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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Andresakis, Andreas Temmingk
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아티스트
Michael Andresakis, Eduardo Velasco Cruz, Raindropmemory
-
인원
게임 소개
왕께서 말씀하셨다! ...왕은 말했다.
내 방에 도둑이 들었다!!
저 도적들이 내 보물을 훔쳐갔고 성을 통해 도망치고 있어!
로그에서 네 개의 도둑 그룹 중 하나를 소유하고 있습니다. 가면 컬트, 센티넬, 폭스 길드, 협로 클랜, 그리고 게임이 끝날 때 더 많은 승리 포인트를 획득하여 마스터 로그가 되는 것이 목표입니다. 그러려면 가장 많은 보물 토큰을 수집해야 합니다. 각 플레이어는 카드 11장, 마스터 도둑 4장, 게임비트 6장, 블랙마켓 카드 1장(수집한 보물에 따라 포인트가 적립되는 점수 카드)을 소유하고 있습니다.
각 플레이어는 게임을 시작하기 위해 1개의 마스터 도둑과 3개의 게임비트를 선택하고 선택한 카드를 (모든 플레이어가) 접근할 수 있는 영역에 테이블 위에 놓습니다. 이 모든 카드들은 16장으로 구성된 작은 데크를 형성합니다. 넌 절대 뒤섞지 않는구나 이제 덱을 3번 자르면(각 플레이어마다 한 번씩) 마지막 플레이어가 덱을 차지하여 테이블 위의 카드(각 행마다 4개 x 4개 카드, 왼쪽 위에서 오른쪽 아래로)를 처리하고 먼저 플레이합니다. 각 라운드에서 플레이어는 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있습니다.히든카드를 공개하거나 손에 든 카드 중 하나를 테이블에 있는 히든카드와 교환합니다. 이 경우 두 번째 동작을 선택한 플레이어가 새 카드를 마주 보고 놓아야 하지만 이 동작으로 인해 게임 종료 시 -1의 승리 포인트가 손실됩니다.
갬빗 카드에는 게임에서 볼 수 있는 4가지 색상(빨간색, 파란색, 녹색, 노란색)과 2가지 색상의 주사위가 있습니다. 갬빗 카드가 공개되고 같은 칸(수직)에 또 다른 갬빗이 있으면 둘 사이에 분쟁이 일어난다. 이 게임비트를 소유한 플레이어가 해당하는 주사위를 굴리면 가장 많이 적중하는 플레이어가 트레저 토큰을 가져갑니다. Treasure 토큰은 한쪽으로 기울어져 있으며 분쟁이 시작되면 무작위로 토큰 하나를 갬빗 카드에 올려 Treasure(카드들은 특별히 이러한 목적으로 설계되었다)를 표시합니다. 동점 분쟁 시 보물은 사라집니다(왕의 수호자들이 보물을 훔쳐 달아나기 위해 벼룩을 낚아채다). 두 갬빗이 같은 도둑 집단에 속할 경우, 보물을 얻기 위해 협력하기 때문에 분쟁이 일어나지 않습니다. 소유자는 즉시 Treasure 토큰을 획득합니다!
각각의 색상의 주사위는 아쿠아는 파란색, 이그니스는 빨간색, 테라는 녹색, 아우라는 노란색의 기본 요소를 나타낸다. 마스터 티에브 카드에는 그런 요소들이 있습니다. 마스터 도둑은 분쟁이 발생할 때 갬빗에게 추가 기술을 부여합니다. 예를 들어, 갬비트에 대해 빨간색과 녹색 다이를 굴리고 Terra(녹색 다이스)를 나타내는 얼굴형 마스터 도둑이 테이블 위에 있을 때 최종 결과에 +1 히트! 아직 끝난 게 없다. 블랙 마켓 카드는 트레져의 4가지 다른 조합이 있으며, 조합에 따라 승점을 부여하는 플레이어마다 다르다. 하지만 마스터 도둑들은 게임에서 발견할 매우 까다로운 기계공과 함께 서로 보물을 훔칠 수 있기 때문에 게임에서 이길 수 있다고 확신하지는 마세요. 조심해요.. 도둑 장군이 보물을 잃어버리면, 도둑질을 할 수 있는 능력을 없애기 위해 도둑 장군을 옆으로 눕혀야 합니다. 그래서 복수를 위해 도둑 장군을 새로 배치해야 합니다! 그의 승리를 아무도 모르기 때문에 테이블 위에 놓인 마지막 카드가 드러날 때까지 인생의 더 빠른 행로를 준비하라!
경주가 시작된다...
도둑들의 경주!
내 방에 도둑이 들었다!!
저 도적들이 내 보물을 훔쳐갔고 성을 통해 도망치고 있어!
