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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    1800-1800 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

고대 세계 시스템은 고대 세계에서 가장 큰 사건이자 역사의 진정한 전환점인 포에니 전쟁으로 이동한다. 카르타고는 시칠리아뿐만 아니라 카르타고/아프리카에서 일어나는 포에니 사건들에 집중하는데, 주요 시나리오는 제1차 포에니 전쟁이다. 로마 공화정의 부상 (Vol I)의 대중적인 역학과 체계에 기반을 두고, 카르타고는 갤리 전투, 함대 건설, 항구 확장, 그리고 제1차 포에니 전쟁이었던 특이하고 진정한 해상 전쟁에서 특징지어졌던 모든 것을 포함하는 완전한 진보된 해군 시스템을 포함한다. 여기에 게임의 영혼과 플레이어가 실제로 진행 중인 사건의 중심에 놓이게 하는 역학의 집합인 두 권력에 대한 세부적인 정치 시스템이 확장되고 명확해진다. 도시 방어, 민병대, 그리고 샐리에게 주둔군의 능력의 감소와 수리에 대한 규칙이 추가되면서, 공성전은 이제 단순한 부차적인 쇼가 아니다.

카르타고는 특이한 '예측할 수 없는 결과', 코끼리, 기병 추격, 그리고 너무 많은 전투의 위험성으로 고대 세계의 독특한 전투 시스템을 여전히 사용하고 있다. 카르타고의 주요 시나리오는 물론, 제1차 포에니 전쟁입니다. 이 전쟁은 20년 동안 진행되겠지만, 몇 년 동안 당신을 매료시킬 것입니다. 이 게임에는 제1차 포에니 전쟁의 비틀린 개막해인 히에로 또는 자이로를 포함한 하루 저녁의 빠른 시나리오도 포함되어 있다. 우리는 또한 시라쿠사의 아가토클레스의 첫 카르타고 침공 (기원전 311년)과 제1차 포에니 전쟁 (기원전 241년) 직후 카르타고에서 발발한 악명 높은 용병 전쟁에 대한 짧은 시나리오를 가지고 있다.

카르타고는 전체 크기의 지도 한 개를 포함하고 있다 - 약간 새롭게 단장한 이탈리아 지도 (우리는 강을 3단 체계로 확장하고 접선 지도 에라타를 수정했다) - 그리고 카르타고와 아프리카를 위한 반쪽 지도를. 1000개 이상의 컬러 카운터는 그 시대의 모든 로마 행정관과 많은 리비아인, 누미디아인, 이집트인, 이베리아인, 켈트인을 포함합니다. 만약 그들이 그곳에 있다면, 그들은 이 게임에 참여하게 됩니다. 또한, 이 게임 패키지의 일부는 캠페인에서 필요로 하는 많은 세부 사항을 추적하기 위해 플레이테이터들의 고집으로 촉발된 확장된 플레이 보조 차트 그룹이다.
카르타고는 고대인들과 게임 애호가들이 워게임 취미생활 시작부터 기다려온 포에니 전쟁의 경기다. 구체적이고 까다로운 이 게임은 플레이어들에게 통찰력, 의사 결정, 순수한 재미를 제공합니다.

게임 기능
회전당 1년씩의 시간 척도
지도 축척/육각당 13마일
유닛 규모 체력 = 병력 500명, 기병 300명, 코끼리 10명

디자이너: 리처드 버그
개발자: 앨런 레이
미술 감독: 로저 B. 맥고원
지도 아트: 마크 시모니치
카운터: 로저 B. 맥고원 앤 마크 시모니치
(from GMT website:)

The Ancient World system moves to the Punic Wars, the greatest event in the ancient world and a true turning point in history. Carthage concentrates on Punic events that take place in Carthage/Africa as well as Sicily, with the main scenario being the massive First Punic War. Building on the popular mechanics and systems of Rise of the Roman Republic (Vol I), Carthage includes the full, advances naval system, with galley battles, fleet building expanding ports, and everything featured in the unusual, truly naval war that was the First Punic War. In addition, the detailed political systems for both powers, the soul of the game and a set of mechanics that truly puts the players in the heart of ongoing events, are expanded and clarified. With the addition of rules for the Reduction and Repair of city defenses, militia, and the ability of garrisons to Sally, sieges are now more than just sideshows.

Carthage still uses The Ancient World's unique combat system, with its unusual Unpredictable Results, elephants, cavalry pursuit, and the dangers of fighting too many battles. Carthage's main scenario is, of course, the First Punic War, a twenty year affair that will take some time to play, but keep you entranced for years. The game also includes quick, one evening scenarios, including the playtester two-turn favorite Hiero; Hero or Gyro?, the twisty opening year of the First Punic War. We also have short scenarios for the first invasion of Carthage by Agathocles of Syracuse (311 BC) and the infamous Mercenary War that erupted in Carthage right after the First Punic War (241 BC).

Carthage contains one full-sized map - the slightly redone Italy map (we've expanded rivers to a three-tiered system and corrected some tangential map errata) - plus a half-map for Carthage and Africa. The 1000+ full-color counters include every Roman magistrate of the era plus lots of Libyans, Numidians, Egyptians, Iberians, Celts ... if they were there, they're in this game. Also, part of the game package is a expanded group of play-aid charts, prompted by playtester insistence, to help keep track of the many details that campaigning can require.
Carthage is the Punic War's game that ancients and gaming aficionados have been waiting for since the beginning of the wargame hobby. Detailed and demanding, it provides players with a highly playable leel of insight, decision-making, and just pure Fun.

Game Features
TIME SCALE 1 year per turn
MAP SCALE 13 miles per hex
UNIT SCALE Strength point = either 500 men; 300 cavalry; 10 elephants

Designer: Richard Berg
Developer: Alan Ray
Art Director: Rodger B. MacGowan
Map Art: Mark Simonitch
Counters: Rodger B. MacGowan and Mark Simonitch

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