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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dan Yamamoto
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아티스트
Kouta Matsuda, Yoko Yamashita
-
인원
게임 소개
'맛있는 지렁이를 사냥하자! '
모구 모구 헌트는 빠른 속도로 진행되는 게임으로, 몰스(모구)가 저녁 식사를 다시 가져오려고 한다. 플레이어들은 그들이 어떤 맛있는 간식을 찾을 수 있는지 알아보기 위해 땅을 파고드는 몰스입니다. 땅굴 끝에 먹이를 번갈아 놓는다. 그리고 나서 플레이어들은 돌아가면서 그들의 두더지 앞에 경로 타일을 배치하고, 땅으로 겹겹이 터널을 형성한다. 모든 타일을 배치하면 경로가 확인됩니다. 각각의 두더지는 아래로 터널을 따라 내려가서 교차로에서 방향을 틀고, 먹이에 도달하면 점수를 매긴다. 하지만 때때로 독버섯이 생길 수 있으니 조심하세요. 가장 맛있는 음식을 모으는 두더지가 승자입니다.
이 게임은 dGames가 디자인한 최초의 게임으로, 2012년 11월 도쿄 게임 마켓에서 출시되었다.
모구 모구 헌트는 빠른 속도로 진행되는 게임으로, 몰스(모구)가 저녁 식사를 다시 가져오려고 한다. 플레이어들은 그들이 어떤 맛있는 간식을 찾을 수 있는지 알아보기 위해 땅을 파고드는 몰스입니다. 땅굴 끝에 먹이를 번갈아 놓는다. 그리고 나서 플레이어들은 돌아가면서 그들의 두더지 앞에 경로 타일을 배치하고, 땅으로 겹겹이 터널을 형성한다. 모든 타일을 배치하면 경로가 확인됩니다. 각각의 두더지는 아래로 터널을 따라 내려가서 교차로에서 방향을 틀고, 먹이에 도달하면 점수를 매긴다. 하지만 때때로 독버섯이 생길 수 있으니 조심하세요. 가장 맛있는 음식을 모으는 두더지가 승자입니다.
이 게임은 dGames가 디자인한 최초의 게임으로, 2012년 11월 도쿄 게임 마켓에서 출시되었다.
'Let's hunt for some yummy earthworms!'
Mogu Mogu Hunt is a fast paced game, where Moles (Mogu's) are trying to bring back some supper. Players are Moles who are digging into the earth to see what delicious snacks they can find. They take turns in placing food (visible & hidden) at the end of the tunnels. Then players take turns in placing path tiles in front of their moles or another players mole, forming tunnels layer by layer into the earth. Once all the tiles are placed, the paths are resolved. Each mole follows the tunnel paths downwards, turn at each intersection, and if they reach food they pick that up and score points. But be careful, sometimes you might end up with some poison mushrooms (-1 point). The mole who gathers the most delicious food (scores the most points) is the winner.
This is the first game designed by dGames, and was released at the Tokyo Game Market in Nov 2012.
Mogu Mogu Hunt is a fast paced game, where Moles (Mogu's) are trying to bring back some supper. Players are Moles who are digging into the earth to see what delicious snacks they can find. They take turns in placing food (visible & hidden) at the end of the tunnels. Then players take turns in placing path tiles in front of their moles or another players mole, forming tunnels layer by layer into the earth. Once all the tiles are placed, the paths are resolved. Each mole follows the tunnel paths downwards, turn at each intersection, and if they reach food they pick that up and score points. But be careful, sometimes you might end up with some poison mushrooms (-1 point). The mole who gathers the most delicious food (scores the most points) is the winner.
This is the first game designed by dGames, and was released at the Tokyo Game Market in Nov 2012.
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