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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
생각의 음식은 영양을 주제로 한 보드게임입니다. 지방, 탄수화물, 섬유질, 비타민, 미네랄, 칼로리의 6가지 음식 속성으로 대표되는 균형 잡힌 식사를 하는 것에 중점을 둔다. 그것은 부분 찬스(다이스)와 부분 전략(플레이어들이 그들이 착지한 푸드 카드를 '먹느냐'를 결정하는 것)에 기초한다. 일반적으로 어린 선수들에게 위에서 언급한 음식 속성을 소개하고 영양에 대해 더 많이 알려주는 것이 주제이기도 하다.
선수들은 '영양 격자'의 '좋은' 줄에 있는 모든 음식 특성으로 시작합니다. 그들이 음식을 선택하는 것에 따라, 그들의 카운터는 음식 속성 카운터 중 하나가 "life"loss"에 도달할 때까지 그리드의 위아래로 움직이며, 그 시점에서 그들은 생명을 잃는다. 플레이어들은 또한 "를 통해 다른 플레이어들의 영양 공급망의 균형을 해제할 수 있다.투자 회수 시간", "스위치 ID" 및 "우연&인용;사건. 음식 카드에는 이러한 특성의 중요성을 알려주는 "운동", "가오리 잡기", "물", "일반 의사의 방문"카드가 있습니다.
이 게임의 목표는 '올바른' (균형 잡힌) 음식을 '먹음으로써' 생존하는 것이다. 또 다른 목표는 "chance", "payback time" 또는 "switch identity"의 결과로 '잘못된' 음식을 먹게 함으로써 상대방을 죽게 만드는 것이다. 마지막에 살아남은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
게임에 대한 자세한 설명과 실제 게임 보드 사진을 보려면 http://foodforthoughtgame.com를 방문하십시오.
선수들은 '영양 격자'의 '좋은' 줄에 있는 모든 음식 특성으로 시작합니다. 그들이 음식을 선택하는 것에 따라, 그들의 카운터는 음식 속성 카운터 중 하나가 "life"loss"에 도달할 때까지 그리드의 위아래로 움직이며, 그 시점에서 그들은 생명을 잃는다. 플레이어들은 또한 "를 통해 다른 플레이어들의 영양 공급망의 균형을 해제할 수 있다.투자 회수 시간", "스위치 ID" 및 "우연&인용;사건. 음식 카드에는 이러한 특성의 중요성을 알려주는 "운동", "가오리 잡기", "물", "일반 의사의 방문"카드가 있습니다.
이 게임의 목표는 '올바른' (균형 잡힌) 음식을 '먹음으로써' 생존하는 것이다. 또 다른 목표는 "chance", "payback time" 또는 "switch identity"의 결과로 '잘못된' 음식을 먹게 함으로써 상대방을 죽게 만드는 것이다. 마지막에 살아남은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
게임에 대한 자세한 설명과 실제 게임 보드 사진을 보려면 http://foodforthoughtgame.com를 방문하십시오.
Food for thought is a nutrition themed board game. The emphasis is on eating a balanced diet exemplified by 6 food attributes of Fat, Carbohydrates, Fiber, Vitamins, Minerals and Calories. It is part chance (dice) and part strategy (players decide whether or not to 'eat' the food card they land on) based. The theme in general is also to introduce younger players to the above mentioned food attributes and make them more informed about nutrition.
The players start off with all food attributes on the 'good' row of the 'nutritional grid'. Depending on the food choices they make, their counters move up or down the grid until one of the food attribute counters reaches the "lose a life" row, at which point they lose a life. Players can also un-balance other players nutrition grids via the "Payback time", "switch identity" and "Chance" events. Interspersed with the food cards are "exercise", "catch some rays", "water" and "regular doctor's visit"c cards that teach the importance of these attributes.
The goal of the game is to stay alive (by not having any counter reach the "lose a life" row on the nutritional grid) by 'eating' the 'right' (balanced) foods. Another goal also is to make your opponents die by making them eat the 'wrong' foods as a result of a "chance", "payback time" or "switch identity" event. The player who is the last to stay alive wins the game.
Please visit http://foodforthoughtgame.com for a complete description of the game as well as a picture of the actual game board.
The players start off with all food attributes on the 'good' row of the 'nutritional grid'. Depending on the food choices they make, their counters move up or down the grid until one of the food attribute counters reaches the "lose a life" row, at which point they lose a life. Players can also un-balance other players nutrition grids via the "Payback time", "switch identity" and "Chance" events. Interspersed with the food cards are "exercise", "catch some rays", "water" and "regular doctor's visit"c cards that teach the importance of these attributes.
The goal of the game is to stay alive (by not having any counter reach the "lose a life" row on the nutritional grid) by 'eating' the 'right' (balanced) foods. Another goal also is to make your opponents die by making them eat the 'wrong' foods as a result of a "chance", "payback time" or "switch identity" event. The player who is the last to stay alive wins the game.
Please visit http://foodforthoughtgame.com for a complete description of the game as well as a picture of the actual game board.
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