-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Russell P. Neal
-
아티스트
Neils Erickson, William Johnson (II)
-
인원
게임 소개
"21세기 자동차 갈등의 게임"
사람들은 자신의 차를 만들고 차량 관리 시트를 작성한 다음 시나리오를 선택하고 (이 모든 것은 5차선 고속도로에서 발생한다) 서로를 공격하기 시작합니다. 플레이어는 보통 자동차 한 대씩, 즉 사이클 팩을 무작위로 선택하여 만남 차트에서 다이롤을 사용한다.
역학은 이런 종류의 대부분의 게임들보다 훨씬 더 간단하다 - 움직임은 차선을 바꾸고 당신의 속도에 따라 앞으로 나아가는 것으로 구성된다. 가속/감속 및 움직임은 비밀리에 계획되어 있으며, 각 회전마다 속도가 10mph일 때마다 전방 또는 측면으로 한 칸씩 이동하며 4단계로 나뉩니다. (규모는 평방피트당 20피트이다.)
평방미터당 한 대의 자동차(또는 두 대의 오토바이)만 허용됩니다. 만약 두 대의 자동차가 함께 움직이려고 하면, 그들은 '충돌'하고 치명적인 손상을 입기 시작합니다. 플레이어는 플롯된 움직임을 긴급하게 변경할 수 있다(예를 들어, '오른쪽' 동작은 절대 '왼쪽' 동작으로 변경할 수 없다).
전투는 모든 국면이 끝날 때 일어난다. 운전자는 하나의 포탑을 발사할 수 있고, 포수는 두 개를 발사할 수 있다. 모든 무기를 각 단계별로 발사할 수 있어 사격 기회가 많아 직진(앞/뒤/오른쪽/왼쪽/다각형)에서만 발사하기 때문에 좋다.
시나리오는 기본적인 결투를 포함한다.Rush Hour"는 임의의 교통량이 고속도로에 진입할 가능성이 있는 곳이며 3~5명의 참가자들이 동일한 자동차 세트를 경주하는 죽음의 경주입니다.
이 게임은 작은 상자에 담겨 있으며, 주머니처럼 접이식 플랩과 함께 닫히고, 자동차용 3개의 고속도로 보드(후판을 앞에 두고 계속 운전할 수 있도록) 카운터가 완비되어 있다.
사람들은 자신의 차를 만들고 차량 관리 시트를 작성한 다음 시나리오를 선택하고 (이 모든 것은 5차선 고속도로에서 발생한다) 서로를 공격하기 시작합니다. 플레이어는 보통 자동차 한 대씩, 즉 사이클 팩을 무작위로 선택하여 만남 차트에서 다이롤을 사용한다.
역학은 이런 종류의 대부분의 게임들보다 훨씬 더 간단하다 - 움직임은 차선을 바꾸고 당신의 속도에 따라 앞으로 나아가는 것으로 구성된다. 가속/감속 및 움직임은 비밀리에 계획되어 있으며, 각 회전마다 속도가 10mph일 때마다 전방 또는 측면으로 한 칸씩 이동하며 4단계로 나뉩니다. (규모는 평방피트당 20피트이다.)
평방미터당 한 대의 자동차(또는 두 대의 오토바이)만 허용됩니다. 만약 두 대의 자동차가 함께 움직이려고 하면, 그들은 '충돌'하고 치명적인 손상을 입기 시작합니다. 플레이어는 플롯된 움직임을 긴급하게 변경할 수 있다(예를 들어, '오른쪽' 동작은 절대 '왼쪽' 동작으로 변경할 수 없다).
전투는 모든 국면이 끝날 때 일어난다. 운전자는 하나의 포탑을 발사할 수 있고, 포수는 두 개를 발사할 수 있다. 모든 무기를 각 단계별로 발사할 수 있어 사격 기회가 많아 직진(앞/뒤/오른쪽/왼쪽/다각형)에서만 발사하기 때문에 좋다.
시나리오는 기본적인 결투를 포함한다.Rush Hour"는 임의의 교통량이 고속도로에 진입할 가능성이 있는 곳이며 3~5명의 참가자들이 동일한 자동차 세트를 경주하는 죽음의 경주입니다.
이 게임은 작은 상자에 담겨 있으며, 주머니처럼 접이식 플랩과 함께 닫히고, 자동차용 3개의 고속도로 보드(후판을 앞에 두고 계속 운전할 수 있도록) 카운터가 완비되어 있다.
"A game of automobile conflict in the 21st century"
People create their cars and fill out Vehicle Control Sheets, then pick a scenario (all of which take place on a 5-lane highway) and start attacking each other. Players normally take one car each, or a cycle pack, picked randomly with a die roll on the encounter chart. (Used for generating random traffic.)
Mechanics are a lot simpler than most games of this type - movement is composed of making lane changes and moving forward based on your speed. Acceleration/deceleration and movement is plotted secretly, then simultaneously revealed - each turn each car will move one space forwards or sideways for each 10 MPH of speed, broken up into four phases. (Scale is 20 feet per square.)
Only one car (or two motorcycles) is allowed per square - if two cars try to move together they 'bump' and start rolling for critical damage. Players can roll to make 'emergency' changes to their plotted movement (which is restricted, for example a 'right' move can never be changed into a 'left' move.)
Combat occurs at the end of every phase. Drivers can fire one turret, (a group of weapons mounted in one of eight directions) gunners can fire two. Any/all weapons can be fired each phase, which makes for a lot of shooting opportunities, which is good since weapons only fire in a straight line (front/back/right/left/diagonals.)
Scenarios include the basic duel, "Rush Hour" where there is a chance for random traffic to enter the highway (is what the on-ramp is used for) and a Death Race with 3 to 5 players racing sets of identical cars.
The game comes in a small box, closed with a folding flap like a satchel, complete with 3 highway boards (so you can put the rear board in front and keep driving) counters for the cars, lots of charts & tables, car control sheets and a rule book.
People create their cars and fill out Vehicle Control Sheets, then pick a scenario (all of which take place on a 5-lane highway) and start attacking each other. Players normally take one car each, or a cycle pack, picked randomly with a die roll on the encounter chart. (Used for generating random traffic.)
Mechanics are a lot simpler than most games of this type - movement is composed of making lane changes and moving forward based on your speed. Acceleration/deceleration and movement is plotted secretly, then simultaneously revealed - each turn each car will move one space forwards or sideways for each 10 MPH of speed, broken up into four phases. (Scale is 20 feet per square.)
Only one car (or two motorcycles) is allowed per square - if two cars try to move together they 'bump' and start rolling for critical damage. Players can roll to make 'emergency' changes to their plotted movement (which is restricted, for example a 'right' move can never be changed into a 'left' move.)
Combat occurs at the end of every phase. Drivers can fire one turret, (a group of weapons mounted in one of eight directions) gunners can fire two. Any/all weapons can be fired each phase, which makes for a lot of shooting opportunities, which is good since weapons only fire in a straight line (front/back/right/left/diagonals.)
Scenarios include the basic duel, "Rush Hour" where there is a chance for random traffic to enter the highway (is what the on-ramp is used for) and a Death Race with 3 to 5 players racing sets of identical cars.
The game comes in a small box, closed with a folding flap like a satchel, complete with 3 highway boards (so you can put the rear board in front and keep driving) counters for the cars, lots of charts & tables, car control sheets and a rule book.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18