로그에서 네 개의 도둑 그룹 중 하나를 소유하고 있습니다. 가면 컬트, 센티넬, 폭스 길드, 협로 클랜, 그리고 게임이 끝날 때 더 많은 승리 포인트를 획득하여 마스터 로그가 되는 것이 목표입니다. 그러려면 가장 많은 보물 토큰을 수집해야 합니다. 각 플레이어는 카드 11장, 마스터 도둑 4장, 게임비트 6장, 블랙마켓 카드 1장(수집한 보물에 따라 포인트가 적립되는 점수 카드)을 소유하고 있습니다.
각 플레이어는 게임을 시작하기 위해 1개의 마스터 도둑과 3개의 게임비트를 선택하고 선택한 카드를 (모든 플레이어가) 접근할 수 있는 영역에 테이블 위에 놓습니다. 이 모든 카드들은 16장으로 구성된 작은 데크를 형성합니다. 넌 절대 뒤섞지 않는구나 이제 덱을 3번 자르면(각 플레이어마다 한 번씩) 마지막 플레이어가 덱을 차지하여 테이블 위의 카드(각 행마다 4개 x 4개 카드, 왼쪽 위에서 오른쪽 아래로)를 처리하고 먼저 플레이합니다. 각 라운드에서 플레이어는 다음 동작 중 하나를 수행할 수 있습니다.히든카드를 공개하거나 손에 든 카드 중 하나를 테이블에 있는 히든카드와 교환합니다. 이 경우 두 번째 동작을 선택한 플레이어가 새 카드를 마주 보고 놓아야 하지만 이 동작으로 인해 게임 종료 시 -1의 승리 포인트가 손실됩니다.
갬빗 카드에는 게임에서 볼 수 있는 4가지 색상(빨간색, 파란색, 녹색, 노란색)과 2가지 색상의 주사위가 있습니다. 갬빗 카드가 공개되고 같은 칸(수직)에 또 다른 갬빗이 있으면 둘 사이에 분쟁이 일어난다. 이 게임비트를 소유한 플레이어가 해당하는 주사위를 굴리면 가장 많이 적중하는 플레이어가 트레저 토큰을 가져갑니다. Treasure 토큰은 한쪽으로 기울어져 있으며 분쟁이 시작되면 무작위로 토큰 하나를 갬빗 카드에 올려 Treasure(카드들은 특별히 이러한 목적으로 설계되었다)를 표시합니다. 동점 분쟁 시 보물은 사라집니다(왕의 수호자들이 보물을 훔쳐 달아나기 위해 벼룩을 낚아채다). 두 갬빗이 같은 도둑 집단에 속할 경우, 보물을 얻기 위해 협력하기 때문에 분쟁이 일어나지 않습니다. 소유자는 즉시 Treasure 토큰을 획득합니다!
각각의 색상의 주사위는 아쿠아는 파란색, 이그니스는 빨간색, 테라는 녹색, 아우라는 노란색의 기본 요소를 나타낸다. 마스터 티에브 카드에는 그런 요소들이 있습니다. 마스터 도둑은 분쟁이 발생할 때 갬빗에게 추가 기술을 부여합니다. 예를 들어, 갬비트에 대해 빨간색과 녹색 다이를 굴리고 Terra(녹색 다이스)를 나타내는 얼굴형 마스터 도둑이 테이블 위에 있을 때 최종 결과에 +1 히트! 아직 끝난 게 없다. 블랙 마켓 카드는 트레져의 4가지 다른 조합이 있으며, 조합에 따라 승점을 부여하는 플레이어마다 다르다. 하지만 마스터 도둑들은 게임에서 발견할 매우 까다로운 기계공과 함께 서로 보물을 훔칠 수 있기 때문에 게임에서 이길 수 있다고 확신하지는 마세요. 조심해요.. 도둑 장군이 보물을 잃어버리면, 도둑질을 할 수 있는 능력을 없애기 위해 도둑 장군을 옆으로 눕혀야 합니다. 그래서 복수를 위해 도둑 장군을 새로 배치해야 합니다! 그의 승리를 아무도 모르기 때문에 테이블 위에 놓인 마지막 카드가 드러날 때까지 인생의 더 빠른 행로를 준비하라!
경주가 시작된다...
도둑들의 경주!
-Seize them! ...said the King.
My chambers were robbed!!
Those bandits took my treasures and they are escaping through the castle!
In Rogue you own one of the four thieves groups: Cult of Masks, Sentinels, Fox Guild, Narrow Path Clan and your purpose is to become the Master Rogue by leading your group to have the more Victory Points at the end of the game. To do that you must collect the most Treasure tokens. Each player owns 11 cards, 4 Master Thieves, 6 Gambits and 1 Black Market card (score card which gives you points depending on the treasure you have collected).
