-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ginichiro Suzuki
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"쿠로마쿠"는 일본어로 "와이어풀러"를 의미한다. 이 게임은 일루미나티의 영향을 받아 제작되었습니다.
근대 일본의 지배를 위한 갈등 게임입니다. 게임 속 기업과 조직은 허구이지만 실제 조직을 연상시키는 이름을 가지고 있다.
각 플레이어는 하나의 문자 카드를 받습니다. 각각의 카드는 일본을 지배하려는 야망을 가진 사람을 나타낸다. 그들은 기본적인 능력, 특별한 능력, 그리고 승리 조건을 가지고 있습니다. 그래서, 각각의 연주자들은 일본 사회의 검은 커튼 뒤에서 와이어플러를 공연합니다.
단체 카드는 다른 종류의 카드이다. 이 카드는 기업, 정당, 정부 기관 또는 기타 그룹을 나타냅니다. 게임플레이에서 플레이어는 많은 조직을 통제하고 신디케이트의 다섯 구역 중 한 곳에 임명한다. 화폐 섹션은 수입에 사용되고, 나머지 네 섹션은 다른 조직에 대한 공격에 사용됩니다.
각 차례에 따라 플레이어들은 먼저 수입을 받고 공격, 회복, 재정비, 교환, 패스의 두 가지 행동을 취한다.
개인승리 조건이나 제한시간을 달성하면 게임이 종료된다. 나중에는 각 신디케이트에서 가장 강력한 공격력에 의해 승자가 결정된다.
근대 일본의 지배를 위한 갈등 게임입니다. 게임 속 기업과 조직은 허구이지만 실제 조직을 연상시키는 이름을 가지고 있다.
각 플레이어는 하나의 문자 카드를 받습니다. 각각의 카드는 일본을 지배하려는 야망을 가진 사람을 나타낸다. 그들은 기본적인 능력, 특별한 능력, 그리고 승리 조건을 가지고 있습니다. 그래서, 각각의 연주자들은 일본 사회의 검은 커튼 뒤에서 와이어플러를 공연합니다.
단체 카드는 다른 종류의 카드이다. 이 카드는 기업, 정당, 정부 기관 또는 기타 그룹을 나타냅니다. 게임플레이에서 플레이어는 많은 조직을 통제하고 신디케이트의 다섯 구역 중 한 곳에 임명한다. 화폐 섹션은 수입에 사용되고, 나머지 네 섹션은 다른 조직에 대한 공격에 사용됩니다.
각 차례에 따라 플레이어들은 먼저 수입을 받고 공격, 회복, 재정비, 교환, 패스의 두 가지 행동을 취한다.
개인승리 조건이나 제한시간을 달성하면 게임이 종료된다. 나중에는 각 신디케이트에서 가장 강력한 공격력에 의해 승자가 결정된다.
"Kuro-maku" (literal translation is "black curtain") means "wirepuller" in Japanese. This game was designed under the influence of Illuminati.
The game of conflict for domination of Japan in modern age. Companies and organizations in the game is fictitious, however they have a name reminiscent of a real organization.
Each player take one character card. Each card represents a person that have ambitions to domination of Japan. They have basic abilities, special ability and victory condition. So, each player performs a wirepuller behind black curtain of Japanese society.
Organization cards is another type of card in play. These cards are represent a corporation, political party, government agencies or other group. In the game play, players control many organization and appoint to one of five section of their syndicate. Money section is use for income, other four sections is use for attack to other organization.
In each turn, players first receive income and then take two actions from attack, recover, re-organize, exchange or pass.
The game is end who achieve personal victory condition or time limit. In later case, winner determined by most powerful attack ability in each syndicate.
The game of conflict for domination of Japan in modern age. Companies and organizations in the game is fictitious, however they have a name reminiscent of a real organization.
Each player take one character card. Each card represents a person that have ambitions to domination of Japan. They have basic abilities, special ability and victory condition. So, each player performs a wirepuller behind black curtain of Japanese society.
Organization cards is another type of card in play. These cards are represent a corporation, political party, government agencies or other group. In the game play, players control many organization and appoint to one of five section of their syndicate. Money section is use for income, other four sections is use for attack to other organization.
In each turn, players first receive income and then take two actions from attack, recover, re-organize, exchange or pass.
The game is end who achieve personal victory condition or time limit. In later case, winner determined by most powerful attack ability in each syndicate.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18