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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nick Ryan
-
아티스트
Nick Ryan
-
인원
게임 소개
배틀액스
닉 라이언에 의해
배틀액스(BattleAxe)는 2명의 플레이어(또는 2개 팀)를 대상으로 한 어두운 시대의 전장 용품 시뮬레이션 테이블 상판 게임으로, 플레이어가 전략 기술을 서로 상대할 수 있도록 한다. 상대 킹을 죽이는 게 골자다. 각 군대는 26명의 병사와 2명의 전사로 구성되어 있다. 너희 군대는 도끼잡이, 창잡이, 검객, 궁수, 기술자, 기마병, 그리고 1명의 왕을 포함하며 모두 다른 균형 잡힌 특성을 가지고 있다. 전투/공격 메커니즘은 우아한 1~3개의 맞춤형 주사위 굴리기 시스템입니다. 각 플레이어는 체스처럼 정확히 같은 군대를 가지고 있어 어떤 플레이어가 정말로 뛰어난 전략 기술을 가지고 있는지 알 수 있다. 비대칭 게임도 끝없는 시나리오로 할 수 있다.
각 참가자는 "를 가지고 있다.각 전사와 군마를 묘사하고 추적하는 아미 맵&인용 시트. 군대에 있는 각 남자는 자신의 건강 미터, 기술, 속성 및 플레이어가 이름을 지정할 수 있는 장소를 가지고 있습니다. 이것은 전쟁터에서 유례없는 근접하고 개인적인 관점을 제공한다. 엔지니어는 이 게임의 큰 부분을 차지합니다. 나무를 자르고, 공격 범위, 벽, 참호를 강화하기 위해 궁수 타워를 건설할 수 있으며 궁수를 위한 추가 화살도 만들 수 있습니다. "야생화재"타일로 상징되는 불화살과 불참호에서 나오는 불의 개념도 이 게임의 큰 부분이다. 불은 퍼지고 당신의 벽과 탑을 무너뜨려 전쟁의 혼돈의 진짜 느낌을 만들어낼 수 있습니다.
누가 더 나은 전략사령관이냐지, 누가 더 빨리 요정먼지와 금화로 레벨업 할 수 있느냐가 아니다.
격앙된 적군을 분열시키고 동조시키는 거지 겨울을 나기 위한 곡식을 거두지 않는 거야
그것은 전쟁터의 진정한 왕이 되기 위해 상대 왕과 그의 모든 군인들을 빠르게 파괴하고 있다.
BattleAxe입니다.
닉 라이언에 의해
배틀액스(BattleAxe)는 2명의 플레이어(또는 2개 팀)를 대상으로 한 어두운 시대의 전장 용품 시뮬레이션 테이블 상판 게임으로, 플레이어가 전략 기술을 서로 상대할 수 있도록 한다. 상대 킹을 죽이는 게 골자다. 각 군대는 26명의 병사와 2명의 전사로 구성되어 있다. 너희 군대는 도끼잡이, 창잡이, 검객, 궁수, 기술자, 기마병, 그리고 1명의 왕을 포함하며 모두 다른 균형 잡힌 특성을 가지고 있다. 전투/공격 메커니즘은 우아한 1~3개의 맞춤형 주사위 굴리기 시스템입니다. 각 플레이어는 체스처럼 정확히 같은 군대를 가지고 있어 어떤 플레이어가 정말로 뛰어난 전략 기술을 가지고 있는지 알 수 있다. 비대칭 게임도 끝없는 시나리오로 할 수 있다.
각 참가자는 "를 가지고 있다.각 전사와 군마를 묘사하고 추적하는 아미 맵&인용 시트. 군대에 있는 각 남자는 자신의 건강 미터, 기술, 속성 및 플레이어가 이름을 지정할 수 있는 장소를 가지고 있습니다. 이것은 전쟁터에서 유례없는 근접하고 개인적인 관점을 제공한다. 엔지니어는 이 게임의 큰 부분을 차지합니다. 나무를 자르고, 공격 범위, 벽, 참호를 강화하기 위해 궁수 타워를 건설할 수 있으며 궁수를 위한 추가 화살도 만들 수 있습니다. "야생화재"타일로 상징되는 불화살과 불참호에서 나오는 불의 개념도 이 게임의 큰 부분이다. 불은 퍼지고 당신의 벽과 탑을 무너뜨려 전쟁의 혼돈의 진짜 느낌을 만들어낼 수 있습니다.
누가 더 나은 전략사령관이냐지, 누가 더 빨리 요정먼지와 금화로 레벨업 할 수 있느냐가 아니다.
격앙된 적군을 분열시키고 동조시키는 거지 겨울을 나기 위한 곡식을 거두지 않는 거야
그것은 전쟁터의 진정한 왕이 되기 위해 상대 왕과 그의 모든 군인들을 빠르게 파괴하고 있다.
BattleAxe입니다.
BattleAxe
by Nick Ryan
BattleAxe is an dark age battlefield warefare simulation tabletop game for 2 players (or 2 teams) that allows the players to use their strategic skills against each others armies. The main goal is to kill the opponent's King. Each army consists of 26 numbered men, 2 warhorses. Your army including axe-men, spearmen, swordsmen, archers, an engineer, horsemen and 1 king, all with different and balanced attributes. The fighting/attacking mechanism is an elegant 1 to 3 custom dice rolling system. Each player has the exact same army, similar to Chess, as to see which player really has superior strategic skills. Asymmetrical games can also be played with endless scenarios.
Each player has an "Army Map" sheet for his army which illustrates and keeps track of each warrior and warhorse. Each man in your army has his own health meter, skills, attributes, and even a place for the player to name them. This gives an unparalleled up-close-and-personal view from the battlefield. Engineers are a big part of the game, they can cut down trees, construct archer towers to enhance their attack range, walls, fire trenches and even make extra arrows for your archers. The concept of fire, from fire arrows and fire trenches symbolized by "wild fire" tiles are also a big part of the game. Fire can spread and take down your walls and towers which creates a real feel of the chaos of war.
It's who the better strategic commander is, not who can level up faster with fairy dust and gold coins.
It's dividing and concurring enraged enemy forces, not gathering grain for the winter.
It's swiftly destroying the opposing King and all his men to become the one true King of the battlefield.
It's BattleAxe.
by Nick Ryan
BattleAxe is an dark age battlefield warefare simulation tabletop game for 2 players (or 2 teams) that allows the players to use their strategic skills against each others armies. The main goal is to kill the opponent's King. Each army consists of 26 numbered men, 2 warhorses. Your army including axe-men, spearmen, swordsmen, archers, an engineer, horsemen and 1 king, all with different and balanced attributes. The fighting/attacking mechanism is an elegant 1 to 3 custom dice rolling system. Each player has the exact same army, similar to Chess, as to see which player really has superior strategic skills. Asymmetrical games can also be played with endless scenarios.
Each player has an "Army Map" sheet for his army which illustrates and keeps track of each warrior and warhorse. Each man in your army has his own health meter, skills, attributes, and even a place for the player to name them. This gives an unparalleled up-close-and-personal view from the battlefield. Engineers are a big part of the game, they can cut down trees, construct archer towers to enhance their attack range, walls, fire trenches and even make extra arrows for your archers. The concept of fire, from fire arrows and fire trenches symbolized by "wild fire" tiles are also a big part of the game. Fire can spread and take down your walls and towers which creates a real feel of the chaos of war.
It's who the better strategic commander is, not who can level up faster with fairy dust and gold coins.
It's dividing and concurring enraged enemy forces, not gathering grain for the winter.
It's swiftly destroying the opposing King and all his men to become the one true King of the battlefield.
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