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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    1.93 / 5

게임 소개

반딧불이: 아웃 투 더 블랙은 3명에서 5명의 선수가 함께 할 수 있는 빠른 협동 카드 게임입니다. 플레이어는 세레니티 크루의 역할을 맡아 일련의 이벤트를 통해 플레이합니다. 파이트인’, 플라이인’, 씽킨’ 스킬을 사용하여 이 이벤트를 성공적으로 완료하여 크레딧과 명예를 획득합니다. 게임이 끝나기 전에 선수들이 크레딧이나 명예가 떨어지면 모두 진다. 만약 선수들이 크레딧이나 명예가 소진되지 않고 충분한 이벤트를 완주할 수 있다면, 그들은 게임에서 승리하고 다른 날을 날리기 위해 살아납니다!

구성 요소:

더블 사이즈 문자 카드 – 캐릭터’의 스킬 번호 및 특수 능력 포함

이벤트 카드 – 이것들은 선수들이 경기에서 이기기 위해 극복해야 하는 이벤트들입니다.

세레니티 카드 – 이것들은 이중 사용 카드입니다. 주요 용도는 선수들이 이벤트를 극복하도록 돕는 것이다. I’의 이차적인 용도는 난수를 결정하는 것이다.

제휴 카드 – 이것은 선수들이 특정 이벤트에서 잘하지 못할 경우 뽑히는 페널티 카드입니다. 이것들을 너무 많이 그리면 선수들이 아직 크레딧과 명예가 있어도 게임에서 지게 됩니다.

고라밋 카드 – 이러한 카드는 이벤트를 수정하므로 일반적으로 이벤트를 더 어렵게 만듭니다.
규칙 집합 – 게임의 규칙.
명예 토큰 – 플레이어’의 Honor를 추적하는 데 사용됩니다.
크레딧 토큰 – 플레이어’s 크레딧을 추적하는 데 사용됩니다.

캐릭터 카드는 각각 파이어플라이의 주요 캐릭터 중 하나를 나타냅니다. 각 캐릭터는 스킬 가치를 나열하는 것 외에도 다양한 크레딧이나 명예가 소모되는 특별한 능력을 가지고 있습니다. 선수 차례에 따라 그는 이러한 능력들 중 하나에 크레딧과 명예 중 하나를 사용할 수 있지만, 그것은 그들을 패배에 가까워지게 하기 때문에 그들은 그들이 정말로 그럴 필요가 있는지 없을지에 대해 생각할 필요가 있다.

게임의 일반적인 턴은 활동적인 플레이어가 상위 이벤트 카드를 뒤집는 것이다. 각 이벤트 카드에는 파이트인’, 플라이인’, Thinkin’의 세 가지 과제가 있습니다. 각각의 숫자는 플레이어들이 도전에 성공하기 위해 같거나 초과해야 한다. 캐릭터는 두 가지 방법으로 스킬을 습득하는데, 스킬을 얻기 위해 세레니티 카드를 플레이할 수 있으며, 세레니티 카드를 플레이한 후 무작위 숫자를 추가하여 최종 스킬을 결정한다. 이것은 캐릭터 카드에 나열된 캐릭터’의 기본 스킬 번호에 추가됩니다. 성공적으로 완료한 과제 수에 따라 학점 및/또는 명예가 획득되거나 상실됩니다. 더 성공할수록 그들은 더 많은 것을 얻습니다.

이벤트가 해결되면 다음 플레이어가 새로운 턴을 시작하고 다음 이벤트 카드를 뒤집습니다. 모든 이벤트 카드를 뽑고 해결하면 게임이 끝납니다.

파이어플라이 TV 쇼는 명예롭게 살아남는 것에 관한 것이다. Mal과 그의 승무원들은 계속해서 비행할 수 있는 충분한 크레딧을 모으기 위해 노력하고 있지만, 그들 자신의 개인적인 명예감은 유지하고 있다. 이 게임은 이 웅장한 주제를 승리 조건과 함께 반영하며, 명예나 크레딧이 고갈되지 않고 이벤트 덱에서 살아남습니다. 데크의 각 이벤트는 쇼의 에피소드에 묶여 있으며, 쇼의 팬들이 쉽게 알아볼 수 있다. 각 이벤트에 필요한 스킬은 카드에 수록된 에피소드의 액션과 연결됩니다. 이 쇼의 하위 주제는 연합군의 주의를 피해가는 것이며, 동맹군의 갑판인 '반딧불이'도 포함되어 있다. 블랙으로 나가 배달한다. 얼라이언스 데크는 플레이어들이 필사적으로 게임에서 이벤트를 끝내려고 할 때 항상 다가오는 위협이다.
Firefly: Out to the Black is a quick cooperative card game for three to five players. Players take on roles of the crew of Serenity and play through a series of Events. Using their Fightin’, Flyin’, and Thinkin’ skills they attempt to successfully complete these Events to earn Credits and Honor. If the players run out of Credits or Honor before the end of the game, they all lose. If the players manage to complete enough Events without running out of Credits or Honor, they win the game and live to fly another day!

Components:

Double sized Character Cards – Contains the Character’s Skill numbers and special abilities

Event Cards – These are the Events the players must overcome to win the game.

Serenity Cards – These are dual use cards. The main use is to help the players overcome Events. It’s secondary use is to determine random numbers.

Alliance Cards – These are penalty cards that are drawn if the players do not do well at certain Events. Draw too many of these and the players lose the game even if they still have Credits and Honor.

Gorramit Cards – These cards modify the Events, generally making them harder.
A Set of Rules – The rules to the game.
Honor Tokens – These are used to track the player’s Honor.
Credit Tokens – These are used to track the player’s Credits.

The Character Cards each represent one of the main Characters in Firefly. In addition to having their skills values listed, Each Character has special abilities, which cost a variable amount of Credits or Honor. On a players turn he can choose to spend Credits or Honor on one of these abilities, but it brings them closer to losing, so they need to think about whether they really need to or not.

A typical turn of the game consists of the active player turning over the top Event card. Each Event card has three challenges, one Fightin’, one Flyin’, and one Thinkin’. Each of these has a number, which the players must equal or exceed to be successful in the challenge. Characters gain skill two different ways, they may play Serenity cards to gain skill, and, after playing their Serenity cards, they add a random number to determine their final skill. This is added to the Character’s base skill number listed on their Character cards. Depending on how many challenges they successfully complete they either gain or lose Credits and/or Honor. The more successful the more they gain.

Once the event is resolved, the next player starts a new turn, and turns over the next Event card. The game is over once all the Event cards have been drawn and resolved.

The Firefly TV show is about surviving with honor. Mal and his crew are continually trying to scrounge up enough credits to keep flying, while maintaining their own personal sense of honor. The game reflects this grand theme with the victory conditions, survive the Event deck without running out of Honor or Credits. Each Event in the deck is tied to an episode in the show, and is easily recognizable by fans of the show. The Skills needed for each Event are tied to action of the episode featured on the card. A sub theme of the show is escaping notice of the Alliance, and again, with the inclusion of the Alliance deck, Firefly: Out to the Black delivers. The Alliance deck is an ever-present threat looming over the players as they desperately seek to finish the Events in the game.

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