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BGG랭킹
BGG전체 : 4066
STRATEGY : 1624
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
75-75 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.42 / 5
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디자이너
Peter Prinz
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아티스트
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인원
게임 소개
이 출품작은 원래 겐지츠 폰 테벤을 위한 것입니다. 여왕의 새로운 인쇄물은 테베로 가세요.
젠지츠 폰 테벤은 고고학의 경쟁 게임이다. 플레이어는 그리스, 크레타, 이집트, 팔레스타인, 마케도니아 등 5개의 고대 문명에 대한 지식을 얻기 위해 유럽을 여행해야 하는 고고학자이며, 이 지식을 사용하여 이 문명 지역의 유적지를 발굴해야 합니다. 주기적으로 유럽의 주요 도시에서 박람회가 열리고, 최고의 유물 수집품(다이에 작은 주사위 굴리기)을 가지고 제시간에 나타난 고고학자가 상금을 받는다. 문명에 대해 가장 많이 배우고, 가장 가치 있는 유물을 주장하며, 유럽 전시에 가장 많은 컬렉션을 선보이는 고고학자가 동료들을 이길 것이다.
게임의 핵심 요소는 2년(또는 3년)의 기간에 걸쳐 플레이되며 플레이어가 수행하는 각 동작은 일정 시간이 소요된다는 것이다. 즉, 도시 사이를 여행하고, 지식을 수집하는데 시간이 걸리며, 문화 유적지에서 실제로 땅을 파면 일정 수의 유물을 산출하는 데 시간이 걸린다.이 게임은 이것을 추적하기 위해 새로운 기계 장치를 사용합니다. 보드 바깥 주위에 52개의 공간이 있습니다. 그리고 플레이어가 움직이고 행동을 취할 때마다 플레이어 토큰을 시간 내에 앞으로 움직입니다. 선수들은 "time"에서 가장 먼 사람이 되는 것을 기준으로 돌아가며 한다. 따라서, 한 플레이어는 발굴 현장에 가서 10주 동안 유물을 발굴할 수 있지만, 그것은 또한 다른 플레이어들이 그 플레이어가 따라잡기를 기다리는 동안 여러 가지 행동을 취할 것이라는 것을 의미한다.
게다가, 각 문명의 유물 카드는 숨겨진 숫자입니다. 각 문명의 갑판에는 다양한 포인트 가치를 지닌 12개의 보물들과 2개의 지식 카드, 그리고 또 다른 16개의 흙 카드가 있다. 게임이 시작될 때, 7장의 카드가 플레이어들이 보지 못하게 각각의 데크에서 제거된다. 게임이 진행되는 동안 플레이어가 현장에서 발굴을 할 때 현장에서 드러나는 유물을 보관하지만 남은 카드에 흙이 다시 섞인다. 불완전한 정보 요소뿐만 아니라 재활용된 오물은 플레이어가 많은 지식을 가진 사이트를 파헤쳐 어느 정도 극복하는 임의의 기회 요소를 만듭니다. 더 많은 지식은 더 짧은 시간 내에 더 많은 카드가 드러날 것이고, 또 다른 PL 이후에도 여전히 남아있을 수 있는 보물을 드러낼 더 큰 가능성을 의미합니다.Ayer는 이미 그 유적지에서 몇 가지 보물을 찾았다.
이 작품은 프린츠 슈필레가 초판 100, 초판 300으로 제작했다.
재구현 대상:
테베
젠지츠 폰 테벤은 고고학의 경쟁 게임이다. 플레이어는 그리스, 크레타, 이집트, 팔레스타인, 마케도니아 등 5개의 고대 문명에 대한 지식을 얻기 위해 유럽을 여행해야 하는 고고학자이며, 이 지식을 사용하여 이 문명 지역의 유적지를 발굴해야 합니다. 주기적으로 유럽의 주요 도시에서 박람회가 열리고, 최고의 유물 수집품(다이에 작은 주사위 굴리기)을 가지고 제시간에 나타난 고고학자가 상금을 받는다. 문명에 대해 가장 많이 배우고, 가장 가치 있는 유물을 주장하며, 유럽 전시에 가장 많은 컬렉션을 선보이는 고고학자가 동료들을 이길 것이다.
게임의 핵심 요소는 2년(또는 3년)의 기간에 걸쳐 플레이되며 플레이어가 수행하는 각 동작은 일정 시간이 소요된다는 것이다. 즉, 도시 사이를 여행하고, 지식을 수집하는데 시간이 걸리며, 문화 유적지에서 실제로 땅을 파면 일정 수의 유물을 산출하는 데 시간이 걸린다.이 게임은 이것을 추적하기 위해 새로운 기계 장치를 사용합니다. 보드 바깥 주위에 52개의 공간이 있습니다. 그리고 플레이어가 움직이고 행동을 취할 때마다 플레이어 토큰을 시간 내에 앞으로 움직입니다. 선수들은 "time"에서 가장 먼 사람이 되는 것을 기준으로 돌아가며 한다. 따라서, 한 플레이어는 발굴 현장에 가서 10주 동안 유물을 발굴할 수 있지만, 그것은 또한 다른 플레이어들이 그 플레이어가 따라잡기를 기다리는 동안 여러 가지 행동을 취할 것이라는 것을 의미한다.
