각형에 착지한다면, 그것들이 여러분을 도울 것입니다. 검은 숫자의 정사각형에 착지하면 위험합니다. 다만 이 시점에서 일반적인 구스형 게임과는 조금 다르다. 위험 광장에 도착하면 규칙에 있는 목록을 참조하세요. 위험은 선물과 관련이 있다. 따라서, 만약 당신이 케이크를 들고 있다면, 다른 선물에 대한 위험은 적용되지 않을 것입니다.
빨간색 트랙의 끝에 도달하면 보드의 중앙에 위치한 Noddy(노디) 철자를 따라 움직이기 시작합니다. 당신은 다섯 번째 문자 Y의 끝에 도달한 후 N으로 끝나는 귀환 여행을 시작해야 합니다.
마침내 당신은 긴 흰 원을 노디의 집으로 옮깁니다. 그러나 이 경로에는 두 가지 색이 특징인 세 개의 원이 있다. 만약 당신이 이것들 중 하나에 착지하고 당신의 카운터가 이 두 색깔 중 하나라면, 당신은 다른 색을 가진 플레이어가 이 원에 도달할 때까지 기다려야 한다. 그 기다림은 선수가 영향을 받는 것을 지루하게 할 수 있는 긴 시간이 될 수 있다. 디자이너가 백마커들이 따라잡을 수 있는 게임을 만들고 싶었나 봐, 충분히 공평해.
승자는 노디의 집에 가장 먼저 도착합니다.
각 플레이어는 캐릭터와 관련된 플레이 피스를 선택한다. 내리막식 카운터는 6개이며, 트랙을 따라 출발할 때는 반드시 1개를 타야 합니다. 뒤집으면 노디의 집에 어떤 선물을 가져가는지 알 수 있습니다(예시로 케이크가 될 수도 있음).
첫 번째 트랙은 빨간 트랙입니다. 만약 여러분이 하얀 숫자의 정사각형에 착지한다면, 그것들이 여러분을 도울 것입니다. 검은 숫자의 정사각형에 착지하면 위험합니다. 다만 이 시점에서 일반적인 구스형 게임과는 조금 다르다. 위험 광장에 도착하면 규칙에 있는 목록을 참조하세요. 위험은 선물과 관련이 있다. 따라서, 만약 당신이 케이크를 들고 있다면, 다른 선물에 대한 위험은 적용되지 않을 것입니다.
빨간색 트랙의 끝에 도달하면 보드의 중앙에 위치한 Noddy(노디) 철자를 따라 움직이기 시작합니다. 당신은 다섯 번째 문자 Y의 끝에 도달한 후 N으로 끝나는 귀환 여행을 시작해야 합니다.
마침내 당신은 긴 흰 원을 노디의 집으로 옮깁니다. 그러나 이 경로에는 두 가지 색이 특징인 세 개의 원이 있다. 만약 당신이 이것들 중 하나에 착지하고 당신의 카운터가 이 두 색깔 중 하나라면, 당신은 다른 색을 가진 플레이어가 이 원에 도달할 때까지 기다려야 한다. 그 기다림은 선수가 영향을 받는 것을 지루하게 할 수 있는 긴 시간이 될 수 있다. 디자이너가 백마커들이 따라잡을 수 있는 게임을 만들고 싶었나 봐, 충분히 공평해.
승자는 노디의 집에 가장 먼저 도착합니다.
A rather complicated board for the age group that would normally enjoy a Noddy related game.
Each player chooses a character and the associated playing piece. There are 6 face-down counters and when you set off along the track you must take one. Turn it over and that tells you which present you are taking to Noddy's house (example present might be a cake).
The first track to move along is the red one. If you land on white numbered squares, they will help you. If you land on black numbered squares then that will be a hazard. However the game at this point is a little different to normal Goose-type games. When arriving on a hazard square, refer to the list in the rules. Hazards relate to the presents. So, if you were carrying the cake, then a hazard for any other present would not apply.
After reaching the end of the red track, you start moving along the letters that spell Noddy (located in the centre of the board). You must reach the end of the fifth letter Y and then set off on the return journey which will end on the letter N.
Finally you move a long the white circles to Noddy's house. However, on this path there are three circles that feature two colours. If you land on one of these and your counter is one of these two colours, then you have to wait until the player with other colour reaches this circle. That wait could be a long one which might well bore the player affected. I guess the designer wanted to make a game that allowed the back-markers to catch up, which is fair enough.
The winner is the first to arrive at Noddy's house.
Each player chooses a character and the associated playing piece. There are 6 face-down counters and when you set off along the track you must take one. Turn it over and that tells you which present you are taking to Noddy's house (example present might be a cake).
The first track to move along is the red one. If you land on white numbered squares, they will help you. If you land on black numbered squares then that will be a hazard. However the game at this point is a little different to normal Goose-type games. When arriving on a hazard square, refer to the list in the rules. Hazards relate to the presents. So, if you were carrying the cake, then a hazard for any other present would not apply.
After reaching the end of the red track, you start moving along the letters that spell Noddy (located in the centre of the board). You must reach the end of the fifth letter Y and then set off on the return journey which will end on the letter N.
Finally you move a long the white circles to Noddy's house. However, on this path there are three circles that feature two colours. If you land on one of these and your counter is one of these two colours, then you have to wait until the player with other colour reaches this circle. That wait could be a long one which might well bore the player affected. I guess the designer wanted to make a game that allowed the back-markers to catch up, which is fair enough.
The winner is the first to arrive at Noddy's house.
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