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BGG랭킹
BGG전체 : 3690
STRATEGY : 1525
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.95 / 5
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디자이너
Josh J. Carlson, Adam Carlson
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아티스트
Christopher Adajar, Josh J. Carlson
-
인원
게임 소개
호플로마코스(Ha-ploh-ma-kuss) 또는 "Hoplo"는 검투 경기장을 배경으로 한 육각형 기반의 전술 보드 게임이다. 각각 세계에 빼앗겼다고 여겨지는 고대 도시/문명을 대표하는 한 명에서 세 명의 선수들이 현재 로마의 문턱에서 명망 있는 아레나 경기에 출전하기 위해 경쟁하고 있다.
플레이어들은 매우 명확한 목표를 가지고 있다: 상대방의 챔피언을 제거하는 것이다. 챔피언들은 경기장에서 경기를 시작하지만 활동적이지 않고 무방비 상태입니다. 그들은 군중이 그들을 뒤쫓을 때까지 싸우지 않을 것이다. 각 플레이어는 돌아가면서 자신의 손에서 검투사를 그리고, 플레이하고, 움직이며, 전술 칩을 가지고 그들을 돕는다.
상대의 움직임과 플레이 스타일에 따라, 각각의 사람들은 전략을 조정할 필요가 있을 것이다. 챔피언을 방어하고, 군중의 호감 지역을 장악하고, 상대의 챔피언을 공격하고, 배치 지역을 엄호하고, 전술가를 제거하여 적의 옵션을 줄이고, 군중의 호감을 얻기 위해 야수와 싸운다. 전술적 가능성은 무궁무진합니다.
호플로마쿠스는 전투, 전술, 칩(단위) 관리, 레벨 진행, 팀 플레이, 선수 대 보드 등을 결합한다.
플레이어들은 매우 명확한 목표를 가지고 있다: 상대방의 챔피언을 제거하는 것이다. 챔피언들은 경기장에서 경기를 시작하지만 활동적이지 않고 무방비 상태입니다. 그들은 군중이 그들을 뒤쫓을 때까지 싸우지 않을 것이다. 각 플레이어는 돌아가면서 자신의 손에서 검투사를 그리고, 플레이하고, 움직이며, 전술 칩을 가지고 그들을 돕는다.
상대의 움직임과 플레이 스타일에 따라, 각각의 사람들은 전략을 조정할 필요가 있을 것이다. 챔피언을 방어하고, 군중의 호감 지역을 장악하고, 상대의 챔피언을 공격하고, 배치 지역을 엄호하고, 전술가를 제거하여 적의 옵션을 줄이고, 군중의 호감을 얻기 위해 야수와 싸운다. 전술적 가능성은 무궁무진합니다.
호플로마쿠스는 전투, 전술, 칩(단위) 관리, 레벨 진행, 팀 플레이, 선수 대 보드 등을 결합한다.
Hoplomachus [ha-ploh-ma-kuss], or "Hoplo" for short, is a hex-based tactical board game set inside a gladiatorial arena. One to three players, each representing an ancient city/civilization thought to have been lost to the world, are now on Rome's doorstep vying for a place in the prestigious arena games.
Players have a very clear objective: Eliminate the opponent's champion. Champions start the game in the arena but are inactive and defenseless. They will not fight until the crowd is behind them. Each player takes turns drawing, playing and moving gladiators from their "hand" and assisting them with tactic chips.
Based on opponent's moves and play style, each person will need to adjust their strategies. Defend your champ, take over and hold the crowd favor areas, assault opponent's champion, cover deployment zones, eliminate tacticians to reduce enemy options, fight beasts to gain crowd favor, the list of tactical possibilities is endless.
Hoplomachus combines combat, tactics, chip (units) management, level progression (though crowd favor system), team play, player vs board, and so much more.
Players have a very clear objective: Eliminate the opponent's champion. Champions start the game in the arena but are inactive and defenseless. They will not fight until the crowd is behind them. Each player takes turns drawing, playing and moving gladiators from their "hand" and assisting them with tactic chips.
Based on opponent's moves and play style, each person will need to adjust their strategies. Defend your champ, take over and hold the crowd favor areas, assault opponent's champion, cover deployment zones, eliminate tacticians to reduce enemy options, fight beasts to gain crowd favor, the list of tactical possibilities is endless.
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