게다가, 각 문명의 유물 카드는 숨겨진 숫자입니다. 각 문명의 갑판에는 다양한 포인트 가치를 지닌 12개의 보물들과 2개의 지식 카드, 그리고 또 다른 16개의 흙 카드가 있다. 게임이 시작될 때, 7장의 카드가 플레이어들이 보지 못하게 각각의 데크에서 제거된다. 게임이 진행되는 동안 플레이어가 현장에서 발굴을 할 때 현장에서 드러나는 유물을 보관하지만 남은 카드에 흙이 다시 섞인다. 불완전한 정보 요소뿐만 아니라 재활용된 오물은 플레이어가 많은 지식을 가진 사이트를 파헤쳐 어느 정도 극복하는 임의의 기회 요소를 만듭니다. 더 많은 지식은 더 짧은 시간 내에 더 많은 카드가 드러날 것이고, 또 다른 PL 이후에도 여전히 남아있을 수 있는 보물을 드러낼 더 큰 가능성을 의미합니다.Ayer는 이미 그 유적지에서 몇 가지 보물을 찾았다.
이 작품은 프린츠 슈필레가 초판 100, 초판 300으로 제작했다.
재구현 대상:
테베
This entry is for the original Jenseits von Theben; for the new printing by Queen, go to Thebes.
Jenseits von Theben is a game of competitive archeology. Players are archaeologists who must travel around Europe to acquire knowledge about five ancient civilizations -- the Greeks, the Cretans, the Egyptians, the Palestinians, and the Macedonians -- and then must use this knowledge to excavate historical sites in the areas of these civilizations. Periodically, there are expositions at major European cities, and the archaeologist who shows up on time with the best collection of artifacts (plus a minor die roll) wins the purse. The archaeologist who learns the most about the civilizations, claims the greatest-valued artifacts, and presents the biggest collection to the European exhibitions will win out over his or her colleagues.
The key element to the game is that it is played out over a period of two (or three) years, and each action a player performs takes a certain amount of time -- traveling is a week between cities, gathering knowledge takes time for the level of the knowledge, and actually digging at a cultural site takes time to yield a certain number of artifact cards. The game uses a novel mechanic to keep track of this -- there is a track of 52 spaces around the outside of the board, and each time a player moves and takes an action, he or she moves their player token forward in time. Players take turns based on being the one who is furthest back in "time". So, a player can go to an excavation site and spend 10 weeks digging for artifacts, but that will also mean that the other players will likely be taking several actions in the interim while that player waits for the "time" to catch up.
In addition, the artifact cards in each civilization are a hidden number. The deck for each civilization contains twelve treasures of varying point values and two knowledge cards, with another sixteen cards of dirt. At the beginning of the game, seven cards are removed from each deck without the players seeing them. Through the course of the game, when a player excavates at a site, he or she keeps the artifacts that are revealed from a site, but the dirt is shuffled back into the remaining cards. Both the imperfect information element as well as the recycled dirt make for a random chance element that is overcome somewhat by digging at a site where a player has much knowledge -- more knowledge means that more cards will be revealed in a shorter period of time, and a greater chance of revealing treasures that may yet remain after another player has already recovered some treasures from that site.
The original run of Jenseits von Theben was hand-produced by Prinz Spiele in a first edition of 100, and a second edition of 300.
Re-implemented by:
Thebes
Jenseits von Theben is a game of competitive archeology. Players are archaeologists who must travel around Europe to acquire knowledge about five ancient civilizations -- the Greeks, the Cretans, the Egyptians, the Palestinians, and the Macedonians -- and then must use this knowledge to excavate historical sites in the areas of these civilizations. Periodically, there are expositions at major European cities, and the archaeologist who shows up on time with the best collection of artifacts (plus a minor die roll) wins the purse. The archaeologist who learns the most about the civilizations, claims the greatest-valued artifacts, and presents the biggest collection to the European exhibitions will win out over his or her colleagues.
The key element to the game is that it is played out over a period of two (or three) years, and each action a player performs takes a certain amount of time -- traveling is a week between cities, gathering knowledge takes time for the level of the knowledge, and actually digging at a cultural site takes time to yield a certain number of artifact cards. The game uses a novel mechanic to keep track of this -- there is a track of 52 spaces around the outside of the board, and each time a player moves and takes an action, he or she moves their player token forward in time. Players take turns based on being the one who is furthest back in "time". So, a player can go to an excavation site and spend 10 weeks digging for artifacts, but that will also mean that the other players will likely be taking several actions in the interim while that player waits for the "time" to catch up.
In addition, the artifact cards in each civilization are a hidden number. The deck for each civilization contains twelve treasures of varying point values and two knowledge cards, with another sixteen cards of dirt. At the beginning of the game, seven cards are removed from each deck without the players seeing them. Through the course of the game, when a player excavates at a site, he or she keeps the artifacts that are revealed from a site, but the dirt is shuffled back into the remaining cards. Both the imperfect information element as well as the recycled dirt make for a random chance element that is overcome somewhat by digging at a site where a player has much knowledge -- more knowledge means that more cards will be revealed in a shorter period of time, and a greater chance of revealing treasures that may yet remain after another player has already recovered some treasures from that site.
The original run of Jenseits von Theben was hand-produced by Prinz Spiele in a first edition of 100, and a second edition of 300.
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