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BGG전체 : 0
7.4Bywater's War: The United States Battles Japan for Control of the Pacific 1926-1940 (2013) -
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Bob Eldridge
-
아티스트
Steve Pancrazio, Timothy Schleif, Mal Wright
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
1920년대 후반에 해군 분석가이자 전직 스파이 헥터 C. 바이워터는 오늘날 "테크노-스릴러라고 불리는 것을 썼다.그의 소설은 그의 가까운 미래인 1931년을 배경으로 일본과 미국 사이의 가상의 갈등을 묘사했다. 그의 해군 전술, 함정 설계, 그리고 역사에서의 배경은 그가 이 이야기를 쓰기에 완벽한 선택을 하게 만들었고, 그것은 널리 인기를 얻었다. 잘 쓰여지고 흥미진진할 뿐만 아니라, 그는 해군 항공의 부상과 같은 해군 기술의 많은 발전을 묘사했다. 그러나 그의 이야기는 과거에 뿌리를 두고 있었으며, 두 위대한 함대 사이의 유틀란드식 충돌로 끝을 맺었다.
디자이너 밥 엘드리지(Bob Eldridge)는 바이워터의 소설을 커맨드 앳 씨(Command at Sea)의 30가지 시나리오의 게임 부록으로 변형시켰다. 함정 통계에는 전쟁 전 미국이나 일본 전함처럼 실제 세계 부대뿐만 아니라 바이워터가 자신의 이야기를 위해 만든 함정인 알래스카급 항공모함, 나가사키급 초잠수함도 포함된다. 추가적으로 그는 1926년, 1932년, 1939년에 각각 다른 역사적 사건에 의해 결정된 세 가지 캠페인에 대한 시나리오를 포함시켰다. 또한, 워싱턴 해군 조약 때까지 전투순양함으로 계획된 미국의 렉싱턴급과 같은 실제와 가상의 부대들이 섞여 있다.
내용:
- 128페이지 분량의 책자에는 30개의 시나리오와 통계가 포함되어 있으며, 4개의 캠페인으로 분류되어 있다.
- 역사적, 가상적, 가상의 두 장의 카운터 시트입니다.
포함되지 않았지만 플레이에 필요합니다: Command at Sea 4ed Edition Rules.
1920년대 후반에 해군 분석가이자 전직 스파이 헥터 C. 바이워터는 오늘날 "테크노-스릴러라고 불리는 것을 썼다.그의 소설은 그의 가까운 미래인 1931년을 배경으로 일본과 미국 사이의 가상의 갈등을 묘사했다. 그의 해군 전술, 함정 설계, 그리고 역사에서의 배경은 그가 이 이야기를 쓰기에 완벽한 선택을 하게 만들었고, 그것은 널리 인기를 얻었다. 잘 쓰여지고 흥미진진할 뿐만 아니라, 그는 해군 항공의 부상과 같은 해군 기술의 많은 발전을 묘사했다. 그러나 그의 이야기는 과거에 뿌리를 두고 있었으며, 두 위대한 함대 사이의 유틀란드식 충돌로 끝을 맺었다.
디자이너 밥 엘드리지(Bob Eldridge)는 바이워터의 소설을 커맨드 앳 씨(Command at Sea)의 30가지 시나리오의 게임 부록으로 변형시켰다. 함정 통계에는 전쟁 전 미국이나 일본 전함처럼 실제 세계 부대뿐만 아니라 바이워터가 자신의 이야기를 위해 만든 함정인 알래스카급 항공모함, 나가사키급 초잠수함도 포함된다. 추가적으로 그는 1926년, 1932년, 1939년에 각각 다른 역사적 사건에 의해 결정된 세 가지 캠페인에 대한 시나리오를 포함시켰다. 또한, 워싱턴 해군 조약 때까지 전투순양함으로 계획된 미국의 렉싱턴급과 같은 실제와 가상의 부대들이 섞여 있다.
내용:
- 128페이지 분량의 책자에는 30개의 시나리오와 통계가 포함되어 있으며, 4개의 캠페인으로 분류되어 있다.
- 역사적, 가상적, 가상의 두 장의 카운터 시트입니다.
포함되지 않았지만 플레이에 필요합니다: Command at Sea 4ed Edition Rules.
From the publisher's website:
In the late 1920s, naval analyst and former spy Hector C. Bywater wrote what today would be called a "techno-thriller." His novel described a hypothetical conflict between Japan and the USA, set in his near future, 1931. His background in naval tactics, ship design, and history made him the perfect choice to write the story, and it proved to be wildly popular. In addition to being well-written and exciting, he described many advances in naval technology, such as the rise of naval aviation. But his story was also rooted in the past (including the use of poison gas), and concluded with a Jutland-style clash between the two great fleets.
Designer Bob Eldridge has transformed Bywater's novel into a gaming supplement of 30 scenarios for Command at Sea. Ship statistics include not only real-world units like the pre-war US and Japanese battleships, but also the ships that Mr. Bywater created for his story - the Alaska-class aircraft carriers and the Nagasaki-class supersubmarine. In addition he has included scenarios for another three campaigns, each determined by different historical events in 1926, 1932, and 1939. These also feature a mix of real-world and hypothetical units, like the US Lexington class, which were planned as battlecruisers until the Washington Naval Treaty.
Contents:
- 128-page booklet including 30 scenarios and stats, grouped in four separate campaigns.
- Two counter sheets of historical, hypothetical, and fictional units.
Not included but needed for play: Command at Sea 4th Edition Rules.
In the late 1920s, naval analyst and former spy Hector C. Bywater wrote what today would be called a "techno-thriller." His novel described a hypothetical conflict between Japan and the USA, set in his near future, 1931. His background in naval tactics, ship design, and history made him the perfect choice to write the story, and it proved to be wildly popular. In addition to being well-written and exciting, he described many advances in naval technology, such as the rise of naval aviation. But his story was also rooted in the past (including the use of poison gas), and concluded with a Jutland-style clash between the two great fleets.
Designer Bob Eldridge has transformed Bywater's novel into a gaming supplement of 30 scenarios for Command at Sea. Ship statistics include not only real-world units like the pre-war US and Japanese battleships, but also the ships that Mr. Bywater created for his story - the Alaska-class aircraft carriers and the Nagasaki-class supersubmarine. In addition he has included scenarios for another three campaigns, each determined by different historical events in 1926, 1932, and 1939. These also feature a mix of real-world and hypothetical units, like the US Lexington class, which were planned as battlecruisers until the Washington Naval Treaty.
Contents:
- 128-page booklet including 30 scenarios and stats, grouped in four separate campaigns.
- Two counter sheets of historical, hypothetical, and fictional units.
Not included but needed for play: Command at Sea 4th Edition Rules.
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- Lv.10 훈이
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2022-03-11 19:57:19
비공개로 등록된 댓글입니다.
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