Each player chooses 1 Master Thief and 3 Gambits to begin the game and places the chosen cards face down on the table in an accessible (by all the players) area. All these cards form a mini deck of 16 cards. You never shuffle the deck. Now you cut the deck 3 times (one time each player) and the last player takes the deck, deals the cards on the table (4 rows x 4 cards each row, from the top left to the bottom right) and plays first. In each round, the player can do one of the following actions:Reveal a hidden card or to Exchange one of the cards in his/her hand, with a hidden card on the table. In that case the player who chooses the 2nd action, must place his new card faced up but note that this action costs you -1 Victory Point at the end of the game.
The Gambit cards have 2 different colored dice from the four colors you will find in the game (red, blue, green, yellow). When a Gambit card is revealed and in the same column (vertically) there is another Gambit, a Dispute takes place between the two. The players who own these Gambits, roll the corresponding dice and the one with the most hits takes a Treasure token. The Treasure tokens are faced down aside and when a dispute is commencing, you take one such token in random and place it on the Gambit cards, revealing the Treasure (the cards have been designed specifically for this purpose). In case of a tied dispute, the Treasure is lost (the King's guardians snatch it as your thieves flea to take cover). In case the 2 Gambits belong to the same thieves group, no dispute takes place as they work together to get the treasure. The player who owns them, takes a Treasure token immediately!
Each colored die represents a basic element: blue for Aqua, red for Ignis, green for Terra, yellow for Aura. The Master Thieve cards have those elements. The Master Thieves give additional skills to the Gambits when a Dispute takes place. For example when you roll a Red and a Green die for your Gambit and there is a faced up Master Thief on the table (your or your rivals') which represents Terra (green die), you add +1 Hit to the final result! Yet nothing is over. The Black Market cards have 4 different combinations of the Treasures, different for each player which grant him Victory Points, depending on the combination. But don't be so sure you can win the game since the Master Thieves can steal the Treasures from each other with a very tricky mechanic you will discover in the game. Beware.. If your Master Thief loses his Treasures, then you must place him sideways to deactivate his ability to steal, so you must place a new Master Thief to get revenge! Prepare yourself for the faster course of your life as no one knows of his victory, until the last card on the table is revealed!
A race begins...
A Thieves' Race!
My chambers were robbed!!
Those bandits took my treasures and they are escaping through the castle!
In Rogue you own one of the four thieves groups: Cult of Masks, Sentinels, Fox Guild, Narrow Path Clan and your purpose is to become the Master Rogue by leading your group to have the more Victory Points at the end of the game. To do that you must collect the most Treasure tokens. Each player owns 11 cards, 4 Master Thieves, 6 Gambits and 1 Black Market card (score card which gives you points depending on the treasure you have collected).
Each player chooses 1 Master Thief and 3 Gambits to begin the game and places the chosen cards face down on the table in an accessible (by all the players) area. All these cards form a mini deck of 16 cards. You never shuffle the deck. Now you cut the deck 3 times (one time each player) and the last player takes the deck, deals the cards on the table (4 rows x 4 cards each row, from the top left to the bottom right) and plays first. In each round, the player can do one of the following actions:Reveal a hidden card or to Exchange one of the cards in his/her hand, with a hidden card on the table. In that case the player who chooses the 2nd action, must place his new card faced up but note that this action costs you -1 Victory Point at the end of the game.
The Gambit cards have 2 different colored dice from the four colors you will find in the game (red, blue, green, yellow). When a Gambit card is revealed and in the same column (vertically) there is another Gambit, a Dispute takes place between the two. The players who own these Gambits, roll the corresponding dice and the one with the most hits takes a Treasure token. The Treasure tokens are faced down aside and when a dispute is commencing, you take one such token in random and place it on the Gambit cards, revealing the Treasure (the cards have been designed specifically for this purpose). In case of a tied dispute, the Treasure is lost (the King's guardians snatch it as your thieves flea to take cover). In case the 2 Gambits belong to the same thieves group, no dispute takes place as they work together to get the treasure. The player who owns them, takes a Treasure token immediately!
Each colored die represents a basic element: blue for Aqua, red for Ignis, green for Terra, yellow for Aura. The Master Thieve cards have those elements. The Master Thieves give additional skills to the Gambits when a Dispute takes place. For example when you roll a Red and a Green die for your Gambit and there is a faced up Master Thief on the table (your or your rivals') which represents Terra (green die), you add +1 Hit to the final result! Yet nothing is over. The Black Market cards have 4 different combinations of the Treasures, different for each player which grant him Victory Points, depending on the combination. But don't be so sure you can win the game since the Master Thieves can steal the Treasures from each other with a very tricky mechanic you will discover in the game. Beware.. If your Master Thief loses his Treasures, then you must place him sideways to deactivate his ability to steal, so you must place a new Master Thief to get revenge! Prepare yourself for the faster course of your life as no one knows of his victory, until the last card on the table is revealed